• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Biernatowo

OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
236 1 0
To tylko typ E. Gdybym robił przebiegowe nastawianie przebiegów to by było bogato.

Ale spokojnie. W planie jest uruchomienie przejazdu kolejowego na makiecie (sterowany z pulpitu dróżnika) i oczywiście uzależnienie w przebiegach. Tam jednak jest na razie zbyt wiele niewiadomych i brak projektu na to rozwiązanie. Ale pewne jest jedno - to też będzie zrobione.
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
236 1 0
@Akcesoria do makiety to wcale nie jest takie trudne. Album urządzeń przekaźnikowych typu E istnieje od lat 60-tych. Reszta to uproszczenie pod kątem makiety. Tutaj nie ma obwodów nastawczych z prawdziwego zdarzenia czy obwodów świateł semaforów. To upraszcza też inne obwody. Trochę też pomaga, że zawodowo siedzę w branży SRK ale tylko ociupinkę :).
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
236 1 0
To mogę podsumować co zrobiłem bo większość roboty na ten etap jest za mną:
1. Poprawiono przyłącze zasilania. Zamiast podłączanego byle kabelka z wyprowadzeniem przez zwykłą dziurę jest normalne gniazdo;
2. Założyłem amperomierze na przednich drzwiach. Da mi to bieżący podgląd na obciążenie przetwornic;
3. Ta białą skrzynka po prawej to urządzenie do załączania makiety. Dzięki temu prostemu układowi makieta włącza się bez sygnalizacji rozprucia i bez utwierdzonych przebiegów. Muszę jeszcze zmienić jeden przełącznik na przełącznik kluczykowy a drugi przełącznik zamienić na przycisk i będzie ok. Ale mogę zaplombować przyciski;
4. Dołożyłem przekaźnik czasowy i migowy (ten akurat mnie szczególnie cieszy) i mam sprawdzone obwody sygnału zastępczego oraz sygnalizację rozprucia rozjazdu;
5. Diody prostownicze, które były wcześniej założone na złączkach instalacyjnych zostały zamienione na złączki z wbudowanymi diodami prostowniczymi;
6. Założyłem nowe gniazda RJ45 i wszystko zbiera się w module przy boosterze. Tam wyjścia na booster są dwa. Pierwsze dla pełnego połączenia i drugie na potrzeby imprez z podłączonym tylko pinem 1 i 6.
2 z zaznaczeniem.jpg

5_Easy-Resize.com.jpg

1_Easy-Resize.com.jpg

6_Easy-Resize.com.jpg


Stwierdziłem, że dodatkowych gniazd na powiązanie z przejazdem czy blokadą C na razie nie założę. Pierwsze co to trzeba te elementy zbudować a dopiero potem wiązać je z przekaźnikownią.
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
236 1 0
Biorę się za projekt przejazdu kolejowego. Do bardziej doświadczonych mam pytanie. Polecicie jakieś czerwone miniaturowe diody, które będą się nadawały do założenia na drągu rogatkowym? Najlepiej z fabrycznie założonymi przewodami.

Planuję prosty jak na kolej ale złożony jak na model pulpit przejazdowy, który umożliwi sterowanie przejazdem prawie jak w rzeczywistości wraz z powiązaniem go w przebiegach i prostą diagnostyką. Szczegóły jak zawsze przy realizacji. Na razie kompletuję projekt i materiał.
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
236 1 0
Bogos ma wszystkie elementy do budowy przejazdu kolejowego, sygnalizację, szlabany i elektronikę.

https://bogos.pl/
Dzięki za podpowiedź ale trochę inaczej to ogarnę. Pulpit już mam i tak:
1. Osobny przycisk zamykania i otwierania
2. Przełączniki kluczykowe olicznikowane od otwierania awaryjnego (omija utwierdzenie przejazdu) i od zamykania awaryjnego (pomija czas wstępnego ostrzegania)
3. Lampki sygnalizujące:
- stan otwarty
- stan zamknięty
- stan pośredni
- stan ostrzegania (działanie sygnalizatorów drogowych)
- otrzymanie polecenia utwierdzenia
- utwierdzenie przejazdu
- uszkodzenie kat. 1
- uszkodzenie kat. 2

Więc bogato i ciekawie ale projektowo zabawnie.