• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów piętrowych typu "Görlitz 88" serii Bdhpun, Bdhpumn, Bmnopux

Reakcje
881 6 0
Zdecydowanie popieram Kolegę SU45-034. Kilka tygodni temu miałem możliwość porównania Bohunów DR. Pierwszy był klasycznie lakierowany, drugi miał beżowy pas naniesiony „nową techniką“. Porażka na całej linii. Odradzam zakup.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
940 39 3
Pas niestety zapewne nie jest malowany lakierem, tylko nanoszony jakąś dziwną metodą "laserową"? Stąd takie ziarno. Podobny efekt był na niebieskim napisie na SU46-032:
https://allegro.pl/oferta/lokomotywa-spalinowa-su46-032-pkp-cargo-piko-52866-9734089840

Widać że metoda ta nie sprawdza się, skoro widać ten "natrysk" koloru nawet na zdjęciu robionym z kilkudziesięciu centymetrów. Ale firma brnie w to dalej... szkoda...
tym bardziej szkoda że takie pseudooszczędności wpływają potem dość mocno na sprzedaż modelu, ale i odbiór samej marki PIKO, która takimi wyrobami dryfuje niestety w kierunku segmentu Hobby. I potem się mówi że rynek w Polsce jest nieperspektywiczny. A może po prostu ludzie na pewne kompromisy i uproszczenia w modelu za ciężkie pieniądze się po prostu nie zgadzają, mają wyrobiony jakiś gust, potrzebę odpowiedniej jakości? Poddaję dla państwa z PIKO pod zastanowienie
 
Reakcje
89 3 0
W 1988 r. PKP złożyły zamówienie na dostawę 160 wagonów Bdhpumn, które dostarczono w latach 1988–1989.
W związku z tym mam pytanie: czy PIKO wydało takie wagony z malowaniem (ewentualnie także rewizją) z tych właśnie pierwszych lat eksploatacji?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.100 129 19
Zasadniczo to jest hobby - obecnie nie ma różnicy miedzy bohunem z zestawu startowego a osobnym "expertem".
To dlatego, że wyłącznie na polski rynek, modele "Bohunów" w zestawach startowych są wykonane tak jak te sprzedawane pojedynczo w segmencie EXPERT, a nie odwrotnie, że wagony sprzedawane pojedynczo są tak ubogie jak wagony z zestawów startowych HOBBY. Można się o tym szybko przekonać porównując je choćby z modelami wagonów piętrowych DR z segmentu HOBBY.
W 1988 r. PKP złożyły zamówienie na dostawę 160 wagonów Bdhpumn, które dostarczono w latach 1988–1989.
W związku z tym mam pytanie: czy PIKO wydało takie wagony z malowaniem (ewentualnie także rewizją) z tych właśnie pierwszych lat eksploatacji?
Poniżej lista wszystkich do tej pory wydanych przez firmę PIKO modeli wagonów piętrowych typu "Görlitz 88":
tabela_2023.png

Jak widać nie zostały jeszcze wyprodukowane miniatury wagonów w stanie fabrycznym (po dostawie z 1988 lub 1989 roku). Sam schemat malowania przez pierwsze 16-17 lat zasadniczo się nie zmienił, zmieniały się co najwyżej odcienie koloru granatowego/niebieskiego. Istotną zmianą w wyglądzie odróżniającą wagony w stanie fabrycznym od wagonów po naprawach w Polsce, był kolor oznaczeń - fabrycznie były koloru kości słoniowej, a później białego. Poniżej zdjęcie wagonu w stanie fabrycznym:

- źródło: gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/19890313-lpz/19890313-890439-17.html
- autor: Gerd Böhmer
- opis: "Leipziger Frühjahrsmesse am 13. März 1989 | Doppelstockwagen für die PKP auf dem Messegelände"

1989.03.13. - Lipsk - wagon piętrowy serii Bdhpun wystawiony podczas targów.jpg 1989.03.13. - Lipsk - wagon piętrowy serii Bdhpun wystawiony podczas targów (gerdboehmer-ber...jpg
z lewej strony poprzednia wersja zdjęcia | po prawej aktualna wersja zdjęcia

Galeria z większością dostępnych w internecie zdjęć z początku eksploatacji tych wagonów dostępna jest pod tym odnośnikiem.
 
Reakcje
89 3 0
To dlatego, że wyłącznie na polski rynek, modele "Bohunów" w zestawach startowych są wykonane tak jak te sprzedawane pojedynczo w segmencie EXPERT, a nie odwrotnie, że wagony sprzedawane pojedynczo są tak ubogie jak wagony z zestawów startowych HOBBY. Można się o tym szybko przekonać porównując je choćby z modelami wagonów piętrowych DR z segmentu HOBBY.
Poniżej lista wszystkich do tej pory wydanych przez firmę PIKO modeli wagonów piętrowych typu "Görlitz 88":
Zobacz załącznik 1008566
Jak widać nie zostały jeszcze wyprodukowane miniatury wagonów w stanie fabrycznym (po dostawie z 1988 lub 1989 roku). Sam schemat malowania przez pierwsze 16-17 lat zasadniczo się nie zmienił, zmieniały się co najwyżej odcienie koloru granatowego/niebieskiego. Istotną zmianą w wyglądzie odróżniającą wagony w stanie fabrycznym od wagonów po naprawach w Polsce, był kolor oznaczeń - fabrycznie były koloru kości słoniowej, a później białego. Poniżej zdjęcie wagonu w stanie fabrycznym:

- źródło: gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/19890313-lpz/19890313-890439-17.html
- autor: Gerd Böhmer
- opis: "Leipziger Frühjahrsmesse am 13. März 1989 | Doppelstockwagen für die PKP auf dem Messegelände"

Zobacz załącznik 1008573 Zobacz załącznik 1008572
z lewej strony poprzednia wersja zdjęcia | po prawej aktualna wersja zdjęcia

Galeria z większością dostępnych w internecie zdjęć z początku eksploatacji tych wagonów dostępna jest pod tym odnośnikiem.
Dziękuję za bardzo konkretną informację
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
Kilka uwag dot. najnowszego modelu wagonu Gorlitz 88 od PIKO (53115 Toruń).
W porównaniu do ostatniej edycji z 2019 roku (97085/97085 Toruń) nastąpiło kilka zmian.
1. Brak pomalowania na czarno imitacji uszczelek przy drzwiach wyjściowych (na zdjęciu może to nie za bardzo widać ale ta imitacja jest koloru żółtego);
2. Na obu krańcach wagonu została czarną kreską odwzorowana imitacja łączenia poszycia blach;

G88 a.jpg G88 b.jpg

3. Światła końca pociągu ponownie są koloru czerwonego.

G88 c.jpg

Ps. Sorry za nienajlepszą jakość zdjęć użytych do tej króciutkiej prezentacji:rolleyes:
 
Reakcje
145 11 0
Wycentrowanie tych czerwonych cosiów, co udają światła końca pociągu to jest to.
Czasami mi się śni, że Tamiya zaczyna robić modele wagonów do samodzielnego montażu i pomalowania, bo widząc co niektóre firmy proponują w kwestii spasowania to się aż płakać chce.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.827 108 12
Notka już chyba historyczna dotyczącąa ilostanu popularnych "bohunów". Zauważyłem że jeden z poniższego postu/zdjecia to wagon, który PIKO odwzorowało w 2002 tj 50 51 26-08 003-3 (choć teraz z przydziałem leszczyńskim a nie poznańskim)

Screenshot_20240406_203822.jpg
 

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
687 18 0
Notka już chyba historyczna dotyczącąa ilostanu popularnych "bohunów". Zauważyłem że jeden z poniższego postu/zdjecia to wagon, który PIKO odwzorowało w 2002 tj 50 51 26-08 003-3 (choć teraz z przydziałem leszczyńskim a nie poznańskim)

Zobacz załącznik 1046021
Dokładnie ten sam skład plus 3 lub 4 EN57 był ciągnięty dzisiaj, tj. 7.04 z Warszawy na Siedlce przez loka jakiegoś "prywaciarza".
 

andrzejm

Użytkownik
Reakcje
89 3 0
To dlatego, że wyłącznie na polski rynek, modele "Bohunów" w zestawach startowych są wykonane tak jak te sprzedawane pojedynczo w segmencie EXPERT, a nie odwrotnie, że wagony sprzedawane pojedynczo są tak ubogie jak wagony z zestawów startowych HOBBY. Można się o tym szybko przekonać porównując je choćby z modelami wagonów piętrowych DR z segmentu HOBBY.
Poniżej lista wszystkich do tej pory wydanych przez firmę PIKO modeli wagonów piętrowych typu "Görlitz 88":
Zobacz załącznik 1008566
Jak widać nie zostały jeszcze wyprodukowane miniatury wagonów w stanie fabrycznym (po dostawie z 1988 lub 1989 roku). Sam schemat malowania przez pierwsze 16-17 lat zasadniczo się nie zmienił, zmieniały się co najwyżej odcienie koloru granatowego/niebieskiego. Istotną zmianą w wyglądzie odróżniającą wagony w stanie fabrycznym od wagonów po naprawach w Polsce, był kolor oznaczeń - fabrycznie były koloru kości słoniowej, a później białego. Poniżej zdjęcie wagonu w stanie fabrycznym:

- źródło: gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/19890313-lpz/19890313-890439-17.html
- autor: Gerd Böhmer
- opis: "Leipziger Frühjahrsmesse am 13. März 1989 | Doppelstockwagen für die PKP auf dem Messegelände"

Zobacz załącznik 1008573 Zobacz załącznik 1008572
z lewej strony poprzednia wersja zdjęcia | po prawej aktualna wersja zdjęcia

Galeria z większością dostępnych w internecie zdjęć z początku eksploatacji tych wagonów dostępna jest pod tym odnośnikiem.
Dziękuję za informację
 

Podobne wątki