• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Budowa EP09 Ostbahn

OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#61
Patrząc na moje zdjęcia, model i malowanie wyglądają bardzo szorstko, aparat bardzo wszystko powiększa, a na żywo wcale tak nie wygląda. Ale przyznam, że moje malowanie mogło być trochę lepsze. Tu pare zdjęć zrobionych w pełnym słońcu.

 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 1 0
#62
Bardzo fajnie wyszła. Trochę za wysoko siedzi na wózkach ale pewnie to jeszcze skorygujesz, no i brakuje osłon wlotu klimatyzatora na czole, które były montowane od lokomotywy nr 38 oraz pomostu między reflektorami. Projekt Ostbahna tego nie przewiduje, bo blaszki są dla lokomotyw do nr 37 i one nie miały klimatyzatorów wcale na początku.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#63
Bardzo fajnie wyszła. Trochę za wysoko siedzi na wózkach ale pewnie to jeszcze skorygujesz, no i brakuje osłon wlotu klimatyzatora na czole, które były montowane od lokomotywy nr 38 oraz pomostu między reflektorami. Projekt Ostbahna tego nie przewiduje, bo blaszki są dla lokomotyw do nr 37 i one nie miały klimatyzatorów wcale na początku.
masz rację, jest o około 1,5 mm za wysoki. teraz muszę wymyślić, jak go obniżyć, tak się dzieje, gdy od początku nie wykonuje się odpowiednich pomiarów.
Będę musiał pomyśleć o osłon wlotu klimatyzatora, jakoś czeba zrobić.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 1 0
#64
masz rację, jest o około 1,5 mm za wysoki. teraz muszę wymyślić, jak go obniżyć, tak się dzieje, gdy od początku nie wykonuje się odpowiednich pomiarów.
Będę musiał pomyśleć o osłon wlotu klimatyzatora, jakoś czeba zrobić.
Będziesz potrzebował wymiarów, to daj znać, coś się ogarnie ;).
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 1 0
#67
Rewelacja.
Teraz żeby już w 100% pasowała do oryginału, to powinna mieć górną osłonę reflektora ściętą, ponieważ ten numer fabrycznie tak miał ze względu na odbierak 55ZW. Ale to taka drobna info. Musisz przekalkulować sam czy chcesz to ruszać czy już olać.
Pozdrawiam.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#68
Rewelacja.
Teraz żeby już w 100% pasowała do oryginału, to powinna mieć górną osłonę reflektora ściętą, ponieważ ten numer fabrycznie tak miał ze względu na odbierak 55ZW. Ale to taka drobna info. Musisz przekalkulować sam czy chcesz to ruszać czy już olać.
Pozdrawiam.
o tak, wiem o czym mówisz, też to zauważyłem, ale jest już za późno. Myślę, że można to pominąć :)
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 1 0
#71
Również wtedy. Andrzeju, pierwsza z Twoich fotek ilustruje i potwierdza to, o czym wyżej była mowa (czyli ścięcie obudowy reflektora).
Dokładnie. Bardzo często rodzaj odbieraka się zmieniał, bywało również tak, że jeździły z różnymi odbierakami. Tutaj akurat na zdjęciach ma założone 5ZL, ale fabrycznie pudło już było przygotowane pod odbieraki połówkowe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.446 552 30
#72
fabrycznie pudło już było przygotowane pod odbieraki połówkowe
A czy oprócz ścięcia tylnej części obudowy reflektora w modelu nie należałoby też zlikwidować tych dwóch skrzynek na dachu? Czy może dolne ramię pantografu mieściło się między tymi skrzynkami?

PS. Jak rozumiem, chodzi o to ścięcie:

20231115_222716b.jpg
 
Ostatnio edytowane:

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
198 1 0
#73
Tak dokładnie chodzi o te ścięcie. Pisząc skrzynki zapewne chodzi Ci o kominki wentylacyjne pod pantografem. Z tego co mnie pamięć nie myli, to numery na których seryjnie montowane były odbieraki 55ZW miały podniesione wsporniki pod izolatorami dlatego rama odbieraka była wyżej i nie było z kominkami problemu. Dopiero na NG+M gdzie zabudowywano odbieraki Stemmana kominki były przerabiane na trójkątne i skracano obudowę reflektora.
 

Podobne wątki