• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama DOKP WSCHODNIA - Mały fragment lokomotywowni Lublin 1987 rok

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.583 454 99
#1
To będzie moja ostatnia praca w wielkości TT. Dalej planuję kilka prac w wielkości H0f, H0e, H0 oraz 0. Poniżej postaram się przeprowadzić relację z nowej dioramki w wielkości TT przedstawiającej fragment lokomotywowni Lublin.
Posłuży to za dioramę pod model Pt47-157, który jako sierota stoi na półce. Lubię eksponować te modele na małych dioramach przedstawiających rzeczywiste miejsca. Wybrałem miejsce, które pokaże dwa tory (jeden z kanałem rewizyjnym), pomiędzy którymi znajduje się żuraw do nawadniania parowozów (istnieje do dziś). Tłem będzie ściana ceglanego klimatycznego budynku hali taboru. Obecnie elewacja jest zapaprana zaprawą tynkarską. W latach 80-tych była to czerwona cegła i tak to będę chciał pokazać. Załapie się fragment budynku z pokaźnym kominem wychodzącym z dachu, a także fragment szyny suwnicy bramowej (zlikwidowana chyba w 2013 roku), oraz fragment rozjazdu ze zwrotnikiem ręcznym będącego częścią układu torowego tych terenów. Na dioramę trafi też fragment drogi asfaltowej zlokalizowanej na tym terenie (można by tu pokazać jakiś pojazd a'la Nysa dla urozmaicenia dioramy). Plany planami, zobaczymy co z tego wyjdzie. Poniżej kilka rzutów o co mi chodzi z wykorzystaniem geoportalu.

Ta miejscówka:

L1.jpg


...a uściślając:

L2.jpg


L3.jpg


Skromne opisy:


L4.jpg


Kilka fotek z teraz:

Żuraw i widoczny fragment wspomnianego kanału:
L5.jpg


Rzut okiem w stronę hali wachlarzowej, której fragment widać w lewym rogu. W oddali widać kozioł oporowy. Kiedyś ten tor prowadził dalej na obrotnicę:
L6.jpg


Podstawa w czasie prac. Naniesione fotografie rzeczywistego terenu w skali 1:120. Wykonałem wstępnie kanał. Materiał torowy TILLIG (miałem trochę to się wykorzysta). Lekki problem będzie stanowiło wykonanie fragmentu rozjazdu o rzeczywistym skosie, który załapie się na dioramę, ale jak to się mówi, coś się wykombinuje :) :

L7.jpg


Widoczne na dioramie podkłady mają już usunięte mocowania. Będą podstawą dla szyn na wysokości kanału:

L8.jpg


Na razie tyle. Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane: