• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Autobusy dawniej i dziś

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
497 18 0
Drogi Macieju. Skoro rzeczową dyskusję uznajesz za zbędną i ją usuwasz to po co cytujesz ją w całości i powtarzasz to co zostało już napisane?
Wynika to z niewiedzy?
Jak już napisał wcześniej Krzysztof, jak wyjaśnić osobie nieznającej tematu, że się myli? Według Ciebie sama musi znaleźć sobie odpowiedź. Ale skąd ma wiedzieć, że się myli?
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 120 86
Dzisiaj autobusy zasilane silnikami spalinowymi a jak widac za chwile beda to hybrydy z dodatkowym zasilaniem elektrycznym. Albo odwrotnie. Bo w sumie niewiadomo co będzie głównym napędem. Ale nadal to autobusy... A dyskusje takie na forum powinny być. Chyba od tego są fora żeby zdobywać wiedzę po przez wymianę myśli?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.428 387 20
Kolego @jacekk, nie przesadzaj. Termin "ładowanie" nie tylko dotyczy nakładania ładunku na ciężarówkę. Dotyczy też np. ładowania akumulatorów.
Skoro nie za bardzo rozumiecie na czym polega autobus elektryczny to powiem w skrócie. Autobus ma silnik elektryczny, który zasilany jest z akumulatorów. Akumulatory co jakiś czas trzeba ładować. W przypadku takich autobusów realizowane jest to w specjalnych stacjach ładowania, które za pomocą (różnej konstrukcji) połączeń pomiędzy źródłem prądu, a autobusem przekazują tenże prąd i ładują akumulatory autobusu. Po naładowaniu autobus znów może jeździć bez podłączenia do zewnętrznego źródła prądu, aż do czasu wyładowania się akumulatorów.
Tak samo wygląda to w samochodach elektrycznych.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
Pewnie zależało to od bazy auta lub otrzymanej kalkomanii.
Loga na pojazdach tamtego okresu malowano przy użyciu szablonów a nie nakładano kalkomanii.
Przy logach monochromatycznych, stosowano zasadzę kontrastu - jasne kolory (biały, żółty) na ciemne tło - czarny kolor na tło jasne. Lata 50 i 60te to okres gdy nie stosowano żółtego okręgu pod czarną kierownicą. Widać to wyraźnie na filmach (dokumentalnych i fabularnych) tamtego okresu.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
497 18 0
Loga na pojazdach tamtego okresu malowano...
Napisałem "lub otrzymanej kalkomanii". Pamiętam dobrze bo niemal codziennie korzystałem z litości kierowców PKSu w latach 80. Ale o kalkomanii wspominają w latach siedemdziesiątych w materiale gazety codziennej o braku onaczeń na autach tłumacząc się właśnie brakiem dostawy kalkomanii od producenta.
Co prawda nie jest to PKS a inna firma transportowa, niemniej dysponuję kalkami wodnymi na pojazdy z połowy lat 70.
 

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Jak wyglądał Jelcz 043, to chyba wszyscy miłośnicy autobusów i okresu motoryzacji PRLu wiedzą doskonale, ale z okazji premiery nowej miniatury tego pojazdu, dla przypomnienia:LOL: wrzucam zdjęcia znalezione na portalu fotopolska.eu

W dniu 5 września 1971 roku na stadionie opolskiej Odry odbyły się uroczystości dożynkowe z udziałem najwyższych władz państwowych (m.in. pierwszego sekretarza KC PZPR Edwarda Gierka i ówczesnego premiera Piotra Jaroszewicza).
Jak zwykle przy takich okazjach trzeba było zrobić "spęd" różnorakich zespołów i artystów ludowych oraz publiki.
No i "coś" musiało ich tam dowieźć.
Zdjęcia przedstawiają tymczasowy parking autobusów zorganizowany przy dworcu PKP Opole Wschodnie (nieopodal stadionu).
Zrzut ekranu (98).png

Z innej perspektywy,
Zrzut ekranu (100).png

Ciekawe czy ktoś się pokusi o dokładne policzenie wszystkich autobusów ze zdjęcia i rozróżnienie ich marek?;)
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.969 68 0
Z tej odległości trudno odróżnić Jelcza od Karosy, ale to one dominują , ponadto San H-100 i na dolnym zdjęciu trzeci z lewej Ikarus 66.
Początkowo obstawiałem Ikarusa 55, ale kształt przedniej szyby i wyświetlacza wskazuje na wersję miejską.
 

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
I jeszcze kilka "ogórków" z fotopolska.eu
Dwa kolorowe z opolskiego Rynku:
jelcz rynek 1.png
jelcz rynek.png


I dwa z opolskiego pl. Wolności:
ogórek wolności.png

Tego ostatniego pomimo, że za drzewem i ucięty postanowiłem pokazać, bo podobny jest do brekinowskiego modelu (kolor i kołpaki):
ogórek wolności1 (2).png
 

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Brawo za spostrzegawczość. Ciekawe czy to nasz jakiś "krajowy" czy wycieczka rodem z DDRu albo Węgier. Jak nasz to dość rzadki widok, nie licząc miejskich na Śląsku.
Ja bym obstawiał jakiś zakładowy (może z którejś kopalni na Śląsku, np. przywiózł orkiestrę), ale nie wykluczone że mógł to być autobus z zespołem ludowym z "zaprzyjaźnionego bratniego kraju".
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.969 68 0
Propagując patriotyzm regionalny chciałbym pokazać parę zdjęć ze strony;
http://www.historia.beskidia.pl/modul/wehikul/typ/kategoria/id/50/page/14/index.html
znajdziecie tam wiele ciekawych fotek, między innymi tramwajów które to po moim mieście zaczęły kursować w 1895r, a więc byliśmy trzecim
miastem w dzisiejszej Polsce po Wrocławiu i Elblągu posiadającym ten rodzaj komunikacji, koniec nastąpił w 1971....
Czas na autobusy, wybrałem te ciekawsze z historycznego punktu widzenia, aby być na czasie z brekiną zaczynamy od "ogórka w kolorze,
na fotografię załapał się jeszcze tramwaj
524.jpg

Jako drugi będzie International z 1947 r
923.jpg

Ikarus 620, Bielsko po zlikwidowaniu linii tramwajowych pojazdy przekazało do Łodzi w zamian za te właśnie autobusy
1481.jpg

Jeden z niewielu w Polsce Ikarusów 55 z Bielskiej Fabryki Maszyn Włókienniczych "Befama"
1660.jpg

Skoda 706 RO z tej samej fabryki
1734.jpg

Ikarus 60 z WPK
2468.jpg

I na koniec Fiaty na dworcu PKS, wraz z ówczesnymi stewardessami:LOL:
4811.jpg
 

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Świetne zdjęcia i opis do nich, to jest to co lubię(y)(y)(y), bowiem moją pasją oprócz kolekcjonowania jest historia (ta powszechna, jak i lokalna).
Jak możesz Tomku, to zachęcam Cię do wrzucania więcej fotek do tego tematu i paru słów komentarza do nich. Zawsze z chęcią przeglądam takie posty.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:1 0
Skala 1:1 4
Skala 1:1 4
Skala 1:1 26

Podobne wątki