Rzeczywiście, na wspomnianym zdjęciu widać brankard tego typu, czyli: niemieckiego typu Pwg Pr14. Rzecz w tym, że to nie jest brankard PKP, lecz DRG...
Można tak wnioskować zarówno na podstawie rozmieszczenia oznaczeń na brankardzie, a także ze względu na fakt, że w składzie tego pociągu, za brankardem, znajduje się wagon DRG takiego typu, który nie występował na PKP przed rokiem 1945.
Inaczej mówiąc, jest to skład pociągu DRG, prowadzony lokomotywą PKP.
PKP eksploatowały przed rokiem 1939 wiele brankardów tego typu, a nawet zamówiły w roku 1920 10 takich wagonów w Waggonfabrik Danzig, z których 5 przeznaczono do eksploatacji w pociągach pasażerskich, jednak z całą pewnością, nie jest to jeden z tych wagonów.
Tak więc wagony tego typu były używane na PKP również w pociągach pasażerskich i to zarówno przed rokiem 1939, jak i po roku 1945.
Jeśli natomiast chodzi o model, który Pan kupił, to niestety (!) wagony tego typu, aż tak dalece przebudowane, czyli: bez nadbudówki do obserwacji szlaku, z oknem "kątowym" i (równocześnie) z takimi wzmocnieniami szkieletu nadwozia - nie występowały nigdy na PKP, ani przed rokiem 1939, ani po roku 1945.
Jest to najbardziej zmodernizowana wersja wagonu niemieckiego typu Pwg Pr14, która występowała tylko na kolejach DB.
Jeśli więc zależy Panu na zgodności modelu z oryginałem, proponuję pozbyć się tego modelu DB czym prędzej...