• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

2,4 m szlaku gdzieś na mazurach.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.837 525 30
#21
Pozwoliłem sobie zażartować. Ale na poważnie, 0,7 cm w H0 to 60 cm w rzeczywistości. A dużo zależy też od okolicy, na równinach niebezpieczeństwo jest mniejsze, ale w górach to mogłoby być ryzykowne. Istotny jest jeszcze rodzaj tego cieku, jego połączenia z innymi wodami itp. itd.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.837 525 30
#23
Ale na Mazurach też są tereny pofałdowane, gdzie obfite opady mogą spowodować problemy. Ale to trochę dywagacje na siłę, myślę, że może tak być.
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
135 1 0
#29
Przyglądając się konstrukcji mostku obawiam się, że w oryginale taka budowla nie wytrzymała by jednego przejazdu pociągu...
 

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
873 4 0
#30
Wyobraziłem sobie wodę na tym piasku.. Jak dla mnie porażka, przy takiej wysokości przęsła nad lustrem wody. To co teraz jest wskazuje na dość znaczny nurt, a to by oznaczało, że przy jakimkolwiek deszczyku w dorzeczu wszystko na około byłoby zalane metrową warstwą wody. Może lepiej zasiać ten piasek trawskiem, jakąś trzciną i zrobić przepust zamiast mostku? Jakoś logiczniej by się to prezentowało..
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.128 36 0
#31
Myślę, że dobrym wyjściem będzie zmniejszenie szerokości tej rzeki i położenie żywicy cienko na dnie. Wtedy ten mostek sie podniesie względem lustra. Zupełnie nie leżą mi te barierki. Nie chcesz się pokusić o mniej więcej takie jak na zdjęciu? Można wytrawić albo wyciąć laserem w kartonie.
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#33
Barierki są tylko postawione.
Nie wykańczam mostku doi czasu wylania wody.
Dziś wylana woda, wyrosła trzcina
Oto zdjecia przed i po wylaniu wody
Zaznaczam iż jest to moje pierwsze lanie wody publiczne jeszcze ;)

DSC_0567.JPG DSC_0569.JPG
DSC_0575.JPG DSC_0577.JPG
DSC_0578.JPG DSC_0585.JPG
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
#34
To od razu mam pytanie... z tego co widać tor na mostku jest zrobiony jako odzielny kawałek. Jak wygląda połączenie elektryczne z resztą? Te trzciny wyglądają bardzo ładnie. Moduł z wodą prezentuje się lepiej niż bez.

Aha - rzecz najważniejsza... najpierw sadzi się trawę dookoła rzeki i na reszcie modułu a potem się leje wodę. Tak to będzie mnóstwo trawek na jej powierzchni i będzie męka żeby je pousuwać :)
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
135 1 0
#35
No i niestety moje przypuszczenia okazały się trafne, niestety to co kolega zaprezentował nijak nie można nazwać mostkiem ...:(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.837 525 30
#36
Mało się znam na mostach, może kolega Adam napisałby w czym problem? Myślę, że nie tylko ja byłbym ciekawy.
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#37
Tor na mostku będzie miał osobne zasilanie podłączone do magistrali modułu.

Co do mostku chętnie poznam uwagi i wskazówki jak przerobić całość ażeby była poprawna pod względem konstrukcyjnym.

Pomijając wszytko może moderator przeniesie temat do działu relację bo to jednak do planowania ma sie juz nijak ;)

własnie jak lałem wode dotarło do mnie to że najpierw powinienem posadzić trawę ale cóż po ptakach
Na szczęście woda którą zastosowałem jest twarda siec jakoś będę musiał sobie z tym poradzic
 
Ostatnio edytowane:

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
135 1 0
#38
Otóż niestety "konstrukcja odciążająca" zaprezentowana przez kolegę nijak ma się do tego co można zaobserwować w rzeczywistości. W rzeczywistości taka konstrukcja składa się z dwóch poprzecznic połączonych ze sobą podłużnicami między nimi są dodatkowo żebra usztywniające całą konstrukcję. Ja również nie jestem wyuczonym specjalistą w temacie budowy mostów kolejowych. Swoją wiedzę posiadam z obserwacji oryginałów, zdjęć oraz z książek o mostach. Poniżej prezentuje zdjęcie takiej konstrukcji tylko nieco większej.
 

Załączniki

OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#39
To jest do poprawienia....
Belki które zastosowałem pod torowisko to szyny 2,5 mm delikatnie spłaszczone.
Musiał bym zastosować Howniki o większym wymiarze ale coś się wykombinuje to akurat jest do poprawienia te belki przymocowane są tylko na kropelke
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
135 1 0
#40
O szybciutko poszperałem w internecie i znalazłem. Pozwoliłem nanieść sobie na zdjęciu rzeczy które w rzeczywistości zostały wycięte. Jeśli chodzi o produkty do tego typu budowli polecam produkty firmy Plastruct w sklepie "martola" mają dość duży wybór teowników, dwu teowników itp.
 

Załączniki

Podobne wątki