• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EIC Fredro 6103

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#1
Witam,
Czy jest możliwość sprawdzenia pełnego składu pociągu EIC "Fredro" Warszawa - Wrocław, Wrocław - Warszawa?
Dokładnie mam na myśli wagony jakie występują w tym składzie.
Może jest jakaś strona, która ukazuje schemat takiego pociągu?

Pozdrawiam.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#4
Wielkie dzięki koledzy.
Pierwsza strona świetna!
Pytanie extra: dlaczego na wykazie jest napisane Fredro 1603, a czasami zdarza się widzieć 6103? Kierunek jazdy?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.395 550 30
#6
Wprawdzie dyrekcje okręgowe dawno już nie istnieją, to pociągi otrzymują numery ciągle według starego schematu. Pierwsze dwie cyfry oznaczają okręg początku i końca biegu pociągu - w tym wypadku centralny (Warszawa) i dolnośląski (Wrocław). Ostatnia cyfra jest nieparzysta na odcinkach, gdzie pociąg jedzie zgodnie ze wzrastającym kilometrażem, a parzysta gdy jedzie po linii w kierunku malejącego kilometrażu. Tak więc Fredro na całej trasie od Warszawy do Wrocławia ma numer zaczynający się na 16, a ostatnia cyfra może być 3 lub 4, zależnie od kilometrażu linii, po której akurat się porusza. Przy jeździe powrotnej powinien mieć numer 6104 (lub 6103, jeżeli zdarzy się odcinek przejeżdżany w kierunku od końca do początku linii).
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#8
Ostatnimi czasy skład tego pociągu dość mocno podupadł (choć i tak bije na głowę EC BWE), jechałem nim 24 sierpnia z Poznania do Warszawy w drodze na Parowozjadę do Chabówki, z wagonów przedziałowych klasy 2 tylko 1 miał wyświetlacze (przy czym były one wyłączone), wagony klasy 1 też za bogato nie wyglądały, wszystkie bez gniazdek w przedziałach (w 2 klasie na szczęście były), bar z tego co pamiętam taki jak w TLK,na przodzie składu wagon bezprzedziałowy w postaci 111Arow. Na czele EP08. Niektóre drzwi choć teoretycznie automatyczne trzeba bylo wspomagać ręką:D Na plus (dla pasażera oczywiście, bo przecież nie dla spółki) to frekwencja na poziomie 20-30%, w 2. wagonie od czoła 6 przedziałów całkiem pustych.

Ogółem tragedii nie ma, ale taki skład raczej na Ex by się nadawał a nie na EIC, zdarzało mi się trafić na o wiele lepsze zestawienia w tej kategorii. Tym razem na szczęście na Super Bilecie za 29zł jechałem.

Załączam kilka zdjęć:
DSC03899.JPG


DSC03903.JPG


DSC03906.JPG


Przy jeździe powrotnej powinien mieć numer 6104 (lub 6103, jeżeli zdarzy się odcinek przejeżdżany w kierunku od końca do początku linii).
Lub 6102, zwykle łączone są jako 00 - 01, 02 - 03, 04 - 05 chyba że jak tak jak w przypadku EIC Fredro trasa w obie strony zaczyna się w kierunku końca linii, wówczas następny skład będzie miał 04 - 05.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.395 550 30
#9
Zawsze wiedziałem, że końcówkę 01 dostaje pierwszy w dobie pociąg danej kategorii jadący w kierunku nieparzystym, 02 - powrotny, ale może coś się zmieniło? Przy okazji spostrzegłem błąd w swojej wypowiedzi: Przy jeździe powrotnej powinien mieć numer 6104 (lub 6103, jeżeli zdarzy się odcinek przejeżdżany w kierunku od końca do początku linii). Oczywiście powinno być: 6103 .... w kierunku od początku do końca linii (zgodnie ze wzrastającym kilometrażem).
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#10
Być może tak było, tego nie wiem, aczkolwiek w chwili obecnej zaczyna się od 00, np. pociąg EIC Lech Poznań Główny - Warszawa Wschodnia ma numer 7100, w powrót 1701.