• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Eszelony

OP
OP
Baciar
Reakcje
1 1 0
#23
Bardzo piękne zdjęcia. Dziekuję.
Adam - teraz zobacz...

Jestem Wam winien objaśnienie oznaczeń ostatniego zdjęcia, czyli "VI 39 E" na zderzaku: 39th Combat Engineer Group, VIth Corps.

A teraz coś nowego - żadnych widocznych zabezpieczeń, jakby wierzono li tylko w grawitację... Rżew, luty 1942 roku.
 

Załączniki

OP
OP
Baciar

Baciar

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
#25
Po długiej przerwie odgrzebuję watek, by podzielić się interesującym znaleziskiem.
Zdjęcie przedstawia ezelon gdzieś we Francji. A "szachownica"? To znak "Carré " (stój).

Niektórzy znajomi "lotnicy" byli zdziwieni...
szachownica.jpg

 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.592 558 30
#26
Ten sygnał "Stój" jest do dziś powszechnie stosowany na kolejach francuskich. Szachownica jest biało-czerwona, tak, jak znak polskiego lotnictwa wojskowego.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Carré_(signal)

Niestety, nie umiem wstawić tego linku. Przy zapisie zmian w poście, adres w linku ulega zmianie i prowadzi do strony, z której dopiero trzeba odszukać właściwą stronę w wikipedii.

Znalazłem inną stronę, może będzie działać:

http://carreweb.fr/stfr/sl.html
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#27
Ten sygnał "Stój" jest do dziś powszechnie stosowany na kolejach francuskich. Szachownica jest biało-czerwona, tak, jak znak polskiego lotnictwa wojskowego.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Carré_(signal)

Niestety, nie umiem wstawić tego linku. Przy zapisie zmian w poście, adres w linku ulega zmianie i prowadzi do strony, z której dopiero trzeba odszukać właściwą stronę w wikipedii.

Znalazłem inną stronę, może będzie działać:

http://carreweb.fr/stfr/sl.html
Znajomy emerytowany lotnik opowiadał mi historię z pobytu we FRANCJI w latach 90tych .Z zaciekawieniem oglądał jakieś pisemko związane z koleją a na okładce była Nasza szachownica .Gdy wyjaśniono mu że to francuski sygnał kolejowy ,usłyszał pytanie ----Czy teraz przezbroicie wasze lotnictwo w parowozy?:confused:;)
 

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
#28
Bardzo piękne zdjęcia. Dziekuję.
Adam - teraz zobacz...

Jestem Wam winien objaśnienie oznaczeń ostatniego zdjęcia, czyli "VI 39 E" na zderzaku: 39th Combat Engineer Group, VIth Corps.

A teraz coś nowego - żadnych widocznych zabezpieczeń, jakby wierzono li tylko w grawitację... Rżew, luty 1942 roku.
Wierzono, wierzono. To bateria jednej z nowotworzonych Dywizji Przeciwlotniczych (ogólnie rzecz biorąc oddziałów zaporowych blokujących radzieckie ofensywne zagony pancerne) podczas załadunku, jest to jedno ze zdjęć z całego 12 klatkowego filmu. Rozłożone ogony działa mogą wskazywać na rutynowe działanie: otóż podczas załadunku i rozładunku eszelonów transportowych obowiązkową regułą było wystawianie posterunku pogotowia przeciwlotniczego, w zależności od sytuacji od jednego działonu na dywizjon, do jednego działonu na baterię.
Na zdjęciu ze strzelcami spadochronowymi wagony włoskie, zdjęcie (wykadrowane) pochodzi z serwisu fotograficznego z rozkładówki z niemieckiego czasopisma "Der Signal", numeru nie pomnę.
Ciekawy jest "Adler" (to taki samochód) ze zdjęcia z Francji. To podwozie standardowego kabrioletu (z przednią częścią, okapotowania silnika) tyle, że z fabrycznie zamontowanym nadwoziem "Kuebelsitzwagena". Forumowym "guru" pozostawiam satysfakcję prawidłowego odczytania oznaczeń na błotniku.

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
 

speedylelek

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#29
Wierzono, wierzono. To bateria jednej z nowotworzonych Dywizji Przeciwlotniczych (ogólnie rzecz biorąc oddziałów zaporowych blokujących radzieckie ofensywne zagony pancerne) podczas załadunku, jest to jedno ze zdjęć z całego 12 klatkowego filmu. Rozłożone ogony działa mogą wskazywać na rutynowe działanie: otóż podczas załadunku i rozładunku eszelonów transportowych obowiązkową regułą było wystawianie posterunku pogotowia przeciwlotniczego, w zależności od sytuacji od jednego działonu na dywizjon, do jednego działonu na baterię.
Na zdjęciu ze strzelcami spadochronowymi wagony włoskie, zdjęcie (wykadrowane) pochodzi z serwisu fotograficznego z rozkładówki z niemieckiego czasopisma "Der Signal", numeru nie pomnę.
Ciekawy jest "Adler" (to taki samochód) ze zdjęcia z Francji. To podwozie standardowego kabrioletu (z przednią częścią, okapotowania silnika) tyle, że z fabrycznie zamontowanym nadwoziem "Kuebelsitzwagena". Forumowym "guru" pozostawiam satysfakcję prawidłowego odczytania oznaczeń na błotniku.

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
Do jakiej jednostki należał w/w samochód?
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.077 18 0
#39
Jak widać na fotkach zmieniono sposób mocowania do platform. W tym przypadku nie ma łańcuchów. Jeżeli chodzi o transport tego typu to przeważnie stosuje się coś w rodzaju pokrowców na sprzęt lub coś podobnego do kontenerowców. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Poza tym załadowanie i mocowanie na platformy nie dokonują żołnierze a firma wynajęta. Jedynie co znajduje sie koordynator załadunku i inspektor bezpieczeństwa
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 4 0
#40
Całość to kompania rozpoznania na wozach MRAP a normalnie byłyby to Scrimitary. Dziwne że Arctica podzielili, ale cóż. Najbardziej dziwi mnie że ze względów proceduralnych na kolejach brytyjskich etat ludzki nie jedzie ze sprzętem. Czemu? Bo została podnajęta firma logistyczna, która zajmuje się przerzucaniem sprzętu, tak się ostatnio robi w ramach BAF-u. Spedytor zamawia poajzdy (pociąg), więc kolosalnie taniej jest wynająć od DBSR całości, a nie ciężko teraz w Anglii o klasyczne wagony pasażerskie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 8

Podobne wątki