Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
OK, zgadza się. Tutaj wspominają, że w 1985 zmieniono je na Bhp.
Przy okazji zapytam, czy ktoś może zna miejsce w necie gdzie widać zdjęcia oryginału wagonu, który w modelu teraz ma wyprodukować PIKO ? Chciałbym się przyjrzeć jak wygląda oryginał /czy warto kupić ten modelik/... szczerze to nic nie znalazłem, co rodzi obawę, że to jakaś radosna twórczość PKP-PIKO na podstawie jakiegoś tam wagonu.
OK, zgadza się. Tutaj wspominają, że w 1985 zmieniono je na Bhp.
Przy okazji zapytam, czy ktoś może zna miejsce w necie gdzie widać zdjęcia oryginału wagonu, który w modelu teraz ma wyprodukować PIKO ? Chciałbym się przyjrzeć jak wygląda oryginał /czy warto kupić ten modelik/... szczerze to nic nie znalazłem, co rodzi obawę, że to jakaś radosna twórczość PKP-PIKO na podstawiejakiegoś tam wagonu.
Z układu wpisów i kontekstu wypowiedzi raczej logicznym jest, że chodzi o (kolejną) 4E a nie o 303E. Z pasującego okresu oczywiście.
A jeżeli chodzi o zespoły piętrowe, to w 1984 oznaczone były jeszcze serią Bipa (a nie Bhp).
Dla trakcji elektrycznej i spalinowej stosowano zdecydowanie dłuższe okresy międzynaprawcze (w porównaniu z parowozami), więc to się nie gryzie.
No nie powiedziałbym też do końca że SP45-234 pasuje do Poznańskiej Bipy. Datami i przydziałem jakby tak. ale warto sobie zadać pytanie jaką pracę przewozową wykonywały w tym czasie fabrycznie nowe spalinowozy z HCP...? JEŹDZIŁY W RUCHU POSPIESZNYM I DALEKOBIEŻNYM! W okresie czasu o którym mówimy do Szczecina, Piły jak i do Zbąszynka (i dalej do granicy PRL/NRD) nie było sieci trakcyjnej nie wspominając już o innych kierunkach (Bydgoszcz via Wągrowiec, Żagań p. Wolsztyn). W tym czasie Fiata szło spotkać głownie na składach tradycyjnych pulmanów, a z Bipami kulały się parowozy z okolicznych depo. Popularny skład SP45 (potem SU) z Bipą (potem Bhp) na haku to okres po 1980, a apogeum tego klasycznego zestawienia przyjałbym pomiędzy latami 1983/84 do 2005/2006. Tak więc daty datami a życie życiem. Może się mylę, ale ja osobiście nie znalazłem zdjęć SP45 z Bipami w połowie lat 70 (takie znam dopiero z lat 82, 83 i późniejszych), i obawiam się że SP45 w latach 70 jeżeli się na węźle Poznań z Bipami trafiały to incydentalnie i w zastępstwie.
Może się mylę, ale ja osobiście nie znalazłem zdjęć SP45 z Bipami w połowie lat 70 (takie znam dopiero z lat 82, 83 i późniejszych), i obawiam się że SP45 w latach 70 jeżeli się na węźle Poznań z Bipami trafiały to incydentalnie i w zastępstwie.
Jak najbardziej od połowy lat 70. trafiały się pociągi osobowe w zestawieniu SP45+Bipa na węźle poznańskim. Poniżej wjazd równoległy dwóch poc. osobowych z piętrowymi wagonami z SP45-095 z kierunku Krzyża lub Piły i EU07-105 z kierunku Wrześni - rok 1977, okolice obecnego Ronda Kaponiera. Fot. Helmut Philipp
i inna poznańska SP45-216 z poc. osobowym w kierunku Krzyża również z piętrowym zestawem Bipa - tym razem z prostym dachem
Fot. Helmut Philipp
To również kierunek na Gorzów przez Rokietnicę, Międzychód, choć wówczas pewnie na tej trasie kursowały faktycznie parowozy. Jako dziecko pamiętam jednak już w 1982 roku SP45 z piętrusem na tej trasie.
To również kierunek na Gorzów przez Rokietnicę, Międzychód, choć wówczas pewnie na tej trasie kursowały faktycznie parowozy. Jako dziecko pamiętam jednak już w 1982 roku SP45 z piętrusem na tej trasie.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8576960
W podanym linku jest i zdjęcie tego samego autora, z tego samego dnia i z tego samego hotelowego okna pociągu osobowego z Międzychodu z międzyrzeckim parowozem Ok1-21. Zdjęcie nr 11
SP45 obsługiwały w latach 70. kierunek Piła i razem z serią SP42 kierunek Krzyż (być może dalej Gorzów choć nie mam pod ręką SRJP by to sprawdzić). Widziałem gdzieś też zdjęcie toruńskiej lub olsztyńskiej SP45 na stacji Poznań Główny z lat 70. Znajdę to wkleję.
Dzięki, nie doczytałem wcześniej. Na hasło OCEM29 znalazłem ten temat, gdzie K.Koj wystarczająco wyjaśnił temat: http://forum.modelarstwo.info/threads/kdn-pkp-według-piko.7899/ pisząc, iż wagony tego typu przejęte zostały po roku 1945 również przez PKP i model Piko przedstawia właśnie jeden z tych wagonów, w malowaniu i oznaczeniach PKP z początku lat 50, a więc z epoki IIIb.
--- odnosząc się do tego modelu: https://www.dcc24.eu/node/874/13
Jedyne 'ale' to takie, że w w/w linku mowa o starszej epoce IIIb i oznaczeniu na tym wagonie PKP z orzełkiem (+inna kolorystyka wagonu), czyli starsze malowanie i oznaczenie niż to, o które pytałem wyżej - brązowy i oznaczony jako "Gklm (Kdn)". Tego nie znalazłem, ale strzelam jednak z dużym prawdopodobieństwem, że na początku IV epoki te wagony były jeszcze w użyciu i właśnie tak je oznakowano.
Podkreślam że w przypadku zestawu 600002 epoka IVb w kolorze żółtym !
Mamy do czynienia w przypadku tej edycji V zestawu po raz pierwszy z ORYGINALNYM KLASYCZNYM malowaniem !
Zestaw 600003 jest w kolorze niebieskim kolei Cargo epoka VI .
Kto się nie załapie to będzie miał kolejną szansę na jesieni kiedy to nastąpi emisja zestawów VII i VIII .
Jedni czekają na rude od Robo, inni czekają na szare od Piko... I tak sobie właśnie czas przelatuje między palcami. Ważne, że jest możliwość skompletowania sobie ciekawych składów z IV epoki...
Pytanko.
Jeśli się nie mylę, to nowością jest cyfrowy zestaw firmy Piko, numer katalogowy 59002 z Husarzem PKP Intercity. Czy ktoś z Was go może nabył i mógłby zrobić fotkę boku modelu lokomotywy, albo chociaż napisać jaki numer ma ta lokomotywa? Ciekaw jestem, czy jest to coś co już było wcześniej wypuszczone, czy coś nowego.
Na wystawie modelarskiej w Iławie po raz pierwszy można było obejrzeć wagon Kolei Mazowieckich od PIKO (niestety wersja skrócona 1:100 ). Na pierwszy rzut oka nie jest źle - np. liczba okien jest prawidłowa - poczekamy, zobaczymy jak wagon będzie wyglądał pomalowany i oklejony