• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0e Fitamodele - H0e, H0f

Antez

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 0 6
Cześć, można prosić o pokierowanie gdzie jaka kalkę? nr wagonu 200 a na instrukcji nie ma informacji gdzie go nakleić, tak samo No1
1645056033815.png

1645056051450.png
 

Antez

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 0 6
Sytuacja opanowana, byłem za bardzo zmęczony żeby to ogarnąć :p Swoją drogą kalki bardzo miło się nakłada.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.403 28 2
Czyli tutaj ktoś miał wizję jednak na prawo... Sporo kilometrów zrobiłem na innym Lasku i turbinę miał po lewej - pewien lasek: http://bana.webd.pl/details.php?image_id=909 ;) i tak przyjąłem to za pewnik, błędnie. Parowozy tego typu fabrykę opuszczały bez turbiny. Dopiero później zmieniano oświetlenie z naftowego na elektryczne w różnych konfiguracjach. Turbina lądowała nawet między kominem i zbieralnikiem pary. Osobiście uważam, że ustawienie, jak na Lasku 3343 jest lepsze, bo nie ogranicza widoczności maszyniście.
A te zawiasy i drzwiczki na modelu z lewej? Tych nie kojarzę...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
1. Ryfle (wzór) na pomostach nieparowozowy. Parowozowy wzór ryfli na pomostach to(raport) trapezowy.

2. Należy pamiętać o zasadzie podstawowej w wyglądzie, tym samym różnicy lat produkcji- wyglądzie wejść do budki parowozów typu Las-otóż egzemplarze powiedzmy do końca 1954 roku posiadały okna wejść z zaokrąglonymi górnymi narożnikami i wnęki przy uchwytach drzwi wejściowych, natomiast egzemplarze od roku 1955 posiadały górne narożniki okien bocznych w wejściu zakończone pod kątem prostym i uchwyty przy drzwiach były przyspawane na zewnątrz.
W modelu jest góra budki z roku 1955, a dół z roku 1954.

3.Koła mają 9 szprych w prawdziwym Lasku. W modelu Bemo 1006891 takie koła są. Z Bemo można by było również wziąć urządzenia przenoszące napęd jak i parorozdzielcze.

4.Kołpak zbieralnika pary musi mieć zlikwidowane te ogromne śruby wokół kołnierza.

5. Trzeba by było zmniejszyć co najmniej o połowę wielkość nitów (śrub) na budce.

6.Trzeba zrobić nowe kształty silników(cylindrów)

A. Komin znakomity lepszy niż w prawdziwym Lasku.
B. Garnki reflektorów przednich jak prawdziwe.
C. Kształty kołpaków jak prawdziwe.

zdjęcia z http://szlakiibezdroza.blogspot.com/2013/09/bytom-160-lat-kolejki-waskotorowej.html , na których widać wszystko o czym napisałem.

Budowanie od nowa parowozów czy parowozików to wspaniała przygoda, na pewno trzeba się zmierzyć z wieloma problemami, trzeba je pokonać. Gratuluję Koledze rozpoczęcia tej przygody i życzę pokonania problemów. Powodzenia!
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Żywica jest bardzo lekka, blacha Pb gr. 1mm na podłogę załatwi sprawę. Ja w moich węglarkach zalewam taki balast w podłodze, jest minimalnie wyższa ale to praktycznie niezauważalne.
Można to załatwić imitacją ładunku z ukrytym obciążnikiem...

Koleby kolebami... OK.... ale czy można spodziewać się "kiedyś" wagoników "kłonic" w H0f?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 6
Wąskotorówka 19
Wąskotorówka 31
Wąskotorówka 119
Wąskotorówka 7

Podobne wątki