To będzie moja ostatnia praca w wielkości TT. Dalej planuję kilka prac w wielkości H0f, H0e, H0 oraz 0. Poniżej postaram się przeprowadzić relację z nowej dioramki w wielkości TT przedstawiającej fragment lokomotywowni Lublin.
Posłuży to za dioramę pod model Pt47-157, który jako sierota stoi na półce. Lubię eksponować te modele na małych dioramach przedstawiających rzeczywiste miejsca. Wybrałem miejsce, które pokaże dwa tory (jeden z kanałem rewizyjnym), pomiędzy którymi znajduje się żuraw do nawadniania parowozów (istnieje do dziś). Tłem będzie ściana ceglanego klimatycznego budynku hali taboru. Obecnie elewacja jest zamalowana na biało. W latach 80-tych była to czerwona cegła i tak to będę chciał pokazać. Załapie się fragment budynku z pokaźnym kominem wychodzącym z dachu, a także fragment szyny suwnicy bramowej (zlikwidowana chyba w 2013 roku), oraz fragment rozjazdu ze zwrotnikiem ręcznym będącego częścią układu torowego tych terenów. Na dioramę trafi też fragment drogi asfaltowej zlokalizowanej na tym terenie (można by tu pokazać jakiś pojazd a'la Nysa dla urozmaicenia dioramy). Plany planami, zobaczymy co z tego wyjdzie. Poniżej kilka rzutów o co mi chodzi z wykorzystaniem geoportalu.
Ta miejscówka:
...a uściślając:
Skromne opisy:
Kilka fotek z teraz:
Żuraw i widoczny fragment wspomnianego kanału:
Rzut okiem w stronę hali wachlarzowej, której fragment widać w lewym rogu. W oddali widać kozioł oporowy. Kiedyś ten tor prowadził dalej na obrotnicę:
Podstawa w czasie prac. Naniesione fotografie rzeczywistego terenu w skali 1:120. Wykonałem wstępnie kanał. Materiał torowy TILLIG (miałem trochę to się wykorzysta). Lekki problem będzie stanowiło wykonanie fragmentu rozjazdu o rzeczywistym skosie, który załapie się na dioramę, ale jak to się mówi, coś się wykombinuje
:
Widoczne na dioramie podkłady mają już usunięte mocowania. Będą podstawą dla szyn na wysokości kanału:
Na razie tyle. Pozdrawiam.
Posłuży to za dioramę pod model Pt47-157, który jako sierota stoi na półce. Lubię eksponować te modele na małych dioramach przedstawiających rzeczywiste miejsca. Wybrałem miejsce, które pokaże dwa tory (jeden z kanałem rewizyjnym), pomiędzy którymi znajduje się żuraw do nawadniania parowozów (istnieje do dziś). Tłem będzie ściana ceglanego klimatycznego budynku hali taboru. Obecnie elewacja jest zamalowana na biało. W latach 80-tych była to czerwona cegła i tak to będę chciał pokazać. Załapie się fragment budynku z pokaźnym kominem wychodzącym z dachu, a także fragment szyny suwnicy bramowej (zlikwidowana chyba w 2013 roku), oraz fragment rozjazdu ze zwrotnikiem ręcznym będącego częścią układu torowego tych terenów. Na dioramę trafi też fragment drogi asfaltowej zlokalizowanej na tym terenie (można by tu pokazać jakiś pojazd a'la Nysa dla urozmaicenia dioramy). Plany planami, zobaczymy co z tego wyjdzie. Poniżej kilka rzutów o co mi chodzi z wykorzystaniem geoportalu.
Ta miejscówka:
...a uściślając:
Skromne opisy:
Kilka fotek z teraz:
Żuraw i widoczny fragment wspomnianego kanału:
Rzut okiem w stronę hali wachlarzowej, której fragment widać w lewym rogu. W oddali widać kozioł oporowy. Kiedyś ten tor prowadził dalej na obrotnicę:
Podstawa w czasie prac. Naniesione fotografie rzeczywistego terenu w skali 1:120. Wykonałem wstępnie kanał. Materiał torowy TILLIG (miałem trochę to się wykorzysta). Lekki problem będzie stanowiło wykonanie fragmentu rozjazdu o rzeczywistym skosie, który załapie się na dioramę, ale jak to się mówi, coś się wykombinuje
Widoczne na dioramie podkłady mają już usunięte mocowania. Będą podstawą dla szyn na wysokości kanału:
Na razie tyle. Pozdrawiam.
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
-
4
-
2
- Pokaż wszystkie