• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
3.568 30 0
SN61_41 der PKP aus dem fahrenden Zug im August 1972 fotografiert im Bahnhof Jelenia Gora
https://www.bahnbilder.de/bild/pole...1348602/sn6141-der-pkp-aus-dem-fahrenden.html
Wg. zapisków SN61-41 w 1972 miał stacjonować w Toruniu. Ostatni kurs odbył - 01.1988 Chojnice, skasowany 20.04.1988 r.
Moim zdaniem opis pod zdjęciem jest błędny. To węgliniecka SN61-46, dla której szopa w Jeleniej Górze była lokomotywownią zwrotną. W Węglińcu w tym okresie stacjonowała także SN61-43, ale druga cyfra numeru inwentarzowego nie wygląda na "3". Proszę powiększyć sobie np. 5-krotnie obraz, nieco go przyciemnić i wyostrzyć. Obły kształt pudła SN61 w miejscu nanoszenia nazwy, zniekształca cyfry. Porównując jednak jak wygląda "6" od SN61 oraz, że ta "1" w powiększeniu, wygląda jednak na coś szerszego, wg mnie jest to właśnie "46", a nie "41".

Zaglądając do informacji i statystyk stanów taboru trakcyjnego lokomotywowni Jelenia Góra, wg 2-częściowego artykułu: Michał Sibilski, Lokomotywownia Jelenia Góra, cz. 1 - Świat Kolei nr 9/2013, str. 12-17; cz. 2 - Świat Kolei nr 10/2013, str. 24-33, w Jeleniej SN61 stacjonowały, bardzo krótko, tylko w sezonie 1972/1973 (przekazane w maju 1972, odesłane z dniem 2.05.1973 do MD Węgliniec), i były to zaledwie trzy egzemplarze SN61-09, 18 i 67 (w artykule - w cz. 1 - jest np. szczegółowa tabela planu pracy jeleniogórskich SN61 we wspomnianym sezonie, z nr pociągów., relacjami oraz godzinami odjazdów i przyjazdów).

Także posiłkując się informacjami i zaglądając do statystyk stanów taboru trakcyjnego lokomotywowni Węgliniec, wg 2-częściowego artykułu: Michał Sibilski, Historia lokomotywowni w Węglińcu, cz. 1 - Świat Kolei nr 12/2016, str. 18-26; cz. 2 - Świat Kolei nr 1/2017, str. 25-33, można potwierdzić stacjonowanie w I połowie lat 70-tych SN61-46 w MD Węgliniec. W artykule - w cz. 2 - jest też ciekawe zdjęcie z przełomu 1969/1970, z SN61 wjeżdżającą na stację Jelenia Góra, która ciągnie aż pięć wagonów boczniaków (w tamtym czasie w DOKP Wrocław "boczniaki" nijako standardowo dołączano do SN61), z informacją, że na przełomie w/w lat, relację tę obsługiwały SN61 stacjonujące w MDp Lubań, która była lokomotywownią pomocniczą względem MD Węgliniec.

Rozumiem też, że te zapiski o których wspomina Kolega, to zapewne jedna z części artykułu o SN61 jaki ukazał się w periodyku Koleje Małe i Duże, dokładnie historia przydziałów poszczególnych egzemplarzy SN61 jest w nr 5(7), wrzesień 2001, na str. 52-55. jakkolwiek w tabelach są tam także znaki zapytania, to historia przydziałów SN61-41 i 46 ich nie zawiera, i jest wykazana, poza jednym wyjątkiem datą tylko roczną, ze szczegółowymi datami dziennymi, a źródło jest wg mnie wiarygodne. Tabela zestawiona jest podług informacji przekazanych przez p.p. Władysława Chrapka, Piotra Kazimierowskiego i Tomasza Roszaka.

Poniżej powiększony fragment zdjęcia z nr inw. domniemanej SN61-41, oraz zdjęcie tego samego fragmentu po przyciemnieniu i lekkim wyostrzeniu. Wg mnie, druga cyfra to nie jest "1" tylko "6". Jest to więc SN61-46. Oczywiście może wzrok płata mi figla...

Analiza.jpg
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Moim zdaniem opis pod zdjęciem jest błędny. To węgliniecka SN61-46, dla której szopa w Jeleniej Górze była lokomotywownią zwrotną. W Węglińcu w tym okresie stacjonowała także SN61-43, ale druga cyfra numeru inwentarzowego nie wygląda na "3". Proszę powiększyć sobie np. 5-krotnie obraz, nieco go przyciemnić i wyostrzyć. Obły kształt pudła SN61 w miejscu nanoszenia nazwy, zniekształca cyfry. Porównując jednak jak wygląda "6" od SN61 oraz, że ta "1" w powiększeniu, wygląda jednak na coś szerszego, wg mnie jest to właśnie "46", a nie "41".

Zaglądając do informacji i statystyk stanów taboru trakcyjnego lokomotywowni Jelenia Góra, wg 2-częściowego artykułu: Michał Sibilski, Lokomotywownia Jelenia Góra, cz. 1 - Świat Kolei nr 9/2013, str. 12-17; cz. 2 - Świat Kolei nr 10/2013, str. 24-33, w Jeleniej SN61 stacjonowały, bardzo krótko, tylko w sezonie 1972/1973 (przekazane w maju 1972, odesłane z dniem 2.05.1973 do MD Węgliniec), i były to zaledwie trzy egzemplarze SN61-09, 18 i 67 (w artykule - w cz. 1 - jest np. szczegółowa tabela planu pracy jeleniogórskich SN61 we wspomnianym sezonie, z nr pociągów., relacjami oraz godzinami odjazdów i przyjazdów).

Także posiłkując się informacjami i zaglądając do statystyk stanów taboru trakcyjnego lokomotywowni Węgliniec, wg 2-częściowego artykułu: Michał Sibilski, Historia lokomotywowni w Węglińcu, cz. 1 - Świat Kolei nr 12/2016, str. 18-26; cz. 2 - Świat Kolei nr 1/2017, str. 25-33, można potwierdzić stacjonowanie w I połowie lat 70-tych SN61-46 w MD Węgliniec. W artykule - w cz. 2 - jest też ciekawe zdjęcie z przełomu 1969/1970, z SN61 wjeżdżającą na stację Jelenia Góra, która ciągnie aż pięć wagonów boczniaków (w tamtym czasie w DOKP Wrocław "boczniaki" nijako standardowo dołączano do SN61), z informacją, że na przełomie w/w lat, relację tę obsługiwały SN61 stacjonujące w MDp Lubań, która była lokomotywownią pomocniczą względem MD Węgliniec.

Rozumiem też, że te zapiski o których wspomina Kolega, to zapewne jedna z części artykułu o SN61 jaki ukazał się w periodyku Koleje Małe i Duże, dokładnie historia przydziałów poszczególnych egzemplarzy SN61 jest w nr 5(7), wrzesień 2001, na str. 52-55. jakkolwiek w tabelach są tam także znaki zapytania, to historia przydziałów SN61-41 i 46 ich nie zawiera, i jest wykazana, poza jednym wyjątkiem datą tylko roczną, ze szczegółowymi datami dziennymi, a źródło jest wg mnie wiarygodne. Tabela zestawiona jest podług informacji przekazanych przez p.p. Władysława Chrapka, Piotra Kazimierowskiego i Tomasza Roszaka.

Poniżej powiększony fragment zdjęcia z nr inw. domniemanej SN61-41, oraz zdjęcie tego samego fragmentu po przyciemnieniu i lekkim wyostrzeniu. Wg mnie, druga cyfra to nie jest "1" tylko "6". Jest to więc SN61-46. Oczywiście może wzrok płata mi figla...

Zobacz załącznik 1069117
Po drugiej stronie pudła widać wyraźnie ,,6".
 

Podobne wątki