• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i czasy współczesne)

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.753 119 1
Ciekawostki z Internetu - wgmnie.net

EU11-002 i EU07-201 z pociągiem pospiesznym 37102 "Ślązak" z Zielonej Góry do Krakowa Głównego przed odjazdem z Wrocławia Głównego. Nowoczesna maszyna była podsyłana na testy na CMK. [08.05.2001]

438101525_1000503494745461_6341875408547059033_n.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.972 275 41
PKP 1981r film otrzymał aż 3 CZARNE NIETOPERZE Kliniki Rekonstrukcji Osobowości w Wilczycy Książęcej !
Wystepują :
ET21,
ST43,
węglarki czterosiowe w tym gondole,
węglarki dwuosiowe o poszyciu drewnianym i metalowym oraz modernizowane,
pracownicy przy "ręczno-kowalska" naprawie węglarek,
ET22,
wagony silosy,
wagony kryte,
platformo-węglarki,
SM42...
oraz Donbas :D


 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.511 119 86
Kasa, many, pieniądze... zwał jak zwał... To trzeba utrzymać (eksponat). Co dwa lata odmalować. Jeżeli miało by stać na dworcu w Gdańsku i pełnić jakąś funkcje (np. "sklep" z pamiątkami, pocztówkami, informają turystyczną) to trzeba było by wyremontować a później jeszcze dodać koszty pracowników i bieżące opłaty.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
709 5 1
17.08.2024.
Najstarszy z czynnych szynobusów w opolskim zakładzie PolRegio - Kolzam SA109-008 podczas obsługi popołudniowego pociągu R46463 relacji Kędzierzyn-Koźle - Kłodzko Miasto odjechał chwilę temu ze stacji Otmuchów i zbliża się do przystanku osobowego Otmuchów Jezioro we wsi Ligota Wielka.
Zdjęcie WhatsApp 2024-08-18 o 12.52.26_1c9451e5.jpg
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.353 18 0
20.07.2024r. Kłodzko Główne. EU07-013 oraz SM42-816 przed chwilą zakończyły "jazdę na widoczność". Skład węglarek, który przyciągnęły lokomotywy musiał zmienić kierunek jazdy. A chodziło o to, by na czele nadal był elektrowóz.
20.JPG
 
Reakcje
3.568 30 0
Zaintrygowała mnie pewna kwestia. Na filmie widać, że przy pomocy "Donbasa" (i nie tylko), na sieci PKP, naprawiane są też wagony obcych przewoźników.

Na poniższej stopklatce widać np. wagon kolei rumuńskich (gondola serii Fads ?)...

Donbas, urządzenie do szybkiej naprawy wagonów kolejowych, 1981.jpg


... a w min. ok. 5.11 - 5.18 oraz ok. 5.56 charakterystyczny wagon-gondolę (?) kolei czechosłowackich...

Donbas, urządzenie do szybkiej naprawy wagonów kolejowych, 1981 - 5.12.jpg


Donbas, urządzenie do szybkiej naprawy wagonów kolejowych, 1981 - 5.16.jpg


Donbas, urządzenie do szybkiej naprawy wagonów kolejowych, 1981 - 5.56.jpg


... zapewne fabryki Tatra z Popradu, typu 245.3 (lub pokrewnego), serii Eacs / Vase wg strony https://www.parostroj.net/katalog/nv/
Linki do typu 245.3 poniżej
https://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=62&odkud=120&obdobi=0&ktere=0&razeni=0
https://www.parostroj.net/katalog/nv/images/vykresy/Vase_245_3.gif
https://www.parostroj.net/katalog/nv/images/fotografie/Vase_245_3a.jpg

Zastanawiam się na jakiej zasadzie naprawiano wagony obcych przewoźników ? Czy jeżeli zostały uszkodzone gdzieś na sieci kolejowej w Polsce, to z automatu zobowiązani byliśmy do ich naprawy (pokrywając koszty), czy np. taką naprawę zlecał (w tym wypadku na terenie Polski) odpowiedni przewoźnik z kraju z którego pochodziły i płacił za nią, a od PKP domagał się np. odszkodowania za uszkodzenia ? Może ktoś wie coś na ten temat, wówczas proszę o podzielenie się informacjami.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.950 492 33
Na obu wagonach widać napis OPW. Takie wagony były eksploatowane przez koleje należące do tego porozumienia jak swoje własne. Nie musiały wracać na kolej macierzystą, były używane także w ruchu wewnętrznym, więc również ich utrzymanie i naprawy były realizowane na podobnych zasadach, co wagony własne. Nie wiem dokładnie, jakie były szczegółowe zasady, ale ogólnie można powiedzieć, że wagony OPW traktowano tak samo, jak własne. Jeśli chodzi o wagony obce, nie OPW, to drobne naprawy umożliwiające dalszą jazdę, realizowano na kolei, na której wystąpiły uszkodzenia, co do większych napraw, to pewnie zależało od wzajemnych uzgodnień. Co do zasad rozliczeń, nie mam wiedzy.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.427 19 9
Nie wiem dokładnie, jakie były szczegółowe zasady, ale ogólnie można powiedzieć, że wagony OPW traktowano tak samo, jak własne..
Wagony OPW wracały na sieć macierzystą na planowe naprawy okresowe.
Data wymaganego powrotu była podawana na ścianie czołowej w tym samym miejscu, gdzie daty następnych napraw. Na poniższym zdjęciu jest ona podana w pierwszym rzędzie, po literach OPW:

źródło: NAC, sygn. 40-G-134-3
 

Załączniki

Podobne wątki