• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
265 0 0
EP07-544 - moje zdjęcia z dawnych lat... Dwa pierwsze z 25.05.2000 r. Chełm Wschodni. Dwa kolejne z 30.06.2000 i 05.07.2000 r. - Chełm Główny. I jeszcze jedno z postoju lokomotywy w Lublinie z 05.02.2009 r.
07-544 - 2000_05_25 - Chełm Wschód_fota.1.jpg
07-544 - 2000_05_25 - Chełm Wschód_fota.1A.jpg
07-544 - 2000_06_30 - Chełm Główny.jpg
07-544 - 2000_07_05 - Chełm Główny_.jpg
07-544 - 2009_02_05 - Lublin__.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.947 37 4
@ALA, wie może Kolega jak ostatecznie oznakowano pole naprawy P4? Bo na jej zdjęciu z testów umieszczonym stronę wcześniej, jeszcze nie była wpisana żadna data.
 

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
265 0 0
Lublin, 02.12.2006
EU07-453 i EU07-070 na torach postojowych lubelskiej lokomotywowni.

Zobacz załącznik 1062655 Zobacz załącznik 1062665
Zdaje się, że byliśmy na tej samej imprezie - był to Dzień Otwarty Stacji Lublin. Możliwość zwiedzania zakamarków stacji Lublin i lokomotywowni (tudzież taboru wystawionego w peronach) była w tamtych czasach możliwa z racji organizowania takiego "otwartego" dnia z okazji Dnia Kolejarza, p
07-453 - 2006_12_02 - Lublin.jpg
07-453 - 2006_12_02 - Lublin.jpg
rzypadającego 25 listopada.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.947 37 4
Piękne foto. Popularny motyw w USA, ale oni mają tam pełno rowów z wodą na bokach torów. Czemu ucinane są krany w lokomotywach, czasami szlifowane do zera co moim zdaniem bardzo słabo wygląda? Nie da rady ich zostawiać chociażby do roli dekoracyjnej? A wracając do odbicia w wodzie to niewiele takich zdjęć widziałem zrobionych w Polsce. Jakby nie było kolejna ciekawostka na torach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.671 520 30
To nie są żadne "krany". To są gniazda elektryczne systemu sterowania wielokrotnego. Do tych gniazd podłącza się przewody łączące systemy elektryczne dwóch lokomotyw w celu sterowania obiema z jednej kabiny maszynisty. Podobne gniazda są (były) np. w lokomotywach SP45, tyle że umieszczona na czołownicy, obok zderzaków. Podczas modernizacji w niektórych EU07 przerabiano systemy sterowania wielokrotnego zastępując stare gniazda nowymi, mniejszymi, a w innych egzemplarzach likwidowano te gniazda całkowicie - ale niczego nie "szlifowano". :D
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 7 0
@barman_2000, O to to ;)
Zobacz załącznik 1065219
Co to komu wadzi? Wprawdzie ta 015 była zeszlifowana już z tego przez IC, ale poprzednia, którą zrobił TrainSpeed cały czas je ma. Wyglądają spoko, ale jedna jest "łysa". ;)
Tak, "wadzi" bo przy odbiorze po P4 musi być sprawne, a jeżeli nie jest używane a tak było i jest w IC to jeżeli jest zepsute to się usuwa zamiast niepotrzebnie pakować kasę w nieużywane rzeczy. Druga sprawa, podczas modernizacji i np. zmiany szaf na elektromagnetyczne i tak takie gniazda stają się bezużyteczne bo nie połączy się już takiej lokomotywy z taką z klasyczną szafą ;) Trzeba by każde przerabiać tak jak to zrobiło Cargo w serii 15XX.
 
Ostatnio edytowane:

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.947 37 4
@Andrzej Harassek wydawało mi się, że takie określenie pojawiało się potocznie w rozmowach na FB kiedyś czy ogólnie, ja znam ich poprawną nazwę, jedynie uprościłem swój wpis. Zresztą było o nich niejeden raz na forum. "Szlifowanie", tu chyba wiadomo o co chodzi, wycinanie wszystkiego czy tam odkręcanie, aby zostawić gołą blachę. Nie wnikając w to technikę tego usunięcia wygląda to paskudnie niezależnie od malowania. To moje osobiste zdanie do którego mam prawo :cool:
@barman_2000, dzięki za wyjaśnienia. Ja to rozumiem, ale co to za problem aby została taka imitacja? Wychodzi na to, że w przypadku Trainspeed 013 ma te gniazda sprawne, a 015 już nie? Ale co to znaczy "pakować kasę w nieużywane rzeczy"? Nie znam się więc się zapytam ;) Jak dla mnie czyli laika to jakieś zabezpieczenie tego generalne, a przemalowanie to serio 5 minut roboty więcej bo i tak pudło leci na jakiś kolor, wystarczy pare kawałów taśmy i trochę czarnej farby.
PS. Jak pisałem gniazda w tejże 015 zlikwidowało już samo IC także w tym przypadku mówi się trudno. Akurat w malowaniu IC tego tak nie widać ale w bieli...
@Andrzej Harassek i jeszcze wracając do "kranów", może i mój błąd, powielenie jakiegoś slangowego użycia tego słowa, ale z drugiej strony jak to nazwać inaczej? Rury? Kable? No gniazda wypadałoby najlepiej. Trudno, nie ma co ciągnąć :)
W tejże sprawie nazewnictwa jest też taka sprawa. Jako, że jak kolega wie, ja z Morąga jestem i tam całe dzieciństwo na torach, i że tam pracowała SM42, z której maszynistą moja rodzina się jako tako znała, to potoczna nazwa tejże lokomotyw była nie Stonka a...Pchełka (pewnie od pchania wagonów i formowania składów)? I ta nazwa funkcjonowała przez całe dzieciństwo jakoś 0-10 :) I generalnie jak pamiętam wszyscy chyba jej używali.
I takich przypadków w lokalnym nazewnictwie pewnie multum było wszędzie.
No ale nic, niedziela, kolegom życzę dobrego dnia.
A dla znudzenia wszystkich EP07-201 ze składem IC Mamry (20.07.2024, Olsztyn Zachodni).
Z pozdrowieniami.
Maciek
tory 20 li 24 1 6000 1200.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki