• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Z lotu ptaka

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#61
terytorium USA zostało zbombardowane przez Japonię bombami podczepionymi do balonów(fu-go),
były też plany bombardowań przy pomocy wodnosamolotów Aichi Seiran startujących z łodzi podwodnych(typ I-400).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
#63
Były też niemieckie plany ataków rakietowych z U-bootów. Dziś wiemy, że realnego zagrożenia, nie było, ale dla społeczeństwa amerykańskiego szok Pearl Harbour był naprawdę spory. Potem, gdy zaczęła się niemiecka operacja "Paukenschlag" i tysiące statków szło na dno na wodach terytorialnych Stanów, strach wzrósł jeszcze bardziej.

Rząd amerykański nieźle "zarządzał" strachem swojego społeczeństwa. To nakręcało większą produkcję, bezproblemowo przechodziły obniżki płac, czy wydłużenie dnia pracy. I potem mieliśmy coś takiego jak na zdjęciu poniżej. Zwróćcie uwagę na usytuowanie stoczni tuż koło huty (wielkie piece po prawej w głębi, na wprost stalownia). Samych statków transportowych budowano w Stanach ponad setkę miesięcznie.
bs-darkroom-kniesche-p5.jpg
 

Terebesz

Znany użytkownik
#64
Uwielbiam oglądać zdjęcia amerykańskich miast w czasach świetności (choć nie jestem pewien, czy chciałbym tam żyć). Zawsze pojawia mi się myśl "Japończycy zaatakowali TO i myśleli że da się wygrać?!"

Motyw kolejowy: sweet home Chicago
chicagoriver19221280.jpg


Przedmieścia NYC
nycaerial.jpg


Pittsburgh, panorama śródmieścia
pittsburgh.jpg


Dla kontrastu: śródmieście Detroit, lata 90
detroit3.jpg detroit17.jpg detroit20.jpg detroit23.jpg
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#65
"Japończycy zaatakowali TO i myśleli że da się wygrać?!"
Japończycy liczyli na to że co przez pół roku zabiorą to ich a potem amerykanie podpiszą rozejm.USA w momencie
japońskiego ataku były słabe jak dziecko o czym świadczą między innymi baty otrzymane od Niemców (Paukenschlag)
I właściwie Japońcom by się udało gdyby nie przypadkowy i szczęśliwy dla amerykanów wynik bitwy pod Midway.
 
Ostatnio edytowane:
#66
Ale przed bitwą o Midway Japończycy mieli przewagę liczebną w każdej formacji i gdyby nie strach dowódcy floty japońskiej, który nie zezwolił na 3 atak na bazę w Pearl Harbor, to nie wiadomo co by było dalej, a w bazie zostały nietknięte całe składy paliw oraz warsztaty remontowe, dlatego amerykanom udało się odbudować w ciągu 6 miesięcy mniej zniszczone okręty, oraz mieli też trochę szczęścia, że w czasie ataku lotnictwa japońskiego w bazie nie było ich lotniskowców.
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
#71
Widok przedwojenny na stację Kraków Grzegórzki, pierwszą stację tzw. Kocmyrzówki. Musze jeszcze poszukać drugiej części tego zdjęcia przedstawiającego rzeźnię miejską. Zarówno stacja, rzeźnia jak i wieża wodna zakładów Zieleniewskiego z której wykonano to zdjęcie nie istnieją.
noresize.jpg

Natomiast na drugim fotogramie pięknie widać tzw. "białe morza" czyli osadniki na odpady produkcyjne z zakładów sodowych Solway w krakowskim Borku Fałęckim. Na obszarze białych mórz widać sieć kolejki wąskotorowej 600mm, natomiast "góra dół" widać linię kolejową wychodzącą z Krakowa Płaszowa na południe.
6a013486af890a970c01b7c8061874970b.png
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
#73
Drugie zdjęcie beretu nie zrywa, ale pierwsze jest absolutnie obłędne:love:
Na zdjęciu widać też most kolejowy z kratownicą i rozebrany w latach 70tych Most Krakusa, zbudowany z resztą w zakładach Zieleniewskiego z których zrobiono zdjęcie. Po lewej za tymi dwoma galarami byłaby widoczna jeszcze stacja Kraków-Wisła na Zabłociu. Kominy na lewym brzegu to podgórska elektrownia, wówczas służąca jako łaźnia miejska.
Udało mi się znaleźć całą panoramę.
http://blog.mhk.pl/wp-content/uploa...Miejskiej-fot.-Stanisław-Kolowca-ok.-1926.jpg
Wklejam jako link bo ma 3tys pikseli szerokości :D

Tutaj widać całą zabudowę miejskiej rzeźni, oczywiście z prowadzącym do niej torem. Z samej stacji Kraków Grzegórzki wychodziły widoczne na zdjęciu tory w kierunku miejskiej gazowni i elektrowni (te kominy na prawym brzegu, od lewej gazownia, po prawej elektrownia, a za nią jeszcze zajezdnia tramwajowa) oraz tor idący bulwarem wiślanym do stacji przeładunkowej na Skałce (za winklem rzeki ;) ).
Za fotografującym znalazły się Zakłady Zieleniewskiego, Semperit, fabryka wódek i likierów na Dąbiu czy tory odstawcze stacji Grzegórzki.

Linia kolejowa widoczna na zdjęciu, ta na nasypie to odcinek między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. Zaraz za mostem po lewej jest przystanek Kraków Zabłocie (obecnie całkowicie przebudowany)a jasny budyneczek na nasypie, na lewo od rozwidlenia torów to Przystanek odstępowy Kraków Wesoła (budynki istnieją do dnia dzisiejszego).