• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT MODELL - modele lokomotyw typu 060DA oraz serii ST43

smok29

Nowy użytkownik
Reakcje
4 0 0
Wszystkie funkcje działają w 100%. Jednak będzie to działać dopiero po modyfikacji modelu zgodnie z opisem na naszej stronie. Należy usunąć dwa kondensatory i wymienić głośnik. Jeśli dźwięk lub funkcje będą się różnić od opisu, zwrócimy Panu pieniądze, a dźwięk oraz głośnik może Pan zatrzymać.
Właśnie dlatego pisałem o zamieszczeniu krótkiego filmu z prezentacją modelu już po modyfikacji, pomogłoby to w podjęciu decyzji i wyeliminowało ewentualnie niedomówienia/zwroty etc.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.304 88 0
Czy ktoś mający dostęp do obu modeli mógłby wyjaśnić różnice pomiędzy ST43-253 a ST43-081? To jest ta sama forma, oba w fabrycznym malowaniu, z tym samym przydziałem?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.302 33 1
253 ma przydział MD Leszno, 81 ma przydział MD Ostrów Wielkopolski. Na leszczyńskim są dodatkowo przy reflektorach głównych tablice do zawieszania tablic końca pociągu ( w 81 tego nie ma) i leszczyński dodatkowo ma zapis maszynisty instruktora - Chudy.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
936 43 0
Koledzy mam pytanie.
Jak wymienić zderzak w Rumunie Alberta? Może ktoś ma jakiś patent żeby nie uszkodzić modelu.
Zderzaki są przyklejone na stałe ☹️
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
2.021 65 1
Koledzy mam pytanie.
Jak wymienić zderzak w Rumunie Alberta? Może ktoś ma jakiś patent żeby nie uszkodzić modelu.
Zderzaki są przyklejone na stałe ☹️
Ja miałem w poprzedniej edycji wyłamane wszystkie zderzaki, tak pięknie na chama pakowali do pudełka w fabryce. O częściach zamiennych ni widu ni słychu. Jedyna rzecz która mi przychodzi do głowy i będę robić to kupić zderzaki od jednej z manufaktur z okrągłym trzpieniem i rozwiercić w modelu otwory pod ten trzpień. Można też by było - ale nie wiem czy są takie mikrowkręty - wkręcić wkręta do trzpienia zderzaków i próbować pociągnąć za niego czy zderzak wyjdzie.
 

Taxido

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Jakoś mi to umknęło, a na szybko nie znalazłem; czy modele Alberta od PMR były fabrycznie wyposażone w głośnik? Chodzi mi oczywiście o wersje analogowe i z fabrycznym dekoderem jazdy i oświetlenia.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.306 160 7
Jakoś mi to umknęło, a na szybko nie znalazłem; czy modele Alberta od PMR były fabrycznie wyposażone w głośnik? Chodzi mi oczywiście o wersje analogowe i z fabrycznym dekoderem jazdy i oświetlenia.
Fragment z informacji od Pana Koja z najnowszego wypustu: "modele te są oferowane wyłącznie w wersji cyfrowej i wszystkie zostały wyposażone: w dekoder cyfrowy, głośnik oraz w układ podtrzymania napięcia UPS." Zatem odpowiedź brzmi: tak. Natomiast nie ma wersji analogowej.
PS. Dotyczy to wypustów z tego roku i z 2023 roku. Jak było wcześniej - nie wiem.
 

kiko_s

Użytkownik
Reakcje
104 1 0
Koledzy mam pytanie, jak dobrać się do kół w modelu ST43. Po odkręceniu śrubek nie bardzo wiem jak zdjąć obudowę wózka, żeby nic nie uszkodzić. Jest na to jakiś patent.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.261 34 0
Koledzy mam pytanie, jak dobrać się do kół w modelu ST43. Po odkręceniu śrubek nie bardzo wiem jak zdjąć obudowę wózka, żeby nic nie uszkodzić. Jest na to jakiś patent.
Patentu nie ma, po prostu należy zdemontować elementy które uniemożliwiają wyciągnięcie dolnej płytki wózka. Te elementy to imitacje klocków hamulcowych wraz z ich łączeniami - są montowane "na wcisk" od wewnętrznej strony i należy je delikatnie podważyć płaskim śrubokrętem. W jednych modelach są wklejone w innych nie i rzadko się zdarza aby przy demontażu nie uległy uszkodzeniu.
 

kiko_s

Użytkownik
Reakcje
104 1 0
Ładna, ładna. Tylko warto ją jakimś kloszem przykryć bo zaraz się zakurzy.
Patentu nie ma, po prostu należy zdemontować elementy które uniemożliwiają wyciągnięcie dolnej płytki wózka. Te elementy to imitacje klocków hamulcowych wraz z ich łączeniami - są montowane "na wcisk" od wewnętrznej strony i należy je delikatnie podważyć płaskim śrubokrętem. W jednych modelach są wklejone w innych nie i rzadko się zdarza aby przy demontażu nie uległy uszkodzeniu.
Dziękuję za podpowiedź.
 

kiko_s

Użytkownik
Reakcje
104 1 0
Patentu nie ma, po prostu należy zdemontować elementy które uniemożliwiają wyciągnięcie dolnej płytki wózka. Te elementy to imitacje klocków hamulcowych wraz z ich łączeniami - są montowane "na wcisk" od wewnętrznej strony i należy je delikatnie podważyć płaskim śrubokrętem. W jednych modelach są wklejone w innych nie i rzadko się zdarza aby przy demontażu nie uległy uszkodzeniu.
Udało się bez szkód zdjąć obudowy, nie były klejone. Do podważenia używałem wygiętej pęsety robiła delikatnie dźwignie i łatwo udało się rozdzielić obudowę wózka. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 

kiko_s

Użytkownik
Reakcje
104 1 0
Mam jeszcze pytanie jak macie ustawione CV w tym modelu żeby dobrze jeździł szczególnie interesuje mnie CV55, u mnie na niskiej prędkości nie jedzie płynnie.
 

Podobne wątki