• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Vectron PKP Cargo

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#42
Kolejna "nowoczesna" lokomotywa wielosystemowa, która będzie pokonywać duże dystanse, przy której nikt nie pomyślał o podstawach komfortu dla maszynisty - najprostszej, najmniejszej toalecie z malutką umywalką (no bo już o koi czy mikroprysznicu nie śmiem wspominać). W tandemie człowiek - lokomotywa najwyraźniej człowiek jest mało ważnym elementem.
PS W jachtach stosuje się małe, modułowe kabiny ze sztucznego tworzywa. Jest w nich ekologiczna toaleta zamykana hermetycznie i umywalka z "wyciąganym" kranem, który może służyć jako słuchawka prysznicowa.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.453 230 14
#43
Ale je szybko do roboty zagnali. Tylko jak oni będą 40 wagonów ciągali dwoma lokomotywami to chyba za dobrze na tym nie wyjdą.

Co Ci da największa silą, jak masz tylko cztery osie, a ta silą nie ma się jak dostać na szynę. Dlaczego Cargo nie wybrało Dragona krajowej produkcji, tego się chyba logicznie nie wytłumaczy. Tak jak u nas się mówi 4 (four) engines 4 (for) long haul, powinno być na kolei sześć osi na 6000 kW. Dragon ma wprawdzie „tylko” 5000 kW ale tą moc zawsze na szyny przełoży. Jak jest śnieg lub mokro, to z ciężkim bruttem Vectrony szlaki zmienią w piaskownice.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
#44
Siemensy na trasie Tarnowskie Góry - Gdańsk mają postój w Karsznicach żeby w deszczowe dni dobrać piasku, niestety praw fizyki nie pokona nawet najbardziej zaawansowana elektronika.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#45
Robercie z tego co wiem to Newag startował do części przetargu na kraj, gdyż nie mają jeszcze Dragona wielosystemowego, a pewnie nie chcieli dawać prototypu jak to ma w zwyczaju PESA. Cargo widocznie wolało mieć wszystko jednego rodzaju, może ze względu na serwis, a może i lepszą cenę dostali przy większej ilości.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#46
Niestety, Dragon jest, poki co, tylko w wersji jesnosystemowej. A szkoda... Ale w ciagu najblizszego czasu multisystemowy ma powstac. Z testow prowadzonych w Lotosie Siemens wlasnie z powodu intensywnego i permanentnego wrecz piaskowania odpadl.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.322 16 0
#47
Nie posiada on dopuszczeń na wszystkie kraje, w których będą pracować Vectrony czyli : D/A/H/PL/CZ/SK/RO. Poza tym odchodzi się od sześcio-osiowców, ze względu na rozpychanie przez nie rozjazdów i ciasnych łuków. W tej chwili prowadzone są prace nad modernizacją zestawów kołowych ET22, Gagary odchodzą po woli do lamusa, bo były w tym mistrzami.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#48
Teraz moze sie odchodzi, bo sie slepo wierzy w elektronike. Za czas jakis pewnie zacznie sie powrot do 6 osi i tak dalej... Zaden 4 osiowiec zeby pekl nie dogoni nigdy 6 osiowca pod wzgledem sily pociagowej. Fizyki sie nie oszuka.
 
Reakcje
292 0 0
#49
No bo może należałoby podpatrzeć rozwiązanie, które zastosowali amerykanie w SD70ACe. Osie mają możliwość ruchu w wózku właśnie po to, by zmniejszyć zużywanie łuków i rozjazdów (self-steering HTCR radial truck).

mac22.gif
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.453 230 14
#50
Nie posiada on dopuszczeń na wszystkie kraje, w których będą pracować Vectrony czyli : D/A/H/PL/CZ/SK/RO. Poza tym odchodzi się od sześcio-osiowców, ze względu na rozpychanie przez nie rozjazdów i ciasnych łuków. W tej chwili prowadzone są prace nad modernizacją zestawów kołowych ET22, Gagary odchodzą po woli do lamusa, bo były w tym mistrzami.
Ah, to mój błąd :mamdola: Myślałem że Dragon jest dostępny jako wielosystemowa maszyna :confused: A wózki w Dragonie jakie mają zawieszenie osi? Chyba inżynierzy znali problemy ET22 i ST44, i chyba coś lepszego im wpadło do głowy niż lać olej na obrzeża…?
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#51
Zestawy kolowe Dragona i zawieszenie osi, to dokladnie to samo co w Traxxach tyle, ze jedna os wiecej. Nawet system przenoszenia sil pociagowych z wozka na pudlo jest to samo.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#52
W tej chwili prowadzone są prace nad modernizacją zestawów kołowych ET22, Gagary odchodzą po woli do lamusa, bo były w tym mistrzami.
Zestawy kołowe nie mają tu nic do rzeczy. Gagarin i Byk mają bardzo specyficzny system podparcia pudła na wózku, który nie sprzyja wpisywaniu się w łuki i to on jest odpowiedzialny za nadmierne zużycie obrzeży oraz toru. Współczesne zawieszania osi są podatne na ruchy boczne i znacząco redukuje to nabieganie obrzeży na główkę szyny w łukach i rozjazdach.
 

Podobne wątki