• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dzięciołów Śląski

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#21
Rozważam jeszcze umieszczenie jednego peronu, tak jak ma to miejsce w rzeczywistosci, lecz będzie mnie to kosztowało parę cm płyty więcej, a to już może kolidować z warunkami w pokoju. Tzn drzwi od pokoju albo nie będą sie otwierać do końca, albo trzeba będzie się ich pozbyć i powiesić "korale" we framudze :ROFL:
A peron pomiędzy już istniejącymi torami - tylko trochę rozsuniętymi ? Pewnie najlepiej pomiędzy 2 a 3 od dołu.
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#22
A peron pomiędzy już istniejącymi torami - tylko trochę rozsuniętymi ? Pewnie najlepiej pomiędzy 2 a 3 od dołu.
Jest taka możliwość, i nawet rozwiązanie stosunkowo łatwe. Można dołożyć kawałek płyty z wycięciem aby nie kolidowało z drzwiami od pokoju, i dodatkowo można by tam umieścić konsole do zwrotnic i semaforów. Jest też możliwość coby peron wcisnąć trochę na chama, ale będzie widocznie węższy od tego który będzie się mieścił przy budynku stacyjnym, a to napewno spotkałoby się z tsunami krytyki :) Myślałem też aby zrobić tzw relief budynku dworca, a nie odtwarzać go w całości, dzięki temu też mógłbym zyskać nieco miejsca.
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#24
Witam. Dzisiejszy poranek spędziłem na umieszczaniu semaforów oraz tarcz ostrzegawczych kształtowych. Starałem się je rozmieścić tak aby było to zgodnie z przepisami, lecz mam pewne wątpliwości. Czy przed wjazdem na bocznicę ( 2 tory na samej górze ) też powinien być semafor? A może zamiast jednoramiennego wyjazdowego ze stacji w prawym kierunku powinien być dwuramienny?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.612 517 30
#25
Proponuję coś takiego, a jednocześnie wydłużenie jednego z torów stacyjnych i zrobienie go torem głównym dodatkowym (nowe odcinki na czerwono, do usunięcia - na żółto). Jeżeli ma zostać, jak było, semafor wyjazdowy z prawej strony drugiego toru od dołu trzeba oczywiście przesunąć w lewo, przed rozjazd.

Semafory wjazdowe muszą być w takiej odległości przed stacją, by manewrujące składy nie wyjeżdżały za semafor (konieczna jest też choć krótka droga ochronna). Dodałem tarcze ostrzegawcze przed semaforami wjazdowymi, bo są potrzebne. Natomiast nie są konieczne To tzw. "przelotowe" (przy semaforach wjazdowych), stosuje się je na liniach głównych, a na liniach drugorzędnych niekoniecznie. Ale oczywiście ich umieszczenie tu nie jest błędem. Bocznica szlakowa nie wymaga semaforów.

v4 sem.png
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#27
Propozycja kolegi Andrzeja Harasska jest znakomita, lecz po tej " metamorfozie " nabieram chęci na szlak dwutorowy :) Przesunąć obrotnicę z lokomotywownią nieco do środka... Lecz przez moją mieścinke idzie jeden tor, mimo iż był wykonany nasyp pod drugi tor, to jednak nigdy nie został tam położony. Myślę że etap projektowania torów można uznać za zamknięty, bo jak to mówią, co za dużo to nie zdrowo, a i tak wygląda to o niebo lepiej niż sobie wyobrażałem. Jedyne z czym przyjdzie mi walczyć, i to dość ofiarnie to zapewne sprawy elektroniczne, w postaci uruchomienia tych wszystkich semaforów, tarcz i rozjazdów w sposób możliwie jak najbardziej ergonomiczny i estetyczny. Bardzo dziękuje wszystkim którzy zechcieli wspomóc mnie w przygotowaniu projektu, ale podejrzewam, a napewno tak będzie, że jeszcze wieeeele pomocy będe potrzebował. Ale to wszystko z czasem... Bądź co bądź do jesionki mi daleko, także nie będe się śpieszył :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 11

Podobne wątki