• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2018

Czy te piękne nowe wagony pasażerskie od PIKO posiadają kinematykę krótkiego sprzęgu? Da się je połączyć bez tej szpecącej przerwy pomiędzy nimi? Jeśli tak, to jakie użyć sprzęgi zamiast oczkowych?
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
99% obecnie produkowanych modeli ma kinematykę :D Poza tym przecież to modele serii expert :) O sprzęgach poszukaj na forum, jest cały temat o nich, ja osobiście polecam Fleischmanna.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Zamiast fiatów i klinów pod koła, mogli dać inny towar i kłonice... :)
Taka ciekawostka przy okazji tego wagonu z okresu II wojny światowej...

Zobacz załącznik 612481

Co prawda na modelu są nadruki ZNTK Ostróda i lata 75, 79, ale ma ktoś zdjęcia tego typu platformy na PKP z reala z epoki IVb?
Ja nic nie znalazłem.
Słowem uzupełnienia jeśli chodzi o wagon Roco 76764 .... natknąłem się na filmik z PKP... To chyba te...

wag.jpg


Scena z minuty 9:56 tego materiału:

 

404W

Znany użytkownik
Słowem uzupełnienia jeśli chodzi o wagon Roco 76764 .... natknąłem się na filmik z PKP... To chyba te...
Scena z minuty 9:56 tego materiału:
Film to przełom IIIb i wczesnej IIIc. Więc wtedy oczywiście były.
Natomiast w IVb, były jakieś ich resztki. Stare platformy z drewnianymi kłonicami, były już ich pozbawione.
PS
Inne zdjęcie - Fototeka F. N. - film "Ich dzień powszedni" z Cybulskim i Raksą - ale to jeszcze IIIc.
 
Jacek a czy mógłbyś coś szerzej powiedzieć co w tych modelach jest nie tak? Przeczytałem o oryginałach z postu powyżej, ale chętnie bym się dowiedział czegoś więcej.... Kupiłem zarówno 76133 jak i 76130. Ładne są te wagony ale nie umiem się dopatrzeć niezgodności tym bardziej że w temacie Cargo moja wiedza jest ograniczona.... Będę wdzięczny za wyjaśnienie. Pozdrawiam, Paweł
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Proszę bardzo.
Wagony Roco 76130 i 76133 to nic innego jak kontynuacja modeli Fleischmanna sprzed kilku(może nastu) lat. Ten czerwony lampion 76829 też się do tej grupy zalicza.
Modele te powstały jako przemalowanka ze zmienionymi wózkami wagonu DB serii Fals183/Falns183. Pierwotny model wagonu Fals183 był produkowany pod nr katalogowym 5521 i posiada wózki typu 665.
Fleischmann-552314.jpg


A pierwowzór wygląda tak.
183_6642_972.jpg


Dla porównania wagony PKP Cargo
436V
20190607_120752-1.jpg

440V z prostymi klapami.
20190607_120808-1.jpg
440V z zagietymi klapami
10588431564_fa5d305478_b.jpg


441V
15488163869_099974fde9_b.jpg


Tak więc różnice są widoczne i można je łatwo znaleźć. To co mniej widoczne to długość wagonów;
Fals183 12,54 m
436V 14,04 m
440V i 441V 13,34 m
Dodatkowo wagony Fals183 nie odpowiadają skrajni międzynarodowej UIC tylko skrajni "środkowo europejskiej" czyli PKP DB DR CSD i jeszcze kilku kolei. Natomiast wagony PKP 436V 440V i 441V mają pełną zgodność z wymogami UIC.
 
Proszę bardzo.
Wagony Roco 76130 i 76133 to nic innego jak kontynuacja modeli Fleischmanna sprzed kilku(może nastu) lat. Ten czerwony lampion 76829 też się do tej grupy zalicza.
Modele te powstały jako przemalowanka ze zmienionymi wózkami wagonu DB serii Fals183/Falns183. Pierwotny model wagonu Fals183 był produkowany pod nr katalogowym 5521 i posiada wózki typu 665. Zobacz załącznik 656349

A pierwowzór wygląda tak.
Zobacz załącznik 656350

Dla porównania wagony PKP Cargo
436V Zobacz załącznik 656351
440V z prostymi klapami.
Zobacz załącznik 656352 440V z zagietymi klapami
Zobacz załącznik 656353

441V
Zobacz załącznik 656354

Tak więc różnice są widoczne i można je łatwo znaleźć. To co mniej widoczne to długość wagonów;
Fals183 12,54 m
436V 14,04 m
440V i 441V 13,34 m
Dodatkowo wagony Fals183 nie odpowiadają skrajni międzynarodowej UIC tylko skrajni "środkowo europejskiej" czyli PKP DB DR CSD i jeszcze kilku kolei. Natomiast wagony PKP 436V 440V i 441V mają pełną zgodność z wymogami UIC.
A czy w Polsce są jeszcze produkowane jakiekolwiek wagony??
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Witam,

Pojawiły sie zdjęcia węglarek typu Klagenfurtfirmy Exact Train z opisem PKP z ep.III (z orzełkiem, 20342) i ep.IVa (20343). Węglarka wmalowaniu z ep.III budzi pewne zastrzeżenia bowiem posiada drzwi metalowe. Ztego co wiem takowych na PKP nie było. Były za to na DB.
Pozdrawiam.

Zobacz załącznik 611344 Zobacz załącznik 611345
Koledzy, do którego roku stosowano w trakcie napraw podwójne oznaczenia serii wagonów towarowych, tak jak na wagonie ET nr kat. 20343?
Drugie pytanie. Wagon ET z 4 epoki nr kat. 20345 z metalowym drzwiami istniał tylko w jednym egzemplarzu na PKP?
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Koledzy, do którego roku stosowano w trakcie napraw podwójne oznaczenia serii wagonów towarowych, tak jak na wagonie ET nr kat. 20343?
Drugie pytanie. Wagon ET z 4 epoki nr kat. 20345 z metalowym drzwiami istniał tylko w jednym egzemplarzu na PKP?
Podwójny kod literowy ( z epoki IIIc w nawiasie + z epoki IVa ) stosowano w latach 1968 - 1974 - cała epoka IVa .
Klagenfurty na PKP miały drzwi tylko drewniane ...
Jednak istnieje fizycznie do dziś jeden wyjątek z drzwiami metalowymi - stąd można domniemywać - że może było ich więcej - kilka sztuk ?
Ale o planowej na PKP modernizacji/wymianie drzwi ex Klagenfurtów na metalowe - nie ma mowy !
Budowa składu w oparciu o 3 , 4 czy więcej sztuk Klagenfurta z metalowymi drzwiami to absurd !
Sam dziś kupiłem w sklepie Przystanek 2 x ex Klagenfurt w ep. IIIc i 1 w epoce IVa ? ( rewizja 8.74 ) właśnie z metalowymi drzwiami .
I właśnie ta rewizja z pojedyńczym kodem literowym jaki ma wagon budzi wątpliwość .... ?
 
Podwójny kod literowy ( z epoki IIIc w nawiasie + z epoki IVa ) stosowano w latach 1968 - 1974 - cała epoka IVa .
(...)
Sam dziś kupiłem w sklepie Przystanek 2 x ex Klagenfurt w ep. IIIc i 1 w epoce IVa ? ( rewizja 8.74 ) właśnie z metalowymi drzwiami .
I właśnie ta rewizja z pojedyńczym kodem literowym jaki ma wagon budzi wątpliwość .... ?
Taka data naprawy, czyli z sierpnia 1974 r., nie powinna w tym przypadku budzić wątpliwości, ponieważ na podstawie zarządzenia Centralnego Zarządu Wagonów nr: CZW4f-616-69/74, z dnia 19.04. 1974 r., starych (polskich) oznaczeń serii nie malowano na wagonach towarowych PKP od dnia 1 czerwca 1974 roku :). Oczywiście dotyczy to wagonów, które przeszły w tym czasie naprawę okresową (napr. rewizyjną, średnią, główną) w ZNTK, a nie np. naprawę bieżącą z wyłączeniem z ruchu.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki