• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.483 39 4
@Andrzej Harassek, a było coś na forum o tych modernizacjach, gdzie 07 dostawały te właśnie lampy, które zdaje się w żargonie "mikoli" nazywane są "chińczykami"? Również sprawa szyb podwójnych zamiast klasycznych jest ciekawa. Z chęcią poczytam(y)
 

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
172 9 0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.718 564 30
było coś na forum o tych modernizacjach, gdzie 07 dostawały te właśnie lampy
Gdzieś było, ale nie pamiętam gdzie, bo to było dość dawno. Ta modernizacja jest sprzed paru lat i dotyczyła nie tylko wyglądu zewnętrznego. To była dość duża przebudowa, ale szczegółów z pamięci nie podam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.718 564 30
Tak duża przebudowa, że oprócz tych szyb i reflektorów nie zmieniło się praktycznie nic:ROFL:
Zamiast sobie kpić, lepiej byłoby, gdyby kolega @barman_2000 dokładniej wyjaśnił, w czym rzecz, skoro zna szczegóły. Ja napisałem, że tych szczegółów z pamięci nie podam, więc sprawdziłem i teraz już chyba wiem, co kolega miał na myśli. W 2011 roku zmodernizowano w ten sposób, o jakim pisałem, jedną lokomotywę EU07-495. Przebudowana lokomotywa została oznaczona jako EU07A-001. Po testach podobnej przebudowie poddano kolejne dwie lokomotywy (nie znam ich numerów). Planowano podobną modernizację dalszych 20 lokomotyw, ale PKP IC ostatecznie z tego zrezygnowało na rzecz kupna nowych elektrowozów. Można o tym poczytać m.in. tu, tu i tu.

Jak rozumiem, pokazana na zdjęciu wyżej EP07-506 to efekt znacznie skromniejszej modernizacji, w której wykorzystano tylko opracowany dla EU07-495 nowy design czoła lokomotywy wraz z reflektorami. Skoro kolega @barman_2000 ma więcej informacji na ten temat, to może podałby szczegóły tej modernizacji, w tym numery tak zmodernizowanych lokomotyw.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
108 8 2
Po pierwsze nie dla EU07A-001 ( EU07-495 to dawne oznaczenie), a dla wybranych lokomotyw EP07-10XX, od EP07-1006 począwszy. Stopnie modernizacji EP07-10XX były różne, 1049 i 1067 miały układ sterowania klasyczny, po za tym miała bebechy zupełnie inne, przetwornice statyczne, sprężarki śrubowe, wentylatory silników trakcyjnych sterowane ręcznie. Układ hamulcowy sterowany elektrycznie. Podobny wygląd miały 1006 i 1014 ale posiadały bebechy takie same jak klasyczne EP07, jedynie pulpity były inne. Dodam, że 1049 oraz 1067 zostały obecnie z powrotem przebudowane do standardu klasycznej EP07, przez co nie różnią się już praktycznie od 1006 oraz 1014.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.718 564 30
Po pierwsze nie dla EU07A-001 ( EU07-495 to dawne oznaczenie), a dla wybranych lokomotyw EP07-10XX, od EP07-1006 począwszy.
Po pierwsze, co jest "nie" dla EU07A-001, a jest "tak" dla wybranych lokomotyw EP07-10XX?
Po drugie, napisałem, że EU07-495 dostała nowe oznaczenie EU07A-001, więc nie rozumiem uwagi w nawiasie.
A po trzecie, co jest takiego śmiesznego w obu moich wpisach?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
716 54 1
Zamiast sobie kpić, lepiej byłoby, gdyby kolega @barman_2000 dokładniej wyjaśnił, w czym rzecz, skoro zna szczegóły. Ja napisałem, że tych szczegółów z pamięci nie podam, więc sprawdziłem i teraz już chyba wiem, co kolega miał na myśli. W 2011 roku zmodernizowano w ten sposób, o jakim pisałem, jedną lokomotywę EU07-495. Przebudowana lokomotywa została oznaczona jako EU07A-001. Po testach podobnej przebudowie poddano kolejne dwie lokomotywy (nie znam ich numerów). Planowano podobną modernizację dalszych 20 lokomotyw, ale PKP IC ostatecznie z tego zrezygnowało na rzecz kupna nowych elektrowozów. Można o tym poczytać m.in. tu, tui tu.

Jak rozumiem, pokazana na zdjęciu wyżej EP07-506 to efekt znacznie skromniejszej modernizacji, w której wykorzystano tylko opracowany dla EU07-495 nowy design czoła lokomotywy wraz z reflektorami. Skoro kolega @barman_2000 ma więcej informacji na ten temat, to może podałby szczegóły tej modernizacji, w tym numery tak zmodernizowanych lokomotyw.
EP07-505, 506, 513, 517, 534, 541 i 542
Poza modernizacją czoła i nowym designem, czyli dwie szyby czołowe, nowe reflektory (a dokladnie nowe obudowy reflektorów), nowe okna boczne kabiny maszynisty, klimatyzacja kabin, likwidacja gniazd sterowania wielokrotnego, zlikwidowano także rynienki na bokach pudła, nad przedziałem maszynowym.
Co do szczegółów technicznych, to nie pamiętam teraz dokładnie zakresu modernizacji wewnątrz, ale takowe zmiany nastąpiły. Pulpity maszynisty zostały stare.

Zewnętrznie, takie same , albo bardzo podobne to EU07-371, 424, 502, które w odróżnieniu od powyzej wymienionych EP07 IC, nie mają podobnie jak Cargowskie siódemki prawych, zewnętrznych drzwi wejsciowych do maszynowni (za kabiną maszynisty), ale posiadają nowe gniazda sterowania wielokrotnego. Poza tym w ogóle nie jest mi znany zakres zmian wewnatrz tych lokomotyw, zarówno w kabinach jak i technicznych.

Zapomniałem jeszcze dodać:
Asynchrony EU07A:
001 (ex.495), 002 (ex.533), 003 (494?).
Co do tej trzeciej to nie jestem pewny, proszę mnie w razie czego poprawić.
W tych trzech przypadkach mamy do czynienia z gruntowną przebudową pojazdów.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.718 564 30
Dziękuję koledze @Engineer za szczegółowe i rzeczowe wyjaśnienie omawianych modernizacji.
EP07-505, 506, 513, 517, 534, 541 i 542
Poza modernizacją czoła i nowym designem, czyli dwie szyby czołowe, nowe reflektory (a dokladnie nowe obudowy reflektorów), nowe okna boczne kabiny maszynisty, klimatyzacja kabin, likwidacja gniazd sterowania wielokrotnego, zlikwidowano także rynienki na bokach pudła, nad przedziałem maszynowym.
Co do szczegółów technicznych, to nie pamiętam teraz dokładnie zakresu modernizacji wewnątrz, ale takowe zmiany nastąpiły.
Więc jednak nie całkiem
Tak duża przebudowa, że oprócz tych szyb i reflektorów nie zmieniło się praktycznie nic
Ja w pierwszym swoim wpisie na ten temat miałem oczywiście na myśli pierwszą dużą modernizację, w wyniku której powstały trzy EP07A. Nie miałem świadomości tylu różnych modernizacji, przy których wykorzystano nowy design czoła lokomotywy, sądziłem, że ta EP07-506 miała podobny zakres - jak widać, myliłem się, ale dzięki tej dyskusji dowiedzieliśmy się (ci, którzy nie wiedzieli, a sądzę że było takich osób dużo, nie tylko ja) ciekawych rzeczy. Jednak określanie moich wpisów jako "bzdury" przez młodego kolegę @PX48-28 jest co najmniej lekkim mijaniem się z prawdą, nie mówiąc o tym, że jest po prostu niegrzeczne (żeby nie użyć mocniejszego słowa).
 
Ostatnio edytowane:

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
252 7 0
EP07-505, 506, 513, 517, 534, 541 i 542
Poza modernizacją czoła i nowym designem, czyli dwie szyby czołowe, nowe reflektory (a dokladnie nowe obudowy reflektorów), nowe okna boczne kabiny maszynisty, klimatyzacja kabin, likwidacja gniazd sterowania wielokrotnego, zlikwidowano także rynienki na bokach pudła, nad przedziałem maszynowym.
Co do szczegółów technicznych, to nie pamiętam teraz dokładnie zakresu modernizacji wewnątrz, ale takowe zmiany nastąpiły. Pulpity maszynisty zostały stare.

Zewnętrznie, takie same , albo bardzo podobne to EU07-371, 424, 502, które w odróżnieniu od powyzej wymienionych EP07 IC, nie mają podobnie jak Cargowskie siódemki prawych, zewnętrznych drzwi wejsciowych do maszynowni (za kabiną maszynisty), ale posiadają nowe gniazda sterowania wielokrotnego. Poza tym w ogóle nie jest mi znany zakres zmian wewnatrz tych lokomotyw, zarówno w kabinach jak i technicznych.

Zapomniałem jeszcze dodać:
Asynchrony EU07A:
001 (ex.495), 002 (ex.533), 003 (494?).
Co do tej trzeciej to nie jestem pewny, proszę mnie w razie czego poprawić.
W tych trzech przypadkach mamy do czynienia z gruntowną przebudową pojazdów.
Nie wiem skąd masz te info, ale żadne zmiany wewnątrz nie nastąpiły, szafy NN są od Bombardiera takie jak w wielu innych lokomotywach, szafy WN są oryginalne i nie zmienione jak w innych EU/EP07, silniki, przetwornice, sprężarki tak samo, w układzie biegowym nic się nie zmieniło. Pulpity są takie same, jedyną znaczącą zmianą jest możliwość sterowania reflektorami z obu stron z jednej kabiny.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.337 3 0
Śliczna ta "piątka" :love: Lokomotywa EU07-005 z pociągiem PKP IC "Miechowita" przelotem przez stację Dąbrowa Górnicza Południowa. Wymieniona stacja wraca do ruchu pasażerskiego. Koleje śląskie uruchamiają pociągi Częstochowa - Kraków jadące przez Zagłębie Dąbrowskie. Stacje DG Południowa w Strzemieszycach i stacja Maczki w Sosnowcu doczekały się rewitalizacji. Jak do tego dorzucić, że DG Ząbkowice (dawne Ząbkowice Będzińskie) stały się z nowym rokiem centrum przesiadkowym dla pociągów IC to śmiało mogę nieskromnie napisać, że także moja działalność przyczyniła się do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego Zagłębia Dąbrowskiego :D



Przejazd tego pociągu możecie zobaczyć na moim kanale YT:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki