• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kdn PKP według PIKO

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#1
Czy ktoś z forumowych ekspertów mógłby mnie oświecić, czy PIKO wypuszczając na rynek wagon towarowy nr kat. 95673 typu Kdn, ep. III aby nie pofantazjowało? Zdjęcia wagonika można obejrzeć tu:

http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Piko+95673+Wagon+kryty+PKP+Ep3

Czy faktycznie coś takiego jeździło w polskich barwach? Jeśli tak, czy kolorystyka i oznaczenia ww. modelu PIKO są (w miarę) autentyczne?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#2
yahya napisał(a):
Czy ktoś z forumowych ekspertów mógłby mnie oświecić, czy PIKO wypuszczając na rynek wagon towarowy nr kat. 95673 typu Kdn, ep. III aby nie pofantazjowało?
(...)Czy faktycznie coś takiego jeździło w polskich barwach? Jeśli tak, czy kolorystyka i oznaczenia ww. modelu PIKO są (w miarę) autentyczne?
Model Piko Hobby krytego wagonu towarowego PKP serii :!: Kdn absolutnie nie jest "fantazją" firmy Piko i jest modelem wagonu pochodzenia francuskiego, typu OCEM29, francuskiej serii KKuw.
Wagony tego typu przejęte zostały po roku 1945 również przez PKP i model Piko przedstawia właśnie jeden z tych wagonów, w malowaniu i oznaczeniach PKP z początku lat 50, a więc z epoki IIIb.
Zarówno kolorystyka, jak i oznaczenia umieszczone na modelu są prawidłowe, a numer inwentarzowy wagonu jest prawdziwy.
Można jedynie żałować, że w modelu tym nie odwzorowano oznaczeń umieszczonych na ścianach czołowych oraz na ostoi wagonu, ale jest to charakterystyczna cecha wszystkich modeli oferowanych przez firmę Piko w segmencie Hobby.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
#4
Wie, te same! Niestety, ale wagony sprzedawane przez Piko w zestawach i odzielnie niczym się nie róźnią (z wyjątkiem cystern).
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#5
@ Krzysztof Koj

Dziękuję Panu uprzejmie za precyzyjną i wyczerpującą odpowiedź, która wyjaśnia szereg kwestii będących w zainteresowaniu także innych forumowiczów.

Chciałbym rozwinąć pytanie: czy znane są Panu dane na temat dalszego losu tychże francuskich wagonów w służbie PKP w późniejszych epokach niż IIIb? Kiedy zakończyły służbę i czy występowały zawsze w popielatych barwach na polskich szlakach?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
770 6 0
#8
Witam,

Sugerując siȩ modelem wagonu OCEM-29 z ep.IVa wydanym ostatnio przez Piko postanowiłem wykonać konwersje PKP z modelu DB (kupilem kiedys niezmiernie tanio na giełdzie).Przeglądając dostȩpne mi zdjȩcia stwierdziłem, że te dlużej eksploatowane wagony miały (w przeciwieństwie do francuskich) porȩcze i stopnie manewrowych (po przekątnej). Mam pytanie: jaki był typ hamulca i jakie było oznakowanie typu hamulca na narożnikach w ep.IVa? A może wagony tego typu w ep.IVa były juz tylko wyposażone w przewód główny?
Dziȩkujȩ za informacje, które pomogą mi wykonać w miarȩ poprawny model.

Pozdrawiam
OCEM28-29 Piko.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 29
Tabor 107
Tabor 0
Tabor 22

Podobne wątki