• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0e Fitamodele - H0e, H0f

Reakcje
208 1 0
#81
Czy mogłby ktoś przybliżycz historię 4-osiowego wagonu krytego?
Wagony te Cukrownia Kruszwica zamówiła w Zakładach Ostrowieckich w 1924r. w ilości 5 sztuk wraz z 20 węglarkami czteroosiowymi o ładowności 10t. Węglarek później dokupiono, ponieważ po II WŚ było ich 29 na stanie cukrowni, kryte przetrwały wszystkie 5 (ŚK 5/2001). Do 1990 przetrwały wszystkie, ale już w roli wagonów magazynowych (roboczych?) ŚK 3 i 5/2005.
Poniżej jedyne znane mi zdjęcie tych wagonów krytych w ruchu, po wojnie fotografowie bardziej skupiali się na taborze trakcyjnym niż wagonach, może jakieś wypłyną. Za wagonem krytym widoczna węglarka 4-osiowa z tego samego zamówienia.
 

Załączniki

Reakcje
208 1 0
#85
Udało mi się znaleźć wagony kryte uwiecznione na kronice z 1966r. i to wszystkie 5 w jednym miejscu. Jeden stoi na końcu/początku pociągu z wysłodkami. Czyżby jako wagon ochronny?

Jaka jest szansa na zakup jednej węglarki? Na razie pilotażowo...
Wszystko będzie podane jak wagony/zestawy będą gotowe.
 

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.097 3 1
#87
Z tymi krytymi to jest ciekawa historia. Wagon zachowany w Jędrzejowie ma przecięte w 2/3 wysokości słupki. Są one połączone płaskownikami przykręcanymi na śruby. Wagon, pod zdjęciu dachu, mógł służyć jako węgarka (czy raczej buraczarka ;-) )
 
Reakcje
208 1 0
#88

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.097 3 1
#90
Myślę, że to po prostu rdza na słupkach sprawia wrażenie że są czarne. Przy okazji widać, że są one przecięte, widać też dorobione klepy rozładunkowe
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.492 19 0
#96
Wagon został zakupiony z cukrowni w Kruszwicy i w takim stanie przyjechał do Piotrkowa Tryb. A następnie trafił do Jędrzejowa.
Tu zdjęcie wagonu z 2004 roku w Piotrkowie Trybunalskim. Pamiętam, iż bardzo się ucieszyłem z tego, że wagon ten został uratowany. W środowisku krążyła wóczas opinia, że wszystkie swoje kryte Kruszwica już wycięła.

20040501PKD008S.jpg


Tu podobny pojazd, tylko że z pomostem. Zdjęcie wykonałem na terenie cukrowni Kruszwica w 1999 roku:

19990320CKR025S.jpg
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#98
Uwaga Uwaga.
Zauważyliśmy problem z wagonami. Ponieważ nawalił dostawca kół kupiliśmy koła jednostronnie izolowane.
Są świetne, ale mogą powodować zwarcie przez wózki i metalowe sprzęgi między wagonami.
Dotyczy to osób mających więcej niż jeden wagon.
Trzeba odpowiednio zakładać koła i ustawiać wagony na torach tak, żeby wózki złączonych wagonów nie powodowały zwarcia.
W zasadzie wszystkie nieizolowane koła powinny stać na tej samej szynie.
Od pewnego czasu wagony mają miejsce do montażu sprzęgów do pudła wagonu. Takie rozwiązanie likwiduje problem.
Może ktoś ma namiar na koła H0e (9mm) o średnicy 6,2mm, długości osi 15,1 lub 15,2 mm podwójnie izolowane.
Ja szukam, czekam na odpowiedzi, ale na razie nic się nie dzieje.
Pozdrawiam
Marek
Co do stwierdzenia, że od pewnego czasu wagony mają miejsce do montażu sprzęgów do pudła wagonu. Takie rozwiązanie likwiduje problem..... mam pytanie - czy wiadomo, czy problem ten rozwiązano w wagonach dostępnych w tej ofercie?

Numery to by się znalazły.... n.p. w Jedrzejowie bylo sporo węglarek.....7833-8, 7834-6, 7835-3,7836-1, 7837-9, 7838-7...... Niestety nie dysponuję datami rewizji.
Na ex. Nałęczowskiej KD też było ich sporo. Widać ich trochę na tym filmie od 11:50... a w 22:00 zestawianie składu całego pociągu towarowego z węglem.... w 28:15 gotowy skład w drodze do Opola Lubelskiego. Widać w nim też przemieszane wagony ale z poszyciem z blachy. Podobne, ale nie wiem co to za typ...

Nałęczów Wąsk. Rozładunek tranporterów - YouTube
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
marek1704

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
#99
Od dłuższego czasu montowane są koła dwustronnie izolowane. Montaż sprzęgów do pudła wagonu jest dobrym rozwiązaniem ale takie wagony muszą jeździć po łukach o większym promieniu.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Węglarki 69W Fitamodele w zasadzie gotowe. Najpierw dostępne będą w wersji do samodzielnego złożenia i pomalowania, a dopiero za kilka miesięcy jako gotowe, pomalowane i oznakowane wagony.
Elementy, które są w zestawie, widać na zdjęciu: pudło wagonu, dwa podciągi (na zdjęciu jeden), wózki, koła, sprzęgi do złożenia (na zdjęciu widać też złożony). Sprzęg przewidziany jest do kilku typów wagonów, stąd wiele otworów do mocowania. Kalkomanie - jeden z sześciu numerów do wyboru. Cena gotowego wagonu będzie wynosiła ok. 270 zł. Cena zestawu to 130 zł.

Zobacz załącznik 793388

W przygotowaniu platforma z budką hamulcową. Na zdjęciu pierwszy wydruk.

Zobacz załącznik 793389
Pytanko. W zestawie są zdjęcia dot. montażu sprzęgu..... ale wydruk jaki dostałem jest tak marny że g....o na nim widać. Ma może ktoś link (o ile istnieje) do wersji cyfrowej tych zdjęć?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 6
Wąskotorówka 19
Wąskotorówka 31
Wąskotorówka 119
Wąskotorówka 7

Podobne wątki