• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 w domowym zaciszu

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#41
Myślę, że schemat pokazany na stronie 2 (z tą schowaną w tunelu mijanką jest OK). Nie ma co więcej kombinować. Zresztą, nie kombinujcie aż tak, bo co by nie wykombinować i tak wyjdzie lunapark.W końcu to tort więc nawet nie czepiam się tego przypadkowego ustawienia semaforów...:)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#42
A może Darkowi lepiej byłoby zrobić to w mniejszej skali. Większe możliwości, w skali N lub Z to już szał ciał i uprzęży ;)

To tak pół żartem, pół serio.
Ale jeśli już zrobi tego torta w H0, to lepiej, żeby wagony miał krótkie, to nie będzie tak razić tramwajowo po oczach.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
62 0 0
#43
Pewnie głównym powodem wybrania H0 była poza popularnością i cena :p Stara TT jest w tej chwili w cenie złomu, ale wszyscy odradzają, wiadomo. Nowa.. jak patrzę na ceny startsetów to się ludziom nie dziwię, czemu budują hazerowe lunaparki.. :D
 
OP
OP
DarekkkkXD
Reakcje
0 0 0
#44
A może Darkowi lepiej byłoby zrobić to w mniejszej skali. Większe możliwości, w skali N lub Z to już szał ciał i uprzęży ;)

To tak pół żartem, pół serio.
Ale jeśli już zrobi tego torta w H0, to lepiej, żeby wagony miał krótkie, to nie będzie tak razić tramwajowo po oczach.
Z całym szacunkiem ale nie wole mniejszej skali. A co do miejsca to od jakiegoś czasu obmyślam ustawienie mebli w pokoju aby makieta mogłabyć w kształcie L:D

W końcu to tort więc nawet nie czepiam się tego przypadkowego ustawienia semaforów...:)
Ale pisałem że plany ściągnąłem z internetu więc to nie ja tak "ustawiłem" semafory.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#46
A może Darkowi lepiej byłoby zrobić to w mniejszej skali. Większe możliwości, w skali N lub Z to już szał ciał i uprzęży.;)
Pewnie głównym powodem wybrania H0 była poza popularnością i cena :p Stara TT jest w tej chwili w cenie złomu, ale wszyscy odradzają, wiadomo. Nowa.. jak patrzę na ceny startsetów to się ludziom nie dziwię, czemu budują hazerowe lunaparki.. :D
Uwierzcie mi - mam już temat mniejszych skal za sobą. Zaczynałem od H0 chcąc mieć stacyjkę na makiecie, potem z braku miejsca przerzuciłem się na TT, potem zszedłem jeszcze niżej - do N skuszony możliwościami małej skali w stosunku do miejsca jakie zajmuje - a i modele nie są w N przecież obecnie najgorsze z wyglądu. Wydałem dużo kasy na te modele, a potem sprzedałem wszystko w cholerę - i jeszcze wyprzedaję ostatki. Nie żałuję że sprzedaję, żałuję że kupiłem...

Co spowodowało, że wyprzedaję? Ano - głównie mam dość tych problemów z jazdą, a nie oszukujmy się - są większe niż w H0. Owszem zdarzają się modele OK. Ale często szarpały bo tor był zakrzywiony o 0,1mm (a model lekki więc i nacisk osi słaby).... Poza tym miałem dość dłubania w tym jak w zegarku (wszystko malutkie, ciężko się dostać do bebechów). Owszem nie każdy ma z tym problem, ale mnie to wkurzało. Poza tym fizyki nie oszukasz. Coś co jest małe i lekkie zawsze gorzej jeździ. Inna kwestia to dźwięk. W H0 można upchać np. dwa głośniki (większe). W TT jeden mniejszy. Gra to słabiej. Poza tym wygląd modeli H0 bardziej cieszy oko. Nawet już nie piszę o popularności skal, aczkolwiek zapewne popularność H0 wynika z tego, o czym piszę, co w konsekwencji skutkuje większą ilością PKP w H0 niż w TT czy N. A to też kusi...

Obecnie wolę mieć kawałek szlaku w H0 z ukrytą nawrotką, niż stację w TT...

Biorąc to wszystko i kładąc na na szali, przeważyło na H0 po kilku latach. Szkoda, że aby dojść do tych wniosków przeszedłem temat TT i N tracąc przy tym tylko czas i kasę.

Nie chcę aby źle mnie zrozumiano, że podważam fakt, że jak ktoś zbiera TT czy N to źle robi (bo są przecież miłośnicy tych skal) - kwestia gustu, a z gustami się nie dyskutuje... Ja osobiście jednak uważam, że nie opłaca się zbierać tych skal, bo za tą samą kasę można mieć więcej, dużo więcej (np. stonka - w H0 jest fabryczna PIKO za 425zł, w TT można kupić gotowca co prawda DCC ale bez dźwięku i co prawda z blach - ale bagatela za .... 2000,-)... za 1000zł można mieć stonkę w H0 z dźwiękiem...
Inna kwestia, że H0 zajmuje więcej miejsca? No cóż, trzeba iść na kompromis, i jak się nie ma miejsca w domu, to zrobić kawałek szlaku. Ot co... Mnie bardziej to ucieszy niż stacja w TT. Ale to moja opinia.

Już nawet nie piszę o tych kurewsko przeskalowanych szynach w TT.

Wspominam jak jeden z kolegów H0 mówił mi kiedyś osobiście przy swojej makiecie parowozowni, którą mi pokazywał - nie wchodź w mniejsze skale... z perspektywy czasu napiszę - miał rację. Trzeba było słuchać starszych :D

Także kolego DarekkkkXD dobrze robisz, że budujesz w H0.

Dobra, kończę bo się cosik rozpisałem...
 
OP
OP
DarekkkkXD
Reakcje
0 0 0
#47
W 100% się z tobą zgadzam!!!!!!!!! Ja nigdy nie budowałem makiety w mniejszej skale(w ogóle nie budowałem. To moja pierwsza) ale mój kolega ta zrobił i mówił mi że żałuje wybory.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#49
...że wybrałeś N? :) nie powiem - N-ka to naprawdę fajna skala z uwagi na - nazwę to - możliwości powierzchniowe, no ale jak pomyślałem o przerabianiu tego moimi paluchami to się załamałem :confused: ...a i modeli PKP jak na lekarstwo...
Poza tym ceny modeli niewiele odbiegają od tych w H0. Na przykład BR50 Trixa z dźwiękiem to prawie 1600,- a taka sama w H0 kosztuje... od 1450 do 1600,- a wiadomo jaka jest różnica w jakości modelu i dźwięku jaki wydaje...

...No ale nie będę zaśmiecał koledze wątku o jego makiecie tymi wywodami, bo odbiegamy komentarzami od tematu :gwizd: /zara nas kto opitoli :D /
 
OP
OP
DarekkkkXD
Reakcje
0 0 0
#51
Witam. Od dłuższego nikt nic nie pisał więc napisze ja. Sprawa ma się następująco: Ostatnio myślałem o nowym planie torów który wyeliminuje wszystkie problemy:
1. Po makiecie mogą jeździć dwa składy bez żadnego problemu, bo zastosowałem szlak dwutorowy.
2. Nie jest skomplikowany, ale nie jest też bardzo prosty.
3. Wykorzystuje mało zwrotnic dlatego jest tani w wykonaniu.

makieta 122.jpg


Oraz tor jaki użyłem:

makieta 121.jpg


Głównie chodziło mi o pokazanie łączenia toru.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.541 18 1
#52
Witam. Od dłuższego nikt nic nie pisał więc napisze ja. Sprawa ma się następująco: Ostatnio myślałem o nowym planie torów który wyeliminuje wszystkie problemy:
1. Po makiecie mogą jeździć dwa składy bez żadnego problemu, bo zastosowałem szlak dwutorowy.
2. Nie jest skomplikowany, ale nie jest też bardzo prosty.
3. Wykorzystuje mało zwrotnic dlatego jest tani w wykonaniu.
Ale taki układ to już zero zabawy w manewry ... to praktycznie dwa niezależne okręgi z zerową możliwości zmiany toru jazdy przez dany skład. Mnie się wydaje że najrozsądniej byłoby opchnąć te tory które masz na allegro, uzbierać na piko a-gleis i wrócić do tematu i np. układu, który zaproponował kolega paziu1000000 w poprzedniej zakładce wątku ...
Jeśli zdecydujesz się na to co pokazałeś powyżej to będziesz to zrywał zanim przymocujesz wszystko do podstawy tortu ...
 
OP
OP
DarekkkkXD
Reakcje
0 0 0
#55
Witam ponownie
Przeprzszam, że nic nie pisałem ale musiałem się uczyć:((dzisiaj miałem TEST z historii). Mam teraz trochę czasu więc teraz będe częściej aktywny.
Tillig standard tańsze i równie dobre jak glajzy a. Na dodatek łatwiej zastosować napędy podmakietowe.
Czytałem na różnych forach i stronach internetowych i w pełni się z tobą zgadzam. Tam gdzie czytałem wiele ludzi miało problemy gleisami, więc użyje Tilingów.:D
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
#56
Piszesz, że masz skrzyżowanie które działa jak zwrotnica i można na nim skręcić, a na zdjęciu widać wyraźnie że jest to skrzyżowanie po którym można jechać tylko "na wprost". Na nim nie da sie "skręcić"! Albo nie wiesz jak to działa albo masz coś innego czego na zdjęciu nie widać. Aha i jak już ktoś zwrócił Ci uwagę pisz po polsku! Czyli nie "gleisy" czy "glajzy" a szyny i nie Tilingów tylko Tilligów jeśli już.
 
OP
OP
DarekkkkXD
Reakcje
0 0 0
#58
Piszesz, że masz skrzyżowanie które działa jak zwrotnica i można na nim skręcić, a na zdjęciu widać wyraźnie że jest to skrzyżowanie po którym można jechać tylko "na wprost". Na nim nie da sie "skręcić"!
Te rozjazdy na zdjęciu to nie są te na których się da skręcać. Zdjęcie było robione "jakiś czas temu", a te rozjazdy zakupiłem później.
 
OP
OP
DarekkkkXD
Reakcje
0 0 0
#60
Witam ponownie!
W przypadku jeśli użyłbym jednego z tych projektów:

1.JPG
2.JPG

Chciałbym was prosić o pomoc:
Gdzie i jakie(kształtowe czy świetlne) semafory zainstalować(według polskich norm)?????????

P.S. Proszę o szybką odpowiedź.