• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

A.C.M.E. Traxx DC3 "LOTOS"

OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
#61
Nie rozbierałbym wózka (przynajmniej ja go już z powrotem nie złożę ). Jeżeli już to próbowałbym wyciągnąć tylko ten element. Ponadto jak się nawet ten element uwolni, to skąd wiedzieć jak bardzo doginać i w którą stronę nie mając koła jako punkt odniesienia?
Ja myslę o czymś takim: lokomotywa spoczywa w kołysce roboczej z pianką (nie wiem jak to nazwać), palnik w jednej ręce, a w drugiej pęseta. Władanie palnikiem poćwiczyć można na czymś innym.
Trzecią rękę używam, tylko w omawianym przypadku co ma trzymać ta trzecia ręka?
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.922 121 1
#62
Ja myslę o czymś takim: lokomotywa spoczywa w kołysce roboczej z pianką (nie wiem jak to nazwać), palnik w jednej ręce, a w drugiej pęseta. Władanie palnikiem poćwiczyć można na czymś innym.
No nie wiem, tam jest tyle innych filigranowych elementów... Z drugiej strony, jak się przyjrzałem, rozmontowanie i późniejsze zamontowanie wózka może nastręczyć kłopotów (w instrukcji nie ma nic na ten temat).
A może, zamiast kombinować jak ten "koń pod górę" jak naprawić niedoróbki producenta, zwrócić się do dystrybutora z żądaniem wymiany wadliwego elementu. Chyba on za coś odpowiada.
 
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
#63
Z drugiej strony, jak się przyjrzałem, rozmontowanie i późniejsze zamontowanie wózka może nastręczyć kłopotów (w instrukcji nie ma nic na ten temat).
Dokładnie, jak dla mnie ta metoda odpada.
zwrócić się do dystrybutora z żądaniem wymiany wadliwego elementu. Chyba on za coś odpowiada.
Drim? Można spróbować u dystrybutora lub poprzez sklep. Z tego co wiem zakup części zapasowych u ACME jest bardzo czasochłonny i problematyczny - taką informację usłyszałem w sklepie. Zresztą czy ta akurat część jest skatalogowana w instrukcji? Muszę to sprawdzić, ale śmiem wątpić.
Nawet gdy dostaniemy części zapasowe to czy Kolega próbował ten element wyciągnąć?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
#64
Taka ciekawostka, chyba nikt o tym jeszcze nie pisał. Patrząc na ustawione obok siebie lokomotywy z logo firmy LOTOS, dostarczone w tym roku przez ACME i Piko, zauważyłem następującą rzecz. Otóż krój czcionki "LOTOS" nie wygląda tak samo na obu pojazdach. Któryś z producentów popełnił błąd w odwzorowaniu. Sprawdzając oryginały szybko doszedłem do wniosku, że ACME popełnił błąd. Model Piko zaś ma ten element odwzorowany prawidłowo. Widać wyraźnie na dwóch pierwszych zdjęciach, że czcionka użyta w modelu ACME jest "za tłusta" i ciut zbyt niska. Czyli nawet takim producentom jak ACME zdarza się taka kucha.
Podsumowując, po tych wszystkich perypetiach z uszkodzeniami i niechlujnym montażem modelu, ten błąd czcionki (bardzo widoczny, jak się jest świadomym) tylko potęguje negatywne emocje związane z tym modelem. Gdybym o tym wszystkim wiedział przed zakupem, kto wie czy nie lepiej byłoby sobie ten model odpuścić.

Oto zdjęcia modeli - ACME:
Logo_Lotos_ACME.jpg

- Piko:
Logo_Lotos_Piko.jpg


Oryginał - Traxx3 (elektrowóz) - zdjęcie pod kątem, ale krój identyczny z tym co jest na Traxxie spalinowym i modelu Piko:
Traxx3_Lotos_Logo.jpg

Oryginał - Traxx spalinowóz:
br_285_130_4_Logo.jpg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.922 121 1
#65
Brawo za spostrzegawczość:gwizd: Faktycznie, czcionki użyte na obu modelach się różnią:(
Podsumowując, po tych wszystkich perypetiach z uszkodzeniami i niechlujnym montażem modelu, ten błąd czcionki (bardzo widoczny, jak się jest świadomym) tylko potęguje negatywne emocje związane z tym modelem. Gdybym o tym wszystkim wiedział przed zakupem, kto wie czy nie lepiej byłoby sobie ten model odpuścić.
Nic dodać, nic ująć. Niestety jak stado baranów kupujemy byle jak wykonane modele za w sumie ciężkie pieniądze, zamiast powiedzieć "nie". Może wtedy producent/dystrybutor, jak by mu zostały niesprzedane modele, zrozumiałby, że bylejakość nie przejdzie. A tak ma to w głębokim poważaniu:mad:
 
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
#66
Niestety jak stado baranów kupujemy byle jak wykonane modele za w sumie ciężkie pieniądze, zamiast powiedzieć "nie".
Postanowiłem nie być baranem i powiedziałem "nie" produktowi firmy ACME, będącym przedmiotem tego wątku. Pozbyłem się go z różnych powodów, a niepoprawne logo tylko zadziałało jak przysłowiowy gwóźdź do trumny. Zatem nie podjąłem się nawet próby naprawy "wąsów" specjalnie do tego zakupionym palnikiem precyzyjnym. Także to koniec mojej krótkiej i przykrej przygody z tym modelem. I jestem szczęśliwy.
 
Ostatnio edytowane:

KronosVV

Użytkownik
Reakcje
76 7 0
#68
Ten Traxx ACME warto kupić do jeżdżenia czy tylko na półkę? Jakie macie doświadczenia z lokomotywami od ACME? To przypadkiem nie jest podobnie jak z wagonami? Ładnie wygląda, ale trochę słabo koła się kręcą i w ogóle dobrze podszlifować lub przerobić żeby było w miarę ok.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
#69
Ten Traxx ACME warto kupić do jeżdżenia czy tylko na półkę? Jakie macie doświadczenia z lokomotywami od ACME? To przypadkiem nie jest podobnie jak z wagonami? Ładnie wygląda, ale trochę słabo koła się kręcą i w ogóle dobrze podszlifować lub przerobić żeby było w miarę ok.
U mnie na podłodze Traxx ACME Lotosu jeździ bez zarzutu, ale pozdejmowałem "wąsy", czyli węże przy wózkach.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
#70
Lokomotowy ACME mają bardzo dobre właściwości jezdne. Mam czeskie elektrowozy serii 370 (DB BR 180) oraz 150 i nigdy nie było z nimi problemów, podobnie z ETR400 - Frecciarossa (choć tego modelu już nie mam). Generalnie cechują się cichymi napędami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 4
Tabor 13
Tabor 17
Tabor 3

Podobne wątki