1. Ryfle (wzór) na pomostach nieparowozowy. Parowozowy wzór ryfli na pomostach to(raport) trapezowy.
2. Należy pamiętać o zasadzie podstawowej w wyglądzie, tym samym różnicy lat produkcji- wyglądzie wejść do budki parowozów typu Las-otóż egzemplarze powiedzmy do końca 1954 roku posiadały okna wejść z zaokrąglonymi górnymi narożnikami i wnęki przy uchwytach drzwi wejściowych, natomiast egzemplarze od roku 1955 posiadały górne narożniki okien bocznych w wejściu zakończone pod kątem prostym i uchwyty przy drzwiach były przyspawane na zewnątrz.
W modelu jest góra budki z roku 1955, a dół z roku 1954.
3.Koła mają 9 szprych w prawdziwym Lasku. W modelu Bemo 1006891 takie koła są. Z Bemo można by było również wziąć urządzenia przenoszące napęd jak i parorozdzielcze.
4.Kołpak zbieralnika pary musi mieć zlikwidowane te ogromne śruby wokół kołnierza.
5. Trzeba by było zmniejszyć co najmniej o połowę wielkość nitów (śrub) na budce.
6.Trzeba zrobić nowe kształty silników(cylindrów)
A. Komin znakomity lepszy niż w prawdziwym Lasku.
B. Garnki reflektorów przednich jak prawdziwe.
C. Kształty kołpaków jak prawdziwe.
zdjęcia z
http://szlakiibezdroza.blogspot.com/2013/09/bytom-160-lat-kolejki-waskotorowej.html , na których widać wszystko o czym napisałem.
Budowanie od nowa parowozów czy parowozików to wspaniała przygoda, na pewno trzeba się zmierzyć z wieloma problemami, trzeba je pokonać. Gratuluję Koledze rozpoczęcia tej przygody i życzę pokonania problemów. Powodzenia!