Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Firmy remontowe, sieciowe, torowe itp. mają masę ciekawego starego taboru (zresztą nie tylko w PL). Akurat PKP Energetyka posiada chyba największy wybór zabytków wszelkich w całym kraju i gdyby zebrać razem wszystkie wagony osobowe pracujące w tej firmie, było by kilka potężnych składów tzw. 'zwężaków', 'ryflaków', 'igreków' i innych nietypowych (w tym bagażowe i pocztowe).
Jako że interesuje mnie temat, poniżej kilka spotkań z dawnymi osobowymi spod flagi PKP-Energetyka,
10-0259 (99 51 9530 316-0), 111A lub 111Ab budowy HCP z 1971 r. / Koluszki / 1.05.2015 r.
10-1522 / d. socjalny przebudowany z predziałowego 2 klasy typu 8A / Warszawa-Główna-Towarowa / 3.12.2011 r.
10-1504 / d. bagażowy 3F / Pruszcz-Gdański / 15.07.2009 r.
10-0435 / d. osobowy 2 klasy typu 43A / Szczecin-Główny / 17.06.2012 r.
10-0315 / d. osobowy 2 klasy typu 111Ap / Ostrołęka / 9.04.2015 r.
10-0320 / d. osobowy 1 i 2 klasy typu 104Ac / Siedlce / 9.04.2014 r.
10-1442 / d. osobowy 2 klasy typu 102A / Grodzisk-Mazowiecki / 1.05.2014 r.
10-0321 / d. osobowy 2 klasy typu 101A / Siedlce / 9.4.2014 r.
... jest tego sporo więcej, w tym prawdziwe unikaty jak np. dawny C4ü-28 kolei DRG, czy rozmaite 108A, 4A i inne.