• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa makiety

OP
OP
K
Reakcje
0 0 0
#41
Makieta na pewno musi być składana ze względu na ilośc miejsca w pokoju - to nie podlega dyskusji. Przewidywane miejsce to 35-40cm x 280cm szerokośći deski cały czas leżącej( w moich planach bocznicy) i 115cmx280cm makiety głównej- składanej.

PS. Właśnie do głowy wpadł mi mam nadzieję dobry pomysł.. Za jakąś chwilę wrzuce go tu i ocenicie

O to ten polepsony plan:



Czerwony to stacja - z torami potrzebnymi do manewrów( tak to widzę ;p )
(różowe to manewrowe tory)

Żółte to magazyn - wydaje mi się że dwa tory wyładowcze w zupełności wystarczą

Zielone to kopalnia - tu tez dwa tory na których będa najprawdopodobniej węglarki.
Obok góra na której będzie znajdowac się szyb z kopalni, las itd.

ELEMENTY KRAJOBRAZU ORAZ BOCZNICA NIE ZOSTAŁY NANIESIONE NA PLAN :))
 

Załączniki

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.001 83 11
#42
Mnie się podoba jest prawie idealnie,niemniej wprowadziłbym dwie drobne zmiany, usunałbym to co zaznaczyłem na zielono a dołozyłbym to co na czerwono. Wydaje mi się że w ten sposób makieta zyska i optycznie i praktycznie. :)
 

Załączniki

OP
OP
K
Reakcje
0 0 0
#43
stare tory napisał(a):
Mnie się podoba jest prawie idealnie,niemniej wprowadziłbym dwie drobne zmiany, usunałbym to co zaznaczyłem na zielono a dołozyłbym to co na czerwono. Wydaje mi się że w ten sposób makieta zyska i optycznie i praktycznie. :)

Tak! tak! tak! bardzo dobrze skorygowane błedy :D Na prawdę po zmianie tych błędów jest jak dla mnie idealnie. Wielkie dzięki za pomoc :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :D :D :D .. Ale może jeszcze ktoś znajdzie jakiś błąd ;p
 

Załączniki

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
383 1 0
#44
Jedna mała propozycja: bocznice kopalni i magazynu zrób jako lustrzane odbicie - dzięki temu z każdej z tych bocznic będzie możliwy wjazd na tą dodatkową, dołączaną bocznicę bez zmiany kierunku.

Jeżeli bocznica kopalni ma wjazd ze stacji na zachodzie, to zrób tego lustrzane odbicie tak, żeby ten wjazd znalazł się na wschodzie, czyli żeby wjazd był na drugiej głowicy.

Ewentualnie zamień połączenie z bocznicą dostawianą i tunelem miejscami - będzie jeszcze prościej
 
OP
OP
K
Reakcje
0 0 0
#45
JohnyTRS napisał(a):
Ewentualnie zamień połączenie z bocznicą dostawianą i tunelem miejscami - będzie jeszcze prościej

W sumie to chyba będzie prostsze ;p.

Ale gdy zmienię tak jak było wyżej napisane czyli lustrzane odbicie to ta dolna bocznica która miała by być magazynem stała by się częścią kopalni a ta z kopalni magazynem, albo coś źle zrozumiałem ;p

PS. Chyba lepiej będzie wyglądać góra po prawej stronie hmmmm


PS2. No to teraz pomóźcie wybrać A czy B??



W "A" magazyn u góry kopalnia na dole
W "B" tak samo

i jeszcze zrobic tak jak jest "A" ale góre i bocznice tak jak w "B" ;p
 

Załączniki

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
383 1 0
#46
Chodziło mi o ich lustrzane odbicie przez pionową oś.

Wystarczy, że zrobisz jedną z tych rzeczy:
a) Odbicie lustrzane bocznic;
lub
b) Zamienienie miejscami tunelu i rozjazdu na bocznicę dołączaną.
 

Załączniki

OP
OP
K
Reakcje
0 0 0
#47
JohnyTRS napisał(a):
Chodziło mi o ich lustrzane odbicie przez pionową oś.

Wystarczy, że zrobisz jedną z tych rzeczy:
a) Odbicie lustrzane bocznic;
lub
b) Zamienienie miejscami tunelu i rozjazdu na bocznicę dołączaną.

Dokładnie taki plan mam w głowie
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
328 2 0
#52
Jeżeli peron, a nawet jednokrawędziowy to w Pikówkach między torami sie raczej ciężko zmieści jest tak ok 1,5 cm, więc będzie tylko krawędź i tyle :| Zresztą jak kto woli. (Szerokość powinna być ponad dwukrotna ok 3.2 cm )
 
OP
OP
K
Reakcje
0 0 0
#53
Nie mam chyba za bardzo możliwości poszerzyć międzytorza. Mogę dodać w ostatnim torze G62 z obu stron to mi poszerzy między tymi dwuma najdłuższymi torami, ale to tylko jeden peron.. a więc chyba będę musiał troszkę mniej realizmu wprowadzić w makietę.

PS. A przecież jeszcze podtorze jest do zrobienia, więc będize jeszcze mniej miejsca ;d
 
OP
OP
K
Reakcje
0 0 0
#55
Paparazzi 97, niektóre z nich już oglądałem, ta archico też mi przypadła do gustu ;p jest na prawdę dobrze zrobiona. Ale już jestem pewien, że nie zmienię planu mojego placuszka ;p. Ważne, że mi się podoba, szkoda tylko, że nie znajdę miejsca na te perony :|. Bo fajnie by było, żeby były wymiarowe
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.677 50 5
#56
Myślę, że jest rada na te perony.
1. Wywal tor manewrowy (jak na mój gust nie jest jakoś specjalnie potrzebny, niewiele wnosi) - na jego miejscu peron z dworcem.
2. dolne międzytorze możesz poszerzyć dodając krótki tor prosty przed ostatnim odcikiem łuku po każdej stronie i otrzymasz dość miejsca na w miarę przyzwoity peron :)

Spróbuj :)
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
383 1 0
#57
Na twoje makiecie spokojnie możesz umieszcić dwa perony jednokrawędziowe - ten trzeci jest w ogóle niepotrzebny - do kopalini i do magazynu nie jeżdzą osobowe :)

Szerokość peronu to nie kłopot, spokojnie zmieści niski peron pomiędzy dwoma dolnymi torami.
Nalez pamiętać, że dla skali H0 odległość krawędzi peronowej (Dla peronu niskiego) od osi toru powinna wynosić mniej więcej 21mm.


Co do propozycji Krisa, to i tak bocznica magazynu zajmie trochę miejsca w tym miejscu - przy głwicy jest klin, w którym nie umieścisz peronu, przez co automatycznie ulega on skróceniu.

Poniżej skan ŚK 7/2005 z peronami w Szwajcarii (Kolej BLS)
Drugie zdjęcie to łopatoliczne pokazanie miejsca pomiędzy torami.
 

Załączniki

Podobne wątki