W 1992 już można było spotkać czerwono-kremowe igreki. Choćby na stronie p. Miłosza Telesińskiego (sentymentalny.com) można znaleźć zdjęcie pociągu z wagonem 112A w takim malowaniu, które autor opatrzył datą 15.06.92.
Pamiętać należy, że wcześniej wagony 1. klasy (ciągle mowa o igrekach) malowano także w barwy oliwkowo-kremowe (z żółtym lub kremowym paskiem nad oknami). Ten schemat stosowany był jednak dosyć krótko. Malowanie to było widoczne już w 1990 roku, można było nawet spotkać całe składy w takich barwach zestawione z wagonów 111A, 112A i 113A:
http://www.irths.com/fotos/foto_21509.php
Wspomnieć wypada także epizod malowania niezdeklasowanych wagonów 112A w barwy zielono-kremowe, ale to już czasy późniejsze. Był o tym nawet temat na forum.
Jeśli chodzi o „w miarę jednolite składy”: według obrazów z pamięci zapewne nieco podpartą zdjęciami z internetu nakreśliłbym taki obraz:
1992 – igreki oliwkowe w zdecydowanej przewadze, trochę oliwkowo-kremowych, widać pierwsze wagony w „kolorowym” malowaniu (także barowe 113A)
1993 – ciągle ogromna przewaga oliwkowych, spokojnie można spotkać jednolite składy oliwkowe, zaczynają być widoczne wagony kolorowe w większej ilości – pociągi wyższych kategorii składają się często z samych wagonów w nowym malowaniu (czego najlepszym przykładem jest zdjęcie w poście powyżej)
1994 – dominowały składy mieszane, ale jeszcze zdarzały się składy zestawione z samych oliwkowych wagonów – szczególnie w sennych węzłach
1995 – zaczyna się rysować wyraźna przewaga „kolorów” nad „oliwkami”
1996 – wagonów oliwkowych było już w ruchu niewiele
1997 – "oliwka" była rarytasem
Wygląda jednak, że kolorowe malowanie wprowadzane było już od 1991 roku:
http://www.irths.com/fotos/foto_21717.php
Wpis dotyczy tylko igreków i bonanz, bo wagony o wyższym standardzie jak również ryflaki i bipy to inny temat.