• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z Trójmiasta

stabby

Użytkownik
Reakcje
8 0 0
Bardzo ciekawy tekst. Nie wspomniano w nim o jeszcze jednym aspekcie sprawy. Zatykająca się na odcinku Tczew-Gdynia E-65 będzie miała dodatkowo obniżoną dostępność dla ładunków niebezpiecznych przez "nakrycie" jej w Gdańsku wielkim centrum handlowym. Linia będzie więc biegła w tunelu a na takie przypadki są odpowiednie przepisy... I tak to jedna spółka grupy PKP, zarabiając na gruntach sprzedanych pod inwestycję, spowodowała wydatki wielokrotnie większe w innej spółce, która będzie zmuszona zrewitalizować i rozbudować dziesiątki kilometrów alternatywnego połączenia dla gdyńskiego portu. Dziwne to ale w sumie cieszę się, że stara dobra "węglówka" ożyje, co więcej rozrośnie się do pierwotnie planowanych dwóch torów, ba, jeszcze ją odrutują (jakoś to przeżyjemy...)! W sumie więc - progres :)
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.575 42 1
Ol49-59 z pociągiem "Wieżyca" (rel. Gdynia Główna - Kościerzyna) wspina się w głębokim wykopie, aby za chwilę minąć na biegu równię stacyjną małej stacyjki Gdynia Wielki Kack. 19.04.2016 r.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.473 58 3
Byłem dzisiaj na stacji Gdańsk Osowa i doznałem szoku ja została przebudowana. Z dawnej stacji został tylko budynek resztę pochłonęła PKM
Obraz 001.jpg
Obraz 002.jpg
Obraz 003.jpg
Obraz 004.jpg
Obraz 005.jpg
Obraz 006.jpg
Obraz 007.jpg
Obraz 008.jpg
Obraz 009.jpg
Obraz 010.jpg
 

marian

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
6 0 0
Załadunek kontenerów na wagony na niedawno oddanej do eksploatacji, nowej bocznicy kolejowej Gdyńskiego Terminala Kontenerowego GCT.
Z poziomu gruntu mało widać. Lepsze zdjęcia, dające szerszą perspektywę, byłyby z poziomu Estakady Kwiatkowskiego. Jednak na estakadzie nie ma ruchu pieszego, a robienie zdjęć przez szybę z jadącego autobusu mija się z celem.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Po raz pierwszy zetknąłem się z tym zdjęciem jakieś 7-8 lat temu i oprócz nastawni zastanawia mnie jeszcze inna rzecz. Wszak ul. 10 Lutego wraz ze Skwerem Kościuszki jest o wiele dłuższa, innymi słowy morze jest w rzeczywistości o wiele dalej od stacji. Czyżby zatem to jeden wielki fotomontaż i retusz, łącznie z nastawnią?
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Nastawnia tam była i rozebrano ją około roku 1952 żeby zrobić miejsce na peron SKM.
A co do retuszu, to faktycznie Skwer urywa się gdzieś na wysokości ul. Waszyngtona, dalej "wysmarowano" morze. Ocenzurowanie widoku na port nie dziwi, w końcu toczyła się wojna, bardziej zdziwiony (w pozytywnym sensie) jestem liczbą niemieckich wojennych zdjęć pokazujących kolej - za komuny by to nie przeszło.
 
A

AJ

Gość
ciekawe co się stało z nastawnią
Czyżby zatem to jeden wielki fotomontaż i retusz, łącznie z nastawnią?
Nastawnia tam była i rozebrano ją około roku 1952 żeby zrobić miejsce na peron SKM.
Nastawnia przetrwała zdecydowanie dłużej, najprawdopodobniej aż do czasów elektryfikacji linii 202 i centralizacji okręgów nastawczych.
Plan pożyczony z postu renekk z sąsiedniego forum http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?t=740&highlight=gdynia+g%B3%F3wna gdzie również była analizowana swego czasu ta pocztówka.

nastawnia_573.jpg
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
Ocenzurowanie widoku na port nie dziwi, w końcu toczyła się wojna
Zwłaszcza, że Gdynię zamieniono na kluczową bazę Kriegsmarine. Jedynie Basen Węglowy działał jak przed wojną, a pozostałe dźwigi drobnicowe wywieziono do Gdańska i portów niemieckich, magazyny portowe zamieniono na warsztaty i magazyny uzbrojenia i amunicji, budynek Urzędu Celnego na szpital a strefę wolnocłową na arsenał. Nawet w prestiżowym Basenie Prezydenta stacjonowały małe jednostki, dla których powstały specjalne 42-metrowe pomosty i 200 metrowy pirs.
BTW - To w Gdyni szykowano "Bismarcka" do wypadu na Atlantyk (nawet wujcio Adolf go odwiedził, a przy okazji zaszczycił redę gdyńską chorobą morską).
Kiedyś wiele bardzo ciekawych zdjęć z wojennej Gdyni było na stronie
http://www.gotenhafen.com/
 
A

AJ

Gość
Jeszcze jako uzupełnienie widoczek (marny ale zawsze) z budowy peronu 1 przez dzielnych junaków, gdzie nastawnia spokojnie trwa na posterunku. Źródło - Dziennik Bałtycki.

1953.07.11 nr 164.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.473 58 3
Cytat ze strony
"Najważniejszym zadaniem nowego prezesa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będzie doprowadzenie do powstania nowych przystanków w Gdyni i działania w celu integracji trójmiejskiego systemu biletowego – powiedział członek zarządu województwa pomorskiego Ryszard Świlski, w którego kompetencjach znajduje się kolej. Świlski odniósł się także do ograniczeń w kursowaniu pociągów po trasie PKM od połowy maja."
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...-w-gdyni-to-cel-nowego-prezesa-pkm-76687.html
PKMPKM.jpg_732-419.jpg
 

Podobne wątki