KKL -
Martello już mnie opitolił
Poglądowe rysunki - wybaczenie uzyskam
... chyba...
Wdrożyłem temat na skutek działania Lobby które wygenerowało temat BOX'ów i FRED'i...
Proponuję zakończyc temat "sposobu" detekcji.
Jak już wiele razy pisałem - dla mnie jedyny pewny sposób - testowanie obecności obciążenia, Znam trzy sprawdzone i pewne sposoby. Dwa są w pełni izolowane galwanicznie, jeden z nich jest akceptowalny przez FREMO i dlatego na nim się skupiam. W żaden sposób nie ma on wpływu na kształt sygnału DCC i nie generuje swoją obecnością np. spadku napięcia (mierzalnego miernikiem z dwoma miejscami po przecinku
).
Kropa. Jeżeli ktoś ma ochotę obczujnikować torowisko optycznie czy magnetycznie czy indukcyjnie - jest pole do działania. Ja ze względu na swoje doświadczenie, podejście do problemu itd pomijam inne sposoby.
Moduł SBL003 ma wejście równoległe do układu detekcji. Można będzie - jak ktoś będzie sobie chciał urozmaicić czujniki z niego skorzystać.
Wejście to zrobiłem nie z myślą o eksperymentach - ma ono zastosowanie dla np.
SEMAFORA WYJAZDOWEGO.
SEMAFOR WJAZDOWY również będzie podłączalny do całego układu szlakowego SBL.
Każdy moduł ma na pokładzie jeden przekaźnik. Logikę jego załączenia wybierze, na miarę potrzeb, Użytkownik. Zastosowanie - sterowanie innych modułów (np. rogatki czy moduły LENZ'a) lub informacja zwrotna w postaci pulpitów lub komputera (np.S88).
Lobby
naciska na obecność w układzie napięcia 5VDC dla semaforów.
Doświadczalnie sprawdzono, iż przy tym napięciu semafory KLUBA świecą prawidłowo.
Dodatkowo wyjścia mają "wygaszanie" symulujące pracę włókna żarówek.
KKL -
Gbb trafnie wskazał informacyjny charakter czerwono/niebieskiej pary.
Informacja o stanie kolejnego semafora.
Misiakelek - ja siedzę w HVAC, SAP, DSO, KD, SSWiN, CCTV... - wszystkim co się kończy w IBMS'ach
Zapewniam, że z tego pakietu samych tylko elementów pomiarowo/czujnikowych przez wzgląd na ceny i zaawansowanie może sobie pozwolić User wiedzący w czym działa i mający na to... kasę.