• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z Trójmiasta

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Na Karwinach już zaczęli budować, a potem rozebrali to co zrobili - podobno beton był zły. Nie to jednak jest największym problemem - trzeba pogodzić ruch aglomeracyjny z towarowym, w tym z pociągami z przekroczoną skrajnią. W obrębie przystanku Karwiny planowano tor spleciony dla "skrajni" aby odsunąć ją od peronów, ale ostatecznie zdecydowano się na wydzielenie trzeciego toru. To z kolei pociąga konieczność budowy nowych wiaduktów drogowych, więc była przepychanka między PLK, ratuszem i Urz. Wojewódzkim. Wydaje się, że się dogadali. Szczegółowa relacja z prasówką i zdjęciami http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=429764&page=1047
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.465 58 3
Czy pasażerowie komentowali w jakiś sposób te IC-kowe wagony nowoczesnego "retro" ?
Facebook pisał, że oliwkowe zaległy w Malborku ... :gwizd:
Nie słyszałem aczkolwiek w przedziale w którym siedziałem mówili ze wagony (pewnie chodziło o siedzenia) są wygodne.
Jednak w trakcie podróżny jak rozmawiałem z rożnymi pasażerami to wielu także myślało ze wagony będą z innej epoki
Ja osobiście jak zobaczyłem wagony IC to (cytat : k...a jakie oni wagony dali, tym bardziej ze przy rezerwacji była opcja III klasy która zarezerwowałem:() to się i załamałem i wkurzyłem.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.465 58 3
https://www.facebook.com/legendamorskagdyni/
Gdynia Lata 30 XX w.
Gdynia m-s Pułaski lata 30 XX w.jpg
Gdynia m-s Piłsudski  lata 30.jpg

[DOUBLEPOST=1493151758,1493150944][/DOUBLEPOST]https://www.facebook.com/pg/legendamorskagdyni/photos/?ref=page_internal
Gdynia lata 30.jpg

[DOUBLEPOST=1493151954][/DOUBLEPOST]https://www.facebook.com/legendamor...7362057440692/242023655974532/?type=3&theater
Kompleks budynków portowych przy ulicy Polskiej, po lewej w tle - magazyn długoterminowy "H" (ul. Polska 17), proj. inż Konstanty Jaskulski (1931, przebudowa 1934). Najwyższy budynek po prawej, z tyłu - Chłodnia Portowa, ul. Polska 20, 1929-30, przebudowa 1933-34) proj. Ateliers Bruno Lebrun, NIMY
Gdynia Cłodnia ul Plska lata 30.jpg
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.573 42 1
Wygląda to na budowę przejścia podziemnego dla pieszych w okolicach budynku LOT-u. Stary układ torowy tramwajów zostanie rozebrany i powstanie w miejscu, gdzie na zdjęciu widzimy nowo położoną nitkę. W miejscu starej linii tramwajowej powstanie jezdnia Wały Jagiellońskie prowadząca w kierunku Gdyni. Dworzec główny jest ok. 2 km od tego miejsca.
 

Załączniki

Podobne wątki