• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Amerykańskie ciężarówki

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.171 216 0
#1
Takiego Kenwortha w900 ostatnio trafiłem.
Jednocześnie otwieram wątek o amerykańskich ciężarówkach.
Dąbrowa Górnicza, maj 2022.
33FF558E-067F-44FD-B749-9A13255E71A7.jpeg
539167DC-0DF0-4731-8031-C7DAAD51FFAD.jpeg
79334806-F1A9-4D54-8C5E-CEACE16EC92D.jpeg
FAA74080-0607-47CA-8385-5B2FCF091510.jpeg
40D63639-4B80-4021-BF67-81553D9B9B3F.jpeg
B2584DCB-DB83-43F5-8F24-D5582D2B49CF.jpeg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.859 37 4
#2
Cudo, i moja ulubiona buda sleepera, ktoś się orientuje czy ta buda przejęła nazwę Aerodyne po starszej wersji? Ślicznie to wygląda jak truck kanciasty, a dach już ma ten polot nowego designu. Piękny łup(y)
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.859 37 4
#4
Newman, CA. 19.04.2023.
Nie ma to jak klasyczne malowanie w pasy na klasycznej maszynie. Cabover to już rzadkość. W ruchu nie widziałem chyba nigdy. Ale jak gdzieś stoi i jest okazja to mus obejrzeć i zrobić foto. To akurat przy jakimś serwisie gdzie stały ze 3 uszkodzone współczesne trucki. Obok jeszcze stary Peterbilt i parking z częściami.
Z pozdrowieniami
Maciek "Magic"
IMG_20230419_164451320~2.jpg
IMG_20230419_164619918~2.jpg
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
#9
Witam. Kiedyś już te fotki wstawiałem w innym wątku ale jak mają być amerykany to proszę. Cyrkowcy w Reading, Berkshire- Anglia:
IMG_20230805_142721.jpg

IMG_20230805_143002.jpg

IMG_20230805_142730.jpg

IMG_20230805_165907.jpg

IMG_20230805_165933.jpg

IMG_20230805_170009.jpg

Pozdrawiam:cool:
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
638 3 0
#11
Zdjęcia zrobiłem w maju 2013 roku, w różnych stanach.

Nie znam nazw modeli tych ciężarówek ale te z silnikiem wystającym z przodu uwielbiam :)

I zaciekawiło mnie, że chyba wszystkie naczepy jakie widziałem były dwu osiowe a w Polsce większość ma trzy osie. Zapewne amerykańskie drogi mają większą wytrzymałość niż nasze krajowe.

USA_Tr1.JPG


USA_Tr2.JPG


USA_Tr3.JPG


USA_Tr4.JPG


USA_Tr5.JPG


USA_Tr6.JPG


USA_Tr7.JPG


USA_Tr8.JPG


USA_Tr9.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
#12
I zaciekawiło mnie, że chyba wszystkie naczepy jakie widziałem były dwu osiowe a w Polsce większość ma trzy osie. Zapewne amerykańskie drogi mają większą wytrzymałość niż nasze krajowe.
Chyba chodzi nie tylko o nasze krajowe drogi, tylko szerzej o normy obowiązujące w Europie. Mnie też ciekawią różnice rozwiązań ciężarówek amerykańskich w stosunku do europejskich i nawet kiedyś zadałem o to pytanie na forum - niestety, nie otrzymałem odpowiedzi. Koledzy potwierdzili moje obserwacje, ale nikt nie potrafił (albo nie chciał?) wyjaśnić, skąd te różnice się biorą. Chodzi mi przede wszystkim o geometrię: bardzo długie podwozia amerykańskich ciągników siodłowych, z siodłem umieszczonym za samym końcu, a z drugiej strony naczepy z zaczepem na siodło na jednym końcu, a osiami na drugim końcu naczepy. Dla odróżnienia, w ciągnikach europejskich siodło jest stosunkowo blisko kabiny, a naczepy mają swoje osie w mniej więcej jednej trzeciej długości naczepy patrząc od tyłu, a nie na samym końcu. Powoduje to, że ciężar naczepy i ładunku jest bardziej równomiernie rozłożony na osie, a sama rama naczepy mniej jest narażona na zginanie, czy w ostatecznym efekcie nawet na złamanie. Europejskie zestawy, przy podobnej długości użytecznej naczepy, są więc krótsze, dzięki czemu są z pewnością zwrotniejsze i łatwiej nimi jeździć po ciasnych ulicach. Być może nie jest to krytyczne w warunkach amerykańskich, ale jakie są zalety rozwiązań amerykańskich, nie wiem. Inne różnice, jak kształt i wielkość kabiny, umieszczenie silnika, czy szczegółowe rozwiązania techniczne, pominę.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.859 37 4
#13
@Andrzej Harassek
W linku wkleję forum mojego znajomego.
FORUM HIOB --> wątek "Tour de USA"
Hioba poznałem lata temu, właśnie przez forum, a dokładniej szukając zdjęć typu wklejone przez kolegę @mafo. No i tak trafiłem na forum. Zaprzyjaźniliśmy się i nawet miałem okazję Hioba odwiedzić w Charlotte, NC.
Hiob to emerytowany już kierowca ciężarówki, bardzo ciekawa postać, na jego forum są tysiące zdjęć (choć mogły przestać być aktywne przez używanie serwisów hostingowych). Generalnie Hiob wie wszystko o truckerce w USA i Kanadzie. Jego praca to było jedno, ale w trakcie jazdy nagrywał, transmitował i fotografował tysiące tematów motoryzacyjnych. Na tym forum był i jest watek Trucks and trips, i tam jak pamiętam były tematy różnic między truckami w US i EU. Było o długości zestawów, o używaniu tzw, caboverów czyli trucków jak w EU, bez nosa. Teraz Hiob prowadzi kanał o podróżach kamperem po USA, jest już na emeryturze.
HIOB YT
Hiob jest bardzo religijny dlatego dużo mówi i tłumaczy w tych tematach, ale jego wiedza w tematach motoryzacyjnych jest niezwykła, kiedyś w parku samochodów miał 600konne BMW M3, którym nawet miałem okazję się przejechać, po za tym klasyczny....126p, równie klasyczny Cadillac. Warto odwiedzić to forum, mimo, że Hiob już tam nie wrzuca chyba nic, można też na żywo zadać pytanie na YT jeśli udostępnia jakąś podróż kamperem.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.586 387 20
#16
Dla odróżnienia, w ciągnikach europejskich siodło jest stosunkowo blisko kabiny, a naczepy mają swoje osie w mniej więcej jednej trzeciej długości naczepy patrząc od tyłu, a nie na samym końcu. Powoduje to, że ciężar naczepy i ładunku jest bardziej równomiernie rozłożony na osie, a sama rama naczepy mniej jest narażona na zginanie, czy w ostatecznym efekcie nawet na złamanie.
Odległość siodła od kabiny nie ma tu nic do rzeczy. Jak sobie popatrzysz Andrzeju, to amerykańskie ciągniki są trzyosiowe i siodło w zdecydowanej większości ciągników jest pomiędzy dwoma tylnymi osiami. Naczepa ma dwie osie z tyłu, czyli cały ciężar naczepy z ładunkiem rozkłada się na cztery osie. Na każdej osi jest koło z bliźniakami. Poza tym osie w naczepie są przesuwane i w zależności od rodzaju ładunku można je odpowiednio przesunąć, uzyskując równomierny nacisk na każdą z osi.
Europejskie zestawy, przy podobnej długości użytecznej naczepy, są więc krótsze, dzięki czemu są z pewnością zwrotniejsze i łatwiej nimi jeździć po ciasnych ulicach. Być może nie jest to krytyczne w warunkach amerykańskich, ale jakie są zalety rozwiązań amerykańskich,
Dopuszczalna długość zestawu ciągnika z naczepą jest inaczej określona w przepisach w Europie i inaczej w USA. W Europie masz dopuszczalną długość całego zestawu, czyli ciągnika razem z naczepą. W USA ciągnik nie wchodzi w dopuszczalną długość zestawu i liczona jest jedynie długość naczepy. Dzięki temu ciągniki mogą być różnie długie. A dodatkowo drogi i ulice w USA są z reguły dostosowane do długich zestawów.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.586 387 20
#17
Chodzi mi przede wszystkim o geometrię: bardzo długie podwozia amerykańskich ciągników siodłowych, z siodłem umieszczonym za samym końcu, a z drugiej strony naczepy z zaczepem na siodło na jednym końcu, a osiami na drugim końcu naczepy.
Przy dużych ciężarach wożonych ładunków stosują w USA większą ilość osi. Przykład poniżej...

Cysterna 6-osi Peterbilt 01.jpg
Cysterna 6-osi Peterbilt 02.jpg
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.072 68 0
#18
Coś z mojego podwórka, Ford serii L z bielskich wodociągów, używany na przełomie wieków, nie znam dalszych jego losów, silnik sądząc po odgłosach przez niego wydawanych miał z Detroit Diesel.
Zdjęcia z profilu FB; bielskie czarne.
21765191_1954465558101014_2815792276731770375_n.jpg
35266439_1685391354914253_1615134030892630016_n.jpg
 

Podobne wątki