Jakiś rok temu a może więcej kolega chciał zrobić model 401K w skali H0 z tworzyw sztucznych metodą wycinania laserowego. Od razu wtedy pomyślałem czemu nie zrobić też powiększonego 2 razy . W końcu do skali 0 wszystko jest znacznie droższe a na wyprodukowanie modelu polskiego wagonu nie ma co liczyć ze strony nawet małoseryjnych producentów nie mówiąc o kosztach. Po prototypie w H0 przyszedł czas na prototyp nr.1 w skali 0. Był to zarazem test poprawności projektu i użytych materiałów. Sama metoda okazała sie dobra natomiast wkradł sie błąd w samym rysunku i wyszła zbyt duża wysokość a czołownica była za nisko w stosunku do podłużnic. Trzeba było zweryfikować projekt. Dzięki temu ze wygrzebałem z moich zbiorów oryginalny rysunek ogólny tego wagonu udało się wszystkie wymiary poprawić. Tak powstał prototyp nr.2, co widać na poniższym zdjęciu. Pierwszy prototyp w nieco mniej zaawansowanym stadium budowy nie będzie dokończony.
Jak widać zasadnicza konstrukcja jest wykonana z plexi. Boczne żebrowanie z dwóch warstw pierwsza to gruba folia naśladująca te elementy profili do których są przykręcone deski poszycia. Druga warstwa jest wycięta z grubego i zwięzłego kartonu głównie dlatego że ten materiał nie nadtapia się przy cięciu laserem. Narożniki też są wykonane z folii.
Powyższe zdjęcie przedstawia elementy do wykonania drzwi i zasuwanych klap otworów wentylacyjno załadunkowych. Okucia drzwi będą wykonane z dwóch warstw folii i małych elementów w kształcie litery x naśladujących przetłoczenia na klapach rozładunkowych w drzwiach.
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: