Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jak pryska ze zbiorniczka, to znaczy, że dysza jest zapchana, albo iglica nie przesuwa się przy naciśnięciu przycisku. Może jest nie dokręcona.
Jak się zdecydujesz na zakup nowego to mogę Ci polecić niemiecki Harder&Steenbeck model Evolution. Bardzo dobry aerograf i w jeszcze przystępnej cenie. Używam już kilka lat i jestem bardzo zadowolony.
Trzeba pamiętać o tym, że aerograf sam nie maluje tak samo jak aparat sam zdjęć nie robi. Do wszystkiego jest potrzebny czas, dużo praktyki i wiele innych czynników, by uzyskać zadowalający nas efekt. Na początku malowałem chińskim aerografem, który działa do dziś i nie było z nim kłopotów. Teraz mam aero Iwata NEO, jestem zadowolony ale przyzwyczajenia i ustawienia ciśnienia na kompresorze oraz gęstość farby było trzeba zmienić. Tak już to jest. Metodą prób i błędów dojdziesz do wprawy.
Mam aerograf TG140, czy jakoś tak i od kiedy przeszedłem tylko i wyłącznie na farby nitro Gunze, to praktycznie można powiedzieć, że działa bezobsługowo. Po malowaniu wlewam 1/3 zbiorniczka rozcieńczalnika do farb.
Odczekuję kilka sekund i myję przedmuchując. Następnie podobne dwa cykle acetonem i jak na razie dysza nie zrobiła żadnego numeru. Inna sprawa, że farba musi być w proporcji 1:2 minimum z rozcieńczalnikiem.
Tak jak pisał Mafo, lepiej malować nawet 4 razy, ale cieniutkimi warstwami.
w bloku to najlepiej olejowy, bo te tłokowe jak adler, fengda etc (one są wszystkie od tego samego chińczyka) z czase stają się coraz głośniejsze. W danych mają między 55 a 60 decybeli. Ja używam AS 189, podobny to tego adlera, ale niedługo zastąpi go werther silair. Wyłącznik ciśnieniowy strajkuje, jest wiele niedociągnięć przy rurkach, a czas pompowania aż do automatycznego wyłączenia jest zbyt długi. Na początek taki chińczyk starczy, ale według mnie, to na dłuższą metę warto załatwić sobie coś porządnego.
Jak już to celulozowe. Hataka też ma takie i chyba mniej śmierdzą jeszcze nie próbowałem malować pomarańczowa Hataką. Choć Gunze serii C zmieniłem na H też się rewelacyjnie maluje
Nie będę się spierał bo fachofffcem nie jestem, ja używam w sumie tylko serii GX i w kilku sklepach jak i na samej stronie producenta była informacja że są to farby celulozowe. Zapach przepiękny, dzięki temu pylę w mieszkaniu ile wlezie, oczywiście w swojej pracowni.
Myślę że to jest właśnie jeden z pierwszych kroków jakie warto podejmować będąc modelarzem, warto robić zaplecze narzędzi samemu w miarę możliwości.
Co do kompresora to naprawdę nie jest nic trudnego, skompletować części i złożyć.
Tak na szybko:
- kompresor z lodówki jakiejś na śmietniku (mój już zaraz będzie 4 lata służył),
- naczynie do zbierania powietrza (ja mam zbiornik wyspawany z denek zbiorników powietrza z jakiejś ciężarówki),
- reduktor ciśnienia z manometrem,
- dwa filtry paliwa z malucha (są papierowe i dobrze przepuszczają powietrze)
- przewody (ja użyłem przewodów paliwowych zbrojonych)
- zawór zwrotny paliwa (zamontowany między kompresorem a zbiornikiem powietrza)
- jakieś zaciski
- jakaś decha na której to montujesz
Przydałby się jeszcze jakiś presostat, niestety jakoś nie mam czasu zamontować od ponad pięciu lat tak więc jak mi napompuje do 5 atm wyłączam i maluję.
Kwestia zabudowy to już tylko i wyłącznie własna inwencja twórcza.
Witam
Mam pytanie przewód powietrza do aerografu AZTEK A 4709 jaką ma średnicę przyłącza. Czy ktoś ma do sprzedania taki przewód lub złączkę redukcyjną.
jpanas
Witam mam pytanko rozglądam się za kompresorem i autografem czy Magma model TC-20T jest OK dodam że zero doświadczenia + areograf TG 203 K czy inny areograf ?
Witam mam pytanko rozglądam się za kompresorem i autografem czy Magma model TC-20T jest OK dodam że zero doświadczenia + areograf TG 203 K czy inny areograf ?
Ten aerograf jest OK, właśnie taki mam i działa ok. Na początek jest idealny, jak będziesz o niego dbał, to posłuży. To jest dobry sprzęt do nauki malowania, nauki dobierania farby. Od razu kup sobie szpikulec do czyszczenia dyszy, bo po drodze mogą Cię spotkać przeróżne niespodzianki jak syf w farbie: tu nr.1 to lifecolor. Super farby, ale masa grudek.
Jak się nie zniechęcisz i sprzęt Ci się nie popsuje po drodze, to uwierz, że potem będziesz pragnął czegoś z wyższej półki.
Ten aerograf jest OK, właśnie taki mam i działa ok. Na początek jest idealny, jak będziesz o niego dbał, to posłuży. To jest dobry sprzęt do nauki malowania, nauki dobierania farby. Od razu kup sobie szpikulec do czyszczenia dyszy, bo po drodze mogą Cię spotkać przeróżne niespodzianki jak syf w farbie: tu nr.1 to lifecolor. Super farby, ale masa grudek.
Jak się nie zniechęcisz i sprzęt Ci się nie popsuje po drodze, to uwierz, że potem będziesz pragnął czegoś z wyższej półki.
Wielkie Dzięki za info o aerografie jest ich tyle że głowa boli a te z zestawów przeważnie są do bani bo wyciskają co im się nie sprzedaje a nie chciałem ryzykować zakupu jakiegoś droższego bo znam swoje możliwości , jak coś popsuje a jest to bardzo bardzo prawdopodobne to by było szkoda .
Patrzyłem jeszcze za Fine-Art S-Brush Kolega Kempol podrzucił link dwa posty wyżej , czyta chyba w moich myślach ale jak Piszesz że jest Ok to nie będę kombinował
Czy mogę jeszcze spytać jaki Masz kompresor szukam jakiegoś cichego dobrego ten co pisałem TC-20T wydaje się OK będę malował okazjonalnie buduję taki mały torcik trza pomalować torowiska coś tam z patynować żeby wyglądało to na coś.... parę lat mi to zajmnie