• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Budowa wagonu Gags 401K

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.792 65 3
#1
Jakiś rok temu a może więcej kolega chciał zrobić model 401K w skali H0 z tworzyw sztucznych metodą wycinania laserowego. Od razu wtedy pomyślałem czemu nie zrobić też powiększonego 2 razy . W końcu do skali 0 wszystko jest znacznie droższe a na wyprodukowanie modelu polskiego wagonu nie ma co liczyć ze strony nawet małoseryjnych producentów nie mówiąc o kosztach. Po prototypie w H0 przyszedł czas na prototyp nr.1 w skali 0. Był to zarazem test poprawności projektu i użytych materiałów. Sama metoda okazała sie dobra natomiast wkradł sie błąd w samym rysunku i wyszła zbyt duża wysokość a czołownica była za nisko w stosunku do podłużnic. Trzeba było zweryfikować projekt. Dzięki temu ze wygrzebałem z moich zbiorów oryginalny rysunek ogólny tego wagonu udało się wszystkie wymiary poprawić. Tak powstał prototyp nr.2, co widać na poniższym zdjęciu. Pierwszy prototyp w nieco mniej zaawansowanym stadium budowy nie będzie dokończony.
HPIM2129.JPG
Jak widać zasadnicza konstrukcja jest wykonana z plexi. Boczne żebrowanie z dwóch warstw pierwsza to gruba folia naśladująca te elementy profili do których są przykręcone deski poszycia. Druga warstwa jest wycięta z grubego i zwięzłego kartonu głównie dlatego że ten materiał nie nadtapia się przy cięciu laserem. Narożniki też są wykonane z folii.
HPIM2130.JPG
Powyższe zdjęcie przedstawia elementy do wykonania drzwi i zasuwanych klap otworów wentylacyjno załadunkowych. Okucia drzwi będą wykonane z dwóch warstw folii i małych elementów w kształcie litery x naśladujących przetłoczenia na klapach rozładunkowych w drzwiach.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.792 65 3
#2
Prace przy wagonie powoli posuwają się do przodu.Przykleiłem wzmocnienia zewnętrznych podłużnic pod drzwiami. Już częściowo skleiłem drzwi i zrobiłem prowadnice. Płyty drzwi są wycięte ze spienionego PVC grubości 1mm. Najprostsze rozwiązania najczęściej okazują się najlepsze. Jako prowadnicy górnej użyłem drutu stalowego 1,2mm. Elementy prowadzenia w drzwiach zrobiłem z kawałka rurki mosiężnej dł. ok 2mm i średnicy 2/1,5mm (z Leroy...) i to przykleiłem do drzwi razem z paskiem wyciętym z blaszki miedzianej 0,2mm. Prowadnice są podparte w środku wagonu elementem w kształcie litery T wykonanym z takiej samej rurki i gwoździa. Luz na prowadnicy 0,3mm powoduje że drzwi przesuwają się bez zacięć.
HPIM2228.JPG


Pierwsze przymiarki wypadły bardzo obiecująco.
HPIM2227.JPG


Przymiarka poszycia dachowego pokazała że prowadzenie drzwi ładnie się kryje pod okapem.
HPIM2225.JPG
 

Podobne wątki