• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET21 czyli "sputnik"

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.802 128 1
Ciekawostki z Facebooka - Śląski Woziarz

21 września 2015 r.
3E/1-003 prowadzi zimnego 3E-100-005 świeżo po naprawie szlakiem Bytom-Chorzów Stary.


452508978_869921351836543_7338764093318998694_n.jpg


Dopiero oglądając to zdjęcie, zwróciłem uwagę, że lokomotywa posiada na przodzie tylko dwa okna do kabiny a nie trzy. Czy to jest efekt jakieś modernizacji... czy była fabrycznie wyprodukowana jakaś partia lokomotyw z dwoma szybami:niepewny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.544 556 30
Dopiero oglądając to zdjęcie, zwróciłem uwagę, że lokomotywa posiada na przodzie tylko dwa okna do kabiny a nie trzy. Czy to jest efekt jakieś modernizacji... czy była fabrycznie wyprodukowana jakaś partia lokomotyw z dwoma szybami
Nie było fabrycznych ET21 z dwiema szybami, to jest efekt kiepskiej, moim zdaniem, modernizacji (kiepskiej w tym zakresie, nie jako całość). Już lepiej byłoby, gdyby dolne krawędzie okien też były poziome, a nie ukośnie wznoszące się do środka.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
Nie było fabrycznych ET21 z dwiema szybami, to jest efekt kiepskiej, moim zdaniem, modernizacji (kiepskiej w tym zakresie, nie jako całość). Już lepiej byłoby, gdyby dolne krawędzie okien też były poziome, a nie ukośnie wznoszące się do środka.
Te dolne wznoszące się krawędzie szyb to skutek dopasowania prostokątnych płaskich szyb do krzywizny pudła.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.544 556 30
Te dolne wznoszące się krawędzie szyb to skutek dopasowania prostokątnych płaskich szyb do krzywizny pudła.
Jakoś mi się to nie zgadza: proszę zwrócić uwagę na prostokątne, jak się wydaje, ramki urządzeń ogrzewania (?) szyb, widoczne w oknach. To nie tylko to, że okna nie są w jednej płaszczyźnie z powodu krzywizny pudła, ale wyraźnie widać też, iż pionowe krawędzie okien na środku są niższe od tych zewnętrznych. Tak czy tak, nie wygląda to najlepiej.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.847 65 3
Wczoraj 2024,07,31 w Rybniku 3E 100 030 SKPL z S232 i cysternami na haku.
20240731_171930.jpg
20240731_171936.jpg
20240731_171948.jpg


Dzisiaj 2024,08,01 spotkałem tą samą lokomotywę w Gliwicach tym razem z T448P na haku i być może tymi samymi cysternami.
20240801_175454.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.426 38 4
12.08.2024. Olsztyn/Likusy.
3E/1-17 DLA i SM42-2602 BSK ze składem żwiru kieruje się w stronę Gutkowa. Ku zaskoczeniu, mają jakieś problemy w miejscu gdzie zrobiłem foto, jeden z maszynistów przechodzi do SM42 i ją odpala, następnie to ruszają, to cofają, trwa to dobre 10 minut, wszyscy myśleli, że jedzie wyładować się w Gutkowie, jednak mija przystanek przelotem i w sumie nie ma info gdzie skład pojechał.
Jesień wkrótce, miejsce malownicze o każdej porze roku, gdy są teraz żółte krzaki dookoła robi naprawdę świetne wrażenie.
tory 12 sie 24 2 6000 2000 1200.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.544 556 30
Tutaj kolejny dowodzik ... na białe pasy!!!
Bzdury, żaden "dowodzik". :p Z takiego zdjęcia, tak wyretuszowanego i tak wydrukowanego, nie da się wyciągnąć żadnych sensownych wniosków. Nie wiadomo nawet, czy lokomotywy były oliwkowe, a nie na przykład granatowe. ;) I trzy wykrzykniki tego nie zmienią...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.544 556 30
Ale z takiego już tak, które kiedyś już pokazywałem.
Ciekawa fotka. Wygląda na to, że były i z białymi paskami, i z czerwonymi. Ja z końca lat 60. XX wieku pamiętam ET21 z czerwonymi paskami. Jest też trochę kolorowych zdjęć elektrowozów innych serii z czerwonymi paskami, ale faktycznie nie kojarzę kolorowej fotografii ET21 w malowaniu oliwkowym z czerwonym paskiem.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.842 30 2
Ja na eksponaty wystawowe biorę poprawkę, bo działy się różne rzeczy, co nie oznacza, że potem tabor taki jeździł i było to standardem.
Np. malowanie na miejscu białych obwódek na kołach.

Przygotowanie wystawy oraz już w trakcie trwania.
Wrocław, 1948-07.jpg Wrocław 1948-10.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.426 38 4
Chodzi o stopień spłowienia żółtego na EZT, one były nasycone, wiec jeśli tak wygląda na retuszowanym foto, to wiadomo, ze i reszta, musiała zostać proporcjonalnie osłabiona, taj więc kremowy pas który mógłby być w oryginale wyglądałby jak biały, podobnie jakiś odcień żółci. Żółci szeroko pojętej. Przy takim spłowieniu EZT nawet złoty kolor paska by wyszedł jak blado beżowy..
Oczywiście tego nie udowodnię, ale logika patrząc na te zdjęcie tak wskazuje. Jak miałbym stawiać to kość słoniowa by tam pasowała, do tej zieleni na budzie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.544 556 30
Chodzi o stopień spłowienia żółtego na EZT, one były nasycone
Żółty kolor na ezt w tamtych czasach wcale nie był bardzo nasycony, był to raczej jasny kolor żółty, za to niebieski dół był dość ciemny. Dopiero w latach 80. XX wieku zmieniono nieco odcień kolorów i żółty był ciemniejszy, wpadający w kolor miodowy (cokolwiek to znaczy ;)), za to niebieski pojaśniał, jakby był rozcieńczony mlekiem. A pasek na ET21 jest znacznie bardziej zimny, niż góra ezt, więc ja był stawiał na "brudną" biel. Ale mógł to też być szarawy odcień kości słoniowej. A wypłowiało to raczej zdjęcie, na wystawie malatura była zwykle świeża.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 8
Koleje w Polsce 11

Podobne wątki