Trochę zgaduję, bo nie znam modelu, a na zdjęciach niewiele widać. Jak rozumiem, czarne przewody, od kół z lewej i prawej strony lokomotywy, to jeden biegun zasilania, a czerwony przewód od płozy to drugi biegun. Te przewody gdzieś dochodzą do płytki z gniazdem dekodera: wszystkie czarne do jednego miejsca, czerwony do drugiego miejsca. Na zdjęciach wydaje się, że czarne przewody są przylutowane do różnych pól lutowniczych płytki, ale powinny one być ze sobą elektrycznie połączone, pewnie ścieżkami płytki drukowanej. Teraz należałoby rozdzielić czarne przewody na te, które odbierają prąd z lewej szyny i te odbierające z prawej szyny. Jedną grupę przewodów (zasilanie z jednej szyny) należałoby połączyć z miejscem na płytce, do którego oryginalnie dołączone były wszystkie czarne przewody (oryginalnie zasilanie z kół), a drugą grupę (zasilanie z drugiej szyny) trzeba połączyć z miejscem na płytce, do którego oryginalnie dochodził przewód czerwony (oryginalnie zasilanie z płozy).
Zgodnie z normami, zasilanie z prawej szyny (patrząc w kierunku jazdy lokomotywy jadącej przodem, w lokomotywie spalinowej można przyjąć, że kabiną nr 1 do przodu) powinno być doprowadzone do pinu nr 8, zasilanie z lewej szyny - do pinu nr 4. Przewód od prawej szyny do pinu nr 8 ma zwykle kolor czerwony, przewód od lewej szyny - kolor czarny, ale czy te kolory zgadzają się w omawianym modelu, nie wiem. Praktycznie nie ma to wielkiego znaczenia, najwyżej lokomotywa będzie jeździła w przeciwną stronę: zamiast do przodu - do tyłu, a zamiast do tyłu - do przodu.
Trochę to zawile wyjaśniłem, inaczej nie umiem, ale sprawa nie jest aż tak skomplikowana.