• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Zaklinowany pantograf

Reakcje
96 16 7
#1
Witam, mam problem z zaklinowanym pantografem EU07-512 schlesienmodelle, nie daje się złożyć, model poruszał się pod siecią aż w pewnym momencie szarpnęło i pantograf się przekrzywił, chcę to naprawić, jakieś sugestie co do naprawy?
 

Załączniki

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 41 1
#4
Chodzi o coś innego....
Zrób zdjęcie samego pantografu, z boku, z drugiego boku i z góry, (zamiast całego dachu lokomotywy oraz tła i otoczenia wokół).

Prawdopodobnie coś w rodzaju "ogranicznika" w mocowaniu dolnych ramion pantografu do jego "podstawy", podczas szarpnięcia przeskoczyło i się zablokowało na tej podstawie.
Da się to zrobić.
 
OP
OP
K
Reakcje
96 16 7
#5
Chodzi o coś innego....
Zrób zdjęcie samego pantografu, z boku, z drugiego boku i z góry, (zamiast całego dachu lokomotywy oraz tła i otoczenia wokół).

Prawdopodobnie coś w rodzaju "ogranicznika" w mocowaniu dolnych ramion pantografu do jego "podstawy", podczas szarpnięcia przeskoczyło i się zablokowało na tej podstawie.
Da się to zrobić.
Chodzi o coś innego....
Zrób zdjęcie samego pantografu, z boku, z drugiego boku i z góry, (zamiast całego dachu lokomotywy oraz tła i otoczenia wokół).

Prawdopodobnie coś w rodzaju "ogranicznika" w mocowaniu dolnych ramion pantografu do jego "podstawy", podczas szarpnięcia przeskoczyło i się zablokowało na tej podstawie.
Da się to zrobić.
Ok, przesyłam.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.423 463 29
#7
Chodziło to to, że na tym zdjęciu wszystko było ostre oprócz właśnie pantografu... Na następnych fotkach już coś widać i chyba kolega @qwertas znalazł przyczynę problemów. Ale jeszcze pytanie, dlaczego element zaznaczony żółtą strzałką jest przekrzywiony w stosunku do reszty?

20240328_184117_185312.jpg
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 41 1
#9
O super.(y)
Dzięki temu, koledzy wylapali uszkodzenia pantografu, Twojej siódemki z tego co widzę.

Zacznij przede wszystkim od poprawnego złożenia przegubu (polaczenia) ramion dolnych z górnymi - to co zaznaczył Kol. KHAB

Jak złożysz odpowiednio te ramiona tak jak powinny być, delikatnie całość "wyprostuj" do środka, bo zdaje się są rozchylone na boki (ale nie widzę dobrze na zdjęciu - być może jedno ramie jest skrzywione do wewnątrz, wtedy musisz je odgiąć na zewnątrz - ogólnie ma być prosto i równolegle.)
Nie opuszczaj pantografu, zanim nie zrobisz tego co wyżej.

Później możesz "wytentegować" ;)i wyprostować to co się "wygło" :) - co zaznaczył Kol. Qwertas.

Jeżeli doszło do wygięcia podstawy pantografu, to co zaznaczył Kol. Andrzej Harassek, to będziesz musiał ten pantograf odkręcić i zdjąć. Nie prostuj tego na lokomotywie, bo efekt może być mizerny, a w zamian za to ryzykujesz uszkodzenie, bądź zarysowanie dachu.

Jak złożysz górne i dolne ramiona i wyprostujesz, zeby ramiona nie były rozchylone na boki (ale z wyczuciem, tak żeby znowu nie wypadły z otworu "przegubu"), a dalej będzie zablokowany i nie da się go opuścić, to postaw na stole tego loka, kabiną ze sprawnym pantografem do siebie, a ten uszkodzony z tyłu, złap palcami za dolne ramiona od Twojej strony (te "uszkodzone), trzymając jednocześnie lokomotywę żeby się nie przesuwała, i z wyczuciem (nie na siłe) spróbuj je opuścić w dół. Możesz pomóc sobie dodatkowo palcem nacisnąć za ślizgacz od góry dla stabilności, ale tylko na zasadzie delikatnego przytrzymania, żeby górne ramiona nie wyskoczyły z przegubu.

Jeżeli nic to nie da, odkręć i zdejmij pantograf. Prawdopodobnie będzie blokować dolne ramię z podstawą.

Możesz jeszcze wcześniej sprawdzić czy nie jest przekoszony przy podstawie....


Ważne, rob to wszystko z wyczuciem, nie na siłę.

Może jeszcze któryś z Kolegów będzie miał inna sugestie.
Niestety na odległość żaden mechanik samochodu nie naprawi, i tak samo tutaj moze się okazać ze jest jeszcze coś czego nie widac, więc w zależności od sytuacji sam musisz podjąć być może jeszcze inne działania o których nikt tutaj nie wspomniał.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 3
1
Tabor 5
Tabor 95
Tabor 26

Podobne wątki