• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z internetu

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
630 5 1
jeśli ktoś potrzebuje "10 gramów H0 w skali N" - to dostanie to na Temu za niecałe 7 zł z darmową wysyłką, :p

https://www.temu.com/pl/10g-ho-n------for--military-------g-601099526061964.html

Dodatkowo otrzymuje się w ofercie "miniaturowy teren mielony proszek dla kolei krajobraz wojskowy układ kolejowy scena modele budynków la ferme" i to w 5 kolorach

a poważnie - fajna rzecz jak ktoś akurat wykańcza sobie teren
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.704 124 86
Nawęglanie parowozu (Ja1271) w Nowej Zelandii (8.25 min.): Ja 1271 Heads to Auckland.
W Nowej Zelandii kolej porusza się po torach 1067mm (3 foot 6in). Jest to tzw.
rozstaw przylądkowy. Szkoda, że u nas wąskotorowa 1-go metra nie służy do regularnych przewozów dla ludzi i towarów.

JA_NZR_t07-PLAN.gif

Pozwoliłem sobie załączyć schemat lokomotywy klasy Ja NZR.
Źródło:
Stanleys-steamers
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.868 525 30
W Nowej Zelandii kolej porusza się po torach 1067mm (3 foot 6in). Jest to tzw. rozstaw przylądkowy. Szkoda, że u nas wąskotorowa 1-go metra nie służy do regularnych przewozów dla ludzi i towarów.
Tylko że tam jest to cała sieć, a u nas trzy (jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie) pojedyncze linie, odseparowane od siebie i od reszty normalnotorowej sieci kolejowej. Nie da się tego porównywać...
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
726 6 0
z czasów Starego Sojuza : Kobieto - na parowóz !!!

Sowiecki plakat propagandowy mający zachęcać kobiety do pracy na parowozach , rok 1939 (?) autorzy nie doprecyzowali tylko czy pracodawca oferuje wyłącznie prace "po prawej stronie" czy np palacza
w krajach cywilizowanych nikt nie zatrudnił kobiety na parowozie nawet podczas wojny

FB_IMG_1734556998616.jpg
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
726 6 0
W latach 1881–1890 na południowoafrykańskich kolejach pracował niezwykły pracownik – pawian o imieniu Jack. Historia ta jest jedną z najbardziej zaskakujących opowieści w historii transportu kolejowego.

Jack został zatrudniony przez Jamesa Wide’a, sygnalistę kolejowego, który w wyniku wypadku stracił obie nogi. James poruszał się na protezach i miał trudności z wykonywaniem niektórych obowiązków. Gdy zauważył pawiana potrafiącego naśladować ludzkie ruchy, postanowił go wyszkolić. Jack szybko nauczył się obsługiwać semafory i przekładnie na stacji kolejowej, pomagając swojemu opiekunowi w codziennych zadaniach.

Pracował on niezwykle dokładnie. Jego obowiązki obejmowały obsługę sygnalizacji oraz przekładanie zwrotnic. Mimo początkowego sceptycyzmu władz kolejowych, udowodnił swoją niezawodność. Przez całą swoją karierę nie popełnił ani jednego błędu, co sprawiło, że stał się sensacją lokalnej społeczności.

Za swoją pracę Jack otrzymywał wynagrodzenie – 20 centów dziennie oraz cotygodniową porcję piwa. Pawian oficjalnie został wpisany na listę płac kolei, co czyni go jednym z nielicznych zwierząt w historii zatrudnionych na etacie.

Pracował na kolei przez 9 lat, aż do swojej śmierci. Jego historia pozostaje inspirującym przykładem niezwykłego partnerstwa między człowiekiem a zwierzęciem oraz dowodem na to, jak zwierzęta mogą pomagać ludziom w przezwyciężaniu trudności. Jego losy są do dziś wspominane w historii kolei oraz w anegdotach o niezwykłych pracownikach na świecie.
FB_IMG_1736410295860.jpg