• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ACME - modele wagonów pasażerskich

Noah

Znany użytkownik
Reakcje
809 3 0
Sprawdź- najlepiej suwmiarką, czy rozstaw kół na osiach jest prawidłowy. Jest spora szansa, że to może być powodem wykolejen na przejazdach.
Tak, też o tym pomyślałem, ale to akurat nie był powód problemu. Osie mają 14,3mm, w jednym wagonie zmniejszyłem ten rozstaw do 14,2mm, lecz to praktycznie nic nie dało. W miedzy czasie odkształciłem czopy palcami, tak że obracają się już prawie dobrze i zauważyłem już chyba ostatni problem wykolejania - elementy wózka zahaczają o fartuch pudła (i to wcale nie na jakoś bardzo ciasnych łukach r=545mm). O ile wózek spod pudła wychodzi bez problemu, to już ma kłopot z powrotem. W wagonie testowym tymczasowo na każdy czop dałem po 2 podkładki z wózków węglarek Roco i chyba to ostatecznie sprawiło że da się tymi wagonami jeździć. Przetestuje to rozwiązanie na kolejnych dwóch zanim zakupię większą ilość takich podkładek, bo coś czuję że w nadchodzących wagonach PKP będzie podobnie.

Żeby nie było tak różowo to w Porta Bohemica musiałem piłować gniazda sprzęgów bo nie pasowały.I Ne miałem za to żadnych problemów z wypuszczoną w t2020 roku czeską restauracją. mho trakcyjne nic nie przebija Roco w wersji made in Austria
Zgadza się, u mnie w Porcie też sprzęgi nie wchodzą do końca (Fleischmann 6515 typu Profi), za to w wagonach MAV jest już ok.
 

jack_flash

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.030 128 8
Zaczepianie drobnych elementow z wozkow to czesty problem z uwagi ma luki. ACME o tym ostrzega, ale czasem zdarza sie przy jezdzie sila odsrodkowa, czy nagly zwiekszony opor moga spowodowac zbyt duzy przesuw wozka i zaczepienie o fartuch, bo przeswity sa bardzo male.
Swego czasu musialem wymienic wszystkie przewody na pisatach (na metalowe) w jednych wagonie, bo mi sie odlamaly (Sleeperetka z 55045 JK). Z reszta ACME nie puszczam na luki ponizej 600 mm i jest okay.
 

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
758 12 1
W sumie ciekawe, czy jest to rzeczywisty plan wznowienia zestawu czy tylko pobożne życzenia skopiowane ze strony pewnego "znanego niemieckiego sklepu", gdzie ten zestaw "wisi" sobie od wielu lat jako "możliwy do subskrypcji":

https://www.modellbahnshop-lippe.co...sobowych/A.C.M.E.-55135/pl/modell_244207.html

Oczywiście zanim zmieniono status na "możliwy do subskrypcji", to próba zamówienia zestawu kończyła się informacją ze strony sklepu, że producent nie może zrealizować zamówienia ani podać terminu wznowienia produkcji. Tak więc byłbym sceptyczny co do tej informacji.
 
Reakcje
2.928 583 107
Na pewno 2009-2015.
Mnie zastanawia bardzo coś innego. Wagon kuszetka to oczywiście przebudowane 134A. Natomiast ta dwójka także jest rekomendowana jako pochodząca z dostaw wagonów 134A, 136A i 139A. Jednak wagony 136A (czyli 2 klasy) oryginalnie miały okna dzielone w połowie, inaczej niż te na zdjęciu z katalogu ACME. Czyżby również 136A był to model wagonu zmodyfikowanego (podtyp "IC1"), bo takie okna otrzymały te wagony po pierwszej przebudowie tego typu wagonów ?
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.242 58 2
To co ACME podaje na swojej stronie jako nowość miesiąca, jest już praktycznie w drodze do sklepów. Potwierdzone "organoleptycznie" wiele razy ;)
 

Noah

Znany użytkownik
Reakcje
809 3 0
No i są. Nikt się nie spodziewał hiszpańskiej inkwizyc... Wróć! Wagonów PKP A.C.M.E.
Zestawy kołowe skręcą się całkiem nieźle, dużo lepiej niż ostatnio w EC Hungaria. Same wózki obracają się z lekkimi oporami, do poprawienia.
Wad malowania na polskich wagonów nie stwierdziłem! W wolnej chwili przetestuje na tramwajowych łukach Piko. :ostrozny:

Chopin.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
928 46 0
W którym roku te wagony otrzymały osłony
No i są. Nikt się nie spodziewał hiszpańskiej inkwizyc... Wróć! Wagonów PKP A.C.M.E.
Zestawy kołowe skręcą się całkiem nieźle, dużo lepiej niż ostatnio w EC Hungaria. Same wózki obracają się z lekkimi oporami, do poprawienia.
W wolnej chwili przetestuje na tramwajowych łukach Piko. :ostrozny:

Zobacz załącznik 835290
Gdzie kupiłeś?
 

Podobne wątki