• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gdzie wlutowac kondensator

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.588 29 1
Lepiej nawet zastąpić jeden duży kondensator kilkoma mniejszymi pojemnościowo i objętościowo.
Jak nie ma miejsca, to zrób baterię mniejszych kondensatorów.
Na przykład 3x470uF 25V, albo 4x330 25V (ile jakich się zmieści).
Tylko te, w przeciwieństwie do tych powyżej w tym wątku (faradowych) polutuj równolegle.
Zastąp po prostu ten jeden duży kondensator, baterią mniejszych.
UPS1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.381 36 7
Lepiej nawet zastąpić jeden duży kondensator kilkoma mniejszymi pojemnościowo i objętościowo.
A to dlaczego (pomijam kwestię mechaniczną, ilości miejsca bo o tym piszesz później)?
Nie ma żadnego uzasadnienia elektrycznego, wręcz można wskazać przeciwnie - połączenie równoległe, szczególnie o małym ESR może spowodować przekroczenie mocy na rezytorze i diodzie.
 

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.444 0 0
Aby wątek mojego dodawania kondensatorów do dwóch starych lokomotyw zakończyć
napiszę, że kupiłem dzisiaj kondensatory 1000uF (mniejsze). Jeden z nich już wylądował w parowozie.
Obudowa została zamknięta i parowóz pokonuje "angliki" zgodnie z oczekiwaniem (no może
na najmniejszej prędkości zdarza mu się utknąć ;) jednak przy 2200uF było lepiej).
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie trochę odbiegające od tematu wątku ale jednak
nie tak do końca - gdzie można kupić cieniutki przewód typu linka, taki jak te kabelki, którymi
połączone jest złącze z płytką dekodera? W sklepach z elektroniką w których kupowałem
elementy mają przewody 3x grubsze, którymi podpinam urządzenia na makiecie...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.588 29 1
8xLinka0,14.jpg
TU LINK
Zależy dokładnie do czego i jaka grubość potrzebna. Przewód sterowniczy w przykładowym linku.
Rozcinasz szarą izolację zewnętrzną i masz 8 giętkich kabelków Fi 0,14 za 2,80 / metr (czyli za 8 x metr z każdego koloru).
 
Reakcje
16 0 0
Połączenie tych 6 kondensatorów daje razem 16.2V czyli na pograniczu domowego sterowania. Niektóre centrale osiągają i 18V i tu nasuwa mi się pytanie czy ta wartość nie jest zbyt niska?
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 36 8
Witam. Mam problem z nową SU46. Ma wszystko wlutowane fabrycznie na płytce. Wlutowałem kondzia 1000 do pól zrobiłem zworę w miejscu i dupa. Nie ma efektu podtrzymania napięcia. Jestem zielony w temacie ale mam ET22 zrobione podtrzymanie i działa elegancko a w SU46 jest lipa.. Dekoder ESU włożyłem narazie od SU45. Co radzicie?
 

Bigi45

Użytkownik
Reakcje
82 2 0
CV113 ma zakres od 0 do 255. Ustaw powiedzmy 150 i będzie ok.
Choć ile to jest sekund to już nie jestem pewien. W Lokprogrammer wychodzi mi, że 150=4,92s a z instrukcji do power packów ESU wychodzi, że 150=2,45s. Dodam jeszcze, że Lokprogrammer mam w najnowszej wersji a manual nie jest najświeższej daty.
Choć w przypadku zwykłych kondensatorów nie ma to znaczenia albowiem rzeczywiste podtrzymanie wynosi ułamek sekundy :)
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 36 8
CV113 ma zakres od 0 do 255. Ustaw powiedzmy 150 i będzie ok.
Choć ile to jest sekund to już nie jestem pewien. W Lokprogrammer wychodzi mi, że 150=4,92s a z instrukcji do power packów ESU wychodzi, że 150=2,45s. Dodam jeszcze, że Lokprogrammer mam w najnowszej wersji a manual nie jest najświeższej daty.
Choć w przypadku zwykłych kondensatorów nie ma to znaczenia albowiem rzeczywiste podtrzymanie wynosi ułamek sekundy :)
Dzięki. Udało się. Dekoder miał już wprowadzone ustawienia na Powerpacka ale zbyt małe. Dodatkowo jedna CV powodowała zapalenie stałe jednego z reflektorów lokomotywy. No ale dałem rade. Śmiga. Teraz dzięki wam wiem iż w ESU należy sprawdzać CV 113 ;)
 

Podobne wątki