• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Długość skrzynki do N-ki.

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#81
Coś tam dalej dłubię....

Chcę zrobić analogowe sterowanie rozjazdów, czy takie coś będzie dobre??
https://allegro.pl/oferta/sterownik-analogowy-4-serwo-8827603709
czy lepiej na MP1 ?

Zobacz załącznik 729413
Ten dekoder obsługuje 4 serwo więc musisz mieć dwa. Najtańsze cyfrowe serwomechanizmy są po 15 złotych, więc cała kwota to 320 złotych za wszystko. Napędy MP1 będą Cię kosztowały 440 złotych. Na plusy dekodera(serwo): regulowana prędkość, niższa cena, możliwość sterowania dcc. Na plusy napędów od MTB: łatwy montaż, łatwe podłączenie. Ja osobiście używam dekoderów dcc od tego gościa wraz z rozjazdami Peco i wiesz co Ci(innym) powiem... Nigdy więcej Peco! Gdybym dziś zaczynał przygodę, to bym szedł tylko w Kato! Dla mnie łatwiej, bo robię Japonię, ale przy dużej ilości torów Kato unitrack jest po prostu tańszy i łatwiejszy do użytkowania.
Ps: moduły fajne, ale niestety nikt w Polsce już chyba nie robi europejskiej eNki.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.415 146 0
#82
Ja bym wybrał ten sterownik serw.
Serwa chyba można po 10pln trafić, słynne SG90 (bo tanie).
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#84
Analogowe serwa wykonują ruch przy podłączeniu zasilania. W skrajnych przypadkach może się zgiąć drucik albo dziurka w zwrotnicy. Lepiej zainwestować 14,5 złotych i kupić Mg90s, które nie dość, że jest cyfrowe, to jeszcze posiada metalowe zębatki(mam i polecam).
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.415 146 0
#85
Mam MG90s i również trochę szarpią. Aczkolwiek wolę je od SG90.
To kwestia sterownika i tyle.
SG90 na sterowniku TamValley nie szarpią.
Trzeba po prostu zaryzykować i sprawdzić ten sterownik z allegro.
Chyba, że ktoś ma, przeczyta wątek i podpowie.

Swoją drogą, cyfrowe to sa zdaje się MG90D
 

micrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#86
Dzięki za podpowiedzi, przyjrzę się tym Mg90s.

Jak nie będzie z kim się łączyć, to dorobię do tego co mam łuki i będę miał tort na cały pokój :D
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#87
Mam MG90s i również trochę szarpią. Aczkolwiek wolę je od SG90.
To kwestia sterownika i tyle.
SG90 na sterowniku TamValley nie szarpią.
Trzeba po prostu zaryzykować i sprawdzić ten sterownik z allegro.
Chyba, że ktoś ma, przeczyta wątek i podpowie.

Swoją drogą, cyfrowe to sa zdaje się MG90D
O tych serwach piszę. Są na pewno cyfrowe.
Screenshot_2020-05-03-12-25-57-450_pl.allegro.png
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.415 146 0
#88
No ja o tym samym i mało który sprzedawca pisał, że jest cyfrowe. Choć jak kupowałem to chyba się tym kierowałem, bo na testy wziąłem jeszcze SG92
https://forumtt.pl/viewtopic.php?f=101&t=12874&p=147802&hilit=mg90s#p147802

Wg strony producenta:
http://www.towerpro.com.tw/product/mg90s-3/

I to S oznacza zapewne "single ball bearing" w odróznieniu od MG90D - "double ball bearing" - a nie "standard" i "digital" jakby się wydawało :)
http://www.towerpro.com.tw/product/mg90d-2/

No w każdym razie to dobre serwa.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#89
No ja o tym samym i mało który sprzedawca pisał, że jest cyfrowe. Choć jak kupowałem to chyba się tym kierowałem, bo na testy wziąłem jeszcze SG92
https://forumtt.pl/viewtopic.php?f=101&t=12874&p=147802&hilit=mg90s#p147802

Wg strony producenta:
http://www.towerpro.com.tw/product/mg90s-3/

I to S oznacza zapewne "single ball bearing" w odróznieniu od MG90D - "double ball bearing" - a nie "standard" i "digital" jakby się wydawało :)
http://www.towerpro.com.tw/product/mg90d-2/

No w każdym razie to dobre serwa.
Na pewno są cyfrowe ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.783 569 30
#93
A cóż to za stacja, na której nie da się zmienić kierunku jazdy? Pociągi mogą tam tylko się wyprzedzać, jadąc cały czas w tę samą stronę, ale nie ma możliwości skończenia biegu pociągu i odjazdu z powrotem w przeciwnym kierunku. Dlaczego nie ma żadnego połączenia między głównymi torami? Wydaje się, że miejsca jest dość, wystarczyłoby małe skrócenie torów stacyjnych, żeby zmieścić chociaż po jednej połówce trapezu na obu końcach.
 

micrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#94
A cóż to za stacja, na której nie da się zmienić kierunku jazdy? Pociągi mogą tam tylko się wyprzedzać, jadąc cały czas w tę samą stronę, ale nie ma możliwości skończenia biegu pociągu i odjazdu z powrotem w przeciwnym kierunku. Dlaczego nie ma żadnego połączenia między głównymi torami? Wydaje się, że miejsca jest dość, wystarczyłoby małe skrócenie torów stacyjnych, żeby zmieścić chociaż po jednej połówce trapezu na obu końcach.
trapezy będą dorobione z jednej i drugiej strony stacji na osobnych modułach ;)
moduły są teraz w analogu, łatwiej tak prowadzić dwa pociągi na raz dla 5-latki :)