• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Co zrobic z BR 185

Tom

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Witam.Posiadam lokomotywe BR 185 :grin: Brak w niej całego oprzyzadowania na dachu jak i brak zdezaków i pługu snieznego z jednej strony. :sad: Od strony napedu jest w idealnym stanie.posiada gniazdo dekodera choc pewnie tego nie wykorzystam.Dorobiłem jej tylko zmienne swiatła czerwone i białe w zaleznosci od kierunku jazdy.Ale to tak z nudów. :LOL: Na podstawie tego co mam jaka lokomotywe mógbym zrobic?interesuje mnie polski tabor.Moze przedstawicie mi jakies propozycje.Choc gdybym miał brakujace elementy to moze bym ja tak zostawił.Z góry uprzedzam ze nie jestem jakims wymagajacym modelarzem.Nie oczekuje wiernych orginałów ani super jakosci.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.949 121 22
#3
Tom, no to tutaj mnie zdziwiłeś aż już musiałem się udzielić.
W innym poście napisałeś:
A ja sie dziwię.To za przerabiacie modele niemieckie na polskie to rozumie i popieram.Ale czasem smiesza mnie te kłutnie ze akurat nie ten numer rewizji jest namalowany bo wtedy gdzie indziej jest to czy tamto.czepiacie sie mało istotnych faktów.A to ze np.zewnętrzne atrapy wózków tędra wygladaja jak z jednego kawałka plastiku to nikomu nie przeskadza!Nawet jak lokomotywa jest po remoncie swiezo malowana itp.To nigdy tak nie wyglada!Toz to w rzeczywistosci składa sie z wielu elementów a nie jednego kawałka.Czemu nie poprawicie takich szczegułów.Które kazdy widzi!A numery i zwiazane z tym elementy to tylko znawcy poznaja!
Myślałem zatem, że masz jakieś pojęcie o kolei czy jej modelach. Jednak teraz już widzę po tym co napisałeś że nie za bardzo tak jest. Z drugiej strony, można było się tego odrazu domyśleć, bo nie pisałbyś o wykonaniu detali w modelach, jak byś miał pojęcie o tym, że nie da się wszystkiego odwzorować w modelu tej skali tak, jakby się tego chciało.

Co do samej BR185, to proszę Cię nie mieszaj jej do naszych kolei. Na naszych torach nie jeździ żadna lokomotywa (czy to PKP, czy prywatnego przewoźnika), która byłaby odpowiednikiem tejże. Jedynie PKP od jakiegoś czasu eksploatuje kilka lokomotyw E186, które są trochę podobne. Ale te "trochę" nie oznacza, że to takie same pojazdy. No i takie przerabianie jednej serii na drugą może się skończyć totalną fikcją i zabawką a nie modelem.

A tu na forum już paru było takich co chcieli jakiś tam swój model przerobić na coś PKP. Zawsze jednak dysponują modelami nie mającymi zupełnie odpowiednika w taborze PKP.
Swoją drogą, to szkoda, że chyba jeszcze nikt nie spytał, na jaką polską lokomotywę możnaby przerobić szwajcarskiego "Krokodylka". :razz:
 
OP
OP
Tom

Tom

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#4
Myślałem zatem, że masz jakieś pojęcie o kolei czy jej modelach. Jednak teraz już widzę po tym co napisałeś że nie za bardzo tak jest. Z drugiej strony, można było się tego odrazu domyśleć, bo nie pisałbyś o wykonaniu detali w modelach, jak byś miał pojęcie o tym, że nie da się wszystkiego odwzorować w modelu tej skali tak, jakby się tego chciało.
Po piersze mozna zrobic jak kolega podpowiedział EU 43.Masz fotke na górze.A po drugie nie powiedziałem ze nie mozna zrobic szczegułów w tej skali.I podziwiam to ze niektórzy to robia.Ale maja czas i duze pieniadze.I wnerwia mnie tylko jak krytykuja innych ze niby oni sa najlepsi a Ci co robia słabsze modele to sa do niczego!Ja i napewno wielu innych ma zarobki takie jakie ma, maja i rodziny na utrzymaniu.I dla tego nie wydam np.100zl na jakas element!To co?Dlatego nam juz nie wolno bawic juz w modelarstwo?Forum jest po to by sie dzielic doswiadczeniami.A nie po to by sie nasmiewac z słabszych modelarzy.Ja w wieku 15 lat zbudowałem model kartonowy EU 07 oczywiscie duzy bo roztaw szyn był chyba około 50 mm.Choc nie miałem super narzedzi i materiałów.Zesztra w latach 80 to jeszcze chyba nikt nie myslał o fototrawieniu itp.Model zrobiłem tylko na podstawie własnych zdjec.A jednak i tak wzbudzał podziw nie tylko wsród znajomych ale i na wystawach.Zwłaszcza wszyscy zwracali uwage na niesamowita ilosc szczegułow.A był to tylko model statyczny i z kartonu.Wiec nie mow mi ze nie mam pojecia o szczegułach itp.Robisz fajne modele to dobrze.Podziwiam Twoje zdolnosci.Ale nie krytykuj innych.Doradz a sie nie nasmiewaj.Bo czasem ten gorszy od Ciebie moze cos zrobic lepiej niz Ty.Człowiek uczy sie całe zycie!
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
31 1 0
#6
Z tą "zupełnie inną" to mocno przesadzacie. W końcu to ta sama rodzina TRAXX (BR 185 i BR 186). Niestety tylko z grubsza, bo np. zabudowa dachu i kształt czoła conieco się różnią. Trix ma wypuścić BR 186 i to w malowaniu Angel, czyli b. podobnym do tego, jakie mają lokomotywy PKP (przed oklejeniem). Mimo wszytsko przeróbka BR 185 na EU43 nawet bez poprawiania dachu i tak nie będzie wiele większym odstępstwem od oryginału niż domorosłe konwersje niepolskich wersji M62 na "nasze" ST44.
 

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Tom - pisz po polsku , jest dużo słowników w necie które to ułatwiają .
Tom napisał(a):
brak zdezaków i pługu snieznego z jednej strony.
interesujące
Tom napisał(a):
Z góry uprzedzam ze nie jestem jakims wymagajacym modelarzem.Nie oczekuje wiernych orginałów ani super jakosci.
no po pacz a w innym temacie napisałeś , z resztą kolega CoCu już cytował
Tom napisał(a):
zewnętrzne atrapy wózków tędra wygladaja jak z jednego kawałka plastiku
Tom napisał(a):
rzeczywistosci składa sie z wielu elementów a nie jednego kawałka
Tom napisał(a):
Czemu nie poprawicie takich szczegułów.Które kazdy widzi!
Pytasz w temacie
Tom napisał(a):
Co zrobic z BR 185
Wyrzuć ją i weź się za język polski :!:
 
OP
OP
Tom

Tom

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
do Twardego!

Tak ci przeskadza to co pisze?A kto ci kaze to czytac!Wolny krajA mam wywalic moja lokomotywe tylko dlatego ze jakiemus przemadrzałemu kolesiowi sie ona nie podoba?!Moze jeszcze powiedziec do którego smietnika i o której godzinie :twisted:
 

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#9
Tom,
W modelarstwie jak we wszyskim jest wielu ludzi. Różne poglądy, rózne podejście.
Jedenmu zalezy na tym by numery rewizji zgadzały sie a sam tender hmmmm moze akurat jest idealnie czerowny
Kazdy ma swoje podejście, mi akurat nie zależy na tym by kazdy napis byl w swoim idelnym miejscu,

To co piszes troszeczke mija się ze soba chociaz nie mnie to oceniac

Dostałes od kolego zdjecie loka, BR 185 troche sie różni, szczególnie pantografy ale nie raz widzielm na allegro dokupiniea jakis złom sadze ze poradzisz sobie
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.949 121 22
#10
Tom, napisałeś, że można zrobić EU43, tak jak Ci ktoś podpowiedział. Ale jakbyś nie zauważył, to ja w swoim poście Ci napisałem że PKP eksploatuje lokomotywy E186, które są podobne. A mowa tu jest o tych samych lokomotywach, bo na PKP nadano im oznaczenie właśnie EU43. Więc jakbyś sprawdził co Ci podałem, to byś sam stwierdził że podaliśmy Ci oboje tę samą lokomotywę.
To co napisałeś o budowie modeli, ukazywaniu ich tutaj, oraz naśmiewaniu się innych, to ze wszystkim się zgadzam. Bardzo często tak jest, że ktoś chce się z innymi podzielić tym co robi. A inni, Ci "mądrale" robią mu uwagi takie, że w efekcie to może się tylko zabrać za obieranie ziemniaków a nie budowę modeli. A przecież nikt nie zbudował dobrego modelu za pierwszym razem. Warsztat ciągle się poprawia, ćwiczy i ulepsza. Zdziwiło mnie tylko, że najpierw pisałeś kiedyś o detalach i tym że większość nie przywiązuje do tego uwagi, a później piszesz, że nie zależy Ci na wykonaniu dokładnego modelu, oraz pytasz na co przerobić BR185, mimo że w zasadzie na nic dokładnie PKP tego nie przerobisz.
Ja sam zaś nie robię żadnych modeli. Coś musiało Ci się pomylić. Nie możesz podziwiać zatem moich zdolności, bo niczego tu nie ukazałem przez siebie zrobionego. Interesuję się koleją, zawodowo również jestem związany z torami, a prywatnie to kolekcjonuję modele. To kolekcjonowanie wymaga ode mnie stałego interesowania się tym tematem, szukania informacji o modelach. Stąd też wiem trochę o modelach, oraz stąd moje udzielanie się w takich tematach.
Nie naśmiewam się. Buduj modele, kupuj modele. Rób co chcesz. Nie przejmuj się kąśliwymi uwagami. Jednak czasem niektórzy mają rację w swoich ripostach. Bo niektórzy błądzą i robią coś nie tak jak się powinno, bądź bezsensownie. Wtedy takie czyjeś uwagi mogą stać się pomocne.
I tyle.
Larry, Blue, ja jestem takiego zdania, że BR185 i BR185 to jednak inne lokomotywy, co widać już po samym wyglądzie. Oczywiście można się pokusić o konwersję, ale będzie ona wymagała bardziej zaawansowanych prac, niż tylko zmiana malatury pudła. A kwestia takiego przerabiania, to tak samo jak ze wspomnianymi M62 i ST44. Wszystko jest zależne od stopnia konwersji czyli nakładu pracy, jej dokładności i zgodności końcowego efektu z oryginałem.
 
OP
OP
Tom

Tom

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#11
Macie racje

Zgadzam sie.A jesli chodzi o Ciebie CoCu to nie do Ciebie wtedy biłem tylko do Twardego.Zesztra jak zauwazyłem na forum to on wszystkich krytykuje a tak naprawde to tylko chyba jeden punkt ma za to ze pomugł!A co do szczegułów to owszem ja podziwiam i popieram takie rzeczy ale chodziło mi o to własnie ze nie mozna krytykowac kogos ze nie robi akurat tak jak sie samemu robi.Nie kazdy potrafi i go stac na takie wykonanie.Owszem podobaja mi sie takie perfekcyjne modele i bym sie cieszył z takiego ale rowniez i z prostego bede sie cieszył.Tak jak spotkałem gdzies model ET 21 która ktos wykonał i oczywiscie odezwały sie słowa krytyki ze nie wyglada perfekcyjnie.A ja bym był szczesliwy jak bym ja posiadał w kolekcji.Dlatego sam nie prubuje nikogo krytykowac.Mozna komus najwyzej podpowiedziec co i jak.Ale jesli mu to nie przeskadza to jego sprawa.A nie od razu mu mowic wywal to do kosza itp.A twardy chyba ma taki styl.A swoja droga to nie widziałem zadnego jego modelu.Ale i tak mnie to nie obchodzi.Jestem tu by sie dowiadywac jakis ciekawostek z budowy modeli a nie by sie zajmowac zachowaniem innych.Wiec koncze ten temat i juz nie bede ciągnął tego watku bo niczego nowego nie wnosi w modelarstwie.A dla mnie modelarstwo to dobra zabawa dla dorosłych a nie psucie sobie i innym nerwów.Pozdrawiam i zycze super sukcesów w budowaniu swiata miniaturowych kolei!
 

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#12
Ja wam tak szczeze cos powiem ze wiem ze Jan Kol robi ladnie, wiem ze Dracula takze i inne podobne rekodzieło
|Ale ja naprawde wole za te pieniazki kupic 5 , 6 tanszych lokow ktore nawet beda miec niedociagniecia ale zawsze mam ich wiecej wole sie nimi cieszyc
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.949 121 22
#13
LUKASZdiy, to zależy oczywiście co kto lubi i co mu się podoba. Jeden woli kupić kilka modeli, a inny za te same pieniądze jeden.
I to chyba tu jest ciekawe, że każdy z nas ma inne podejście do tematu. Każdy z nas zatem na swój sposób ma radochę z tego hobby.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Pojawił sie w sprzedaży na aukcjach model firmy TRIX, jednak do przeróbki na EU43 nowe oznaczenia to 627) również użyto BR185 a nie BR186/E186. Są drobne róznice. Na pierwszy rzut oka dostrzec można inną dolną linię pudła i brak wsypu piasecznic na dole pudła. Na razie jest to najbardziej udana konwersja jaką widziałem. Czekamy na model TRIXa w malowaniu Angeltrains - może wtedy będzie idealny do przeróbki.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
251 4 0
#15
rocketman napisał(a):
Pojawił sie w sprzedaży na aukcjach model firmy TRIX, jednak do przeróbki na EU43 nowe oznaczenia to 627) również użyto BR185 a nie BR186/E186. Są drobne róznice. Na pierwszy rzut oka dostrzec można inną dolną linię pudła i brak wsypu piasecznic na dole pudła. Na razie jest to najbardziej udana konwersja jaką widziałem. Czekamy na model TRIXa w malowaniu Angeltrains - może wtedy będzie idealny do przeróbki.
Modele EU43 na bazie Trixa, które pojawiły się na Allegro powstały jako seria próbna w ilości zaledwie 10szt, to czy będzie więcej, zależy od zainteresowania na rynku - dla kolekcjonerów będzie to nie lada gratka.
Różnice w detalach zawsze można sobie samemu wyprostowac, ale też nie należy zapominać, że skala dytkuje warunki kompromisu detali zawartych w modelu, to tak na marginesie.
Wykonanie serii na nasz rynek jest prywatną inicjatywą kolekcjonera (PiotrB-32) z Krakowa i modele są naprawdę fajnie zrobione, sam zarezerowałem sztukę dla siebie, bo jest to pozycja warta zainteresowania za wcale niewygórowaną kwotę (model ma już na pokładzie dekoder DCC), biorąc pod uwagę nakład pracy i znikomą ilość egzemplarzy plus świetne właściwości jezdne modelu Trixa, to nie ma się nad czym zastanawiać.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.949 121 22
#16
A ja Ci powiem maxeus, że ja nie uważam, by różnice o których wspomniałeś były takie drobne. To nie znaczy również, że nie uważam tego modelu za dobrze zwaloryzowanego i godnego uwagi. Jednakże porównałem sobie go (czyli BR185 tak naprawdę) z naszymu EU43 (czyli E186), i różnic jest naprawdę sporo. I nie są one wcale takie drobne i niewiele widoczne. Dotyczą całkiem innej dolnej linii pudła, co za tym idzie dolnej części czół, oraz masy detali pudła. Poza tym, kupując model oczekuję produktu którym mogę się cieszyć odrazu, a nie po przeróbkach. A jeśli już o tym mowa, to nie widzę za bardzo możliwości przeróbki tego, co jest w modelu nieprawidłowe. Nie mówiąc o tym, że jeśli przeróbki byłyby możliwe, to w zwaloryzowanym modelu już powinny się znaleźć. Te wszystkie szczegóły spowodowały, że po zastanawieniu zrezygnowałem z zakupu.

Ale i napiszę również, że sama konwersja jak wspomniałem podoba mi się. Jest naprawdę ładnie wykonana, chociaż i tutaj doczepiłbym się do pewnych szczegółów. A myślę, że zabierając się za coś takiego, można było troszeczkę jeszcze dopracować te szczególiki. W każdym razie, cieszyłbym się i życzyłbym sobie i innym przynajmniej takiej konwersji, ale na innym modelu bazowym, to znaczy odpowiedniku naszych EU43, a nie czegoś tylko dosyć podobnego.
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
31 1 0
#17
To ja się nieśmiało przypomnę, że mam do tego modelu zrobione światła białe/czerwone sterowane z fabrycznego dekodera DCC .
 

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Ja na przykład tego modelu nie kupię, bo jest niezgodny z rzeczywistością. Poczekam na Traxxa Angel Trains oferowanego przez trixa - wtedy to już nie będzie fikcja. W sumie ten model na Allegro mi przypomina te wszystkie Pikolce PKP (fikcyjne).

BTW. Teraz już nie będzie tak łatwo przerobić tego loka na aktualne malowanie PKP Cargo: http://www.fotokolej.pl/img-eu43-001-7414.htm
 

PiotrB-32

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#19
Witam! Historyczna chwila - bo chyba pierwszy raz coś tu napisze:)....
Model użyty do konwersji nie jest idealny. Ale ja oceniam go za bardzo dobry- nie jest tylko podobny- praktycznie w skali h0 nie widać róźnic. Wiem co mówię a jak ktoś wątpi to chętnie służę dokumentacją. Generalnie więc proszę się nie czepiać:).
Jak ktoś umie to niech zrobi ładniej i taniej- zyska we mnie klienta.
Nad opracowaniem modelu spędziliśmy kilka (3) msc. Klisza ,projekt, czyszczenie obudów w galawanizacji etc! Model nie jest pomaziany jak to robi większośc fachowców. Lakier fabryczny był zdzierany do podstaw,każdy element budy polerowany a na to kładziony podkład i dopiero malowany. Samo znalezienie koloru trwało prawie 2 tygodnie! TU WIELKI UKŁON w stronę Maxeusa:)! Dzięki!
Każdy napis był dokładnie skalowany- zwrócicie uwagę jak dużo tego jest:). Kosztowało to majątek bo nie poszliśmy na łatwiznę robiąc kalki jak co niektórzy!:)
W modelarstwie ja zawsze zakładam pewien poziom tolerancji .Innym też radzę to samo. Model w moim odczuciu jest bardzo dobrze zrobiony a różnice są niedostrzegalne- jednak oczywiście być muszą.
Prywatnie bardzo się ciesze ,że mam następny porządny model w kolekcji. W opracowaniu następne. Niestety zawsze znajdzie się ktoś co znajdzie sobie powód do krytyki. Takie prawo forów .
 

Podobne wątki