Meggido, piszesz mam nadzieję o tych nowych lokomotywach E6ACT, a nie o nowo zmodernizowanych ET22?
eSeL, jak można łatwo zauważyć, we wszystkich nowoczesnych pojazdach szynowych kolejowych jest taka tendencja do projektowania z przodu małej centralnie umieszczonej szyby, zaś z boków tylko malutkich okienek. Dziwna to jest tendencja.
Jak byłem ostatnio na wystawie taboru na Dworcu Gdańskim w Warszawie, to przechodząc z kabiny do kabiny kolejnych nowych pojazdów, byłem zdumiony szerokościa tych słupków, a co za tym idzie i ograniczeniem widoczności. W jednym z pojazdów tak mnie to już zastanowiło, że spytałem znajdującego się tam maszynistę, czy takie słupki mu nie ograniczają widoczności, ale stwierdził że nie.
Sprawa wygląda nieco inaczej w tramwajach, bo tam każdy jeden słupek to ograniczenie widoczności. I nie chodzi o obserwowanie szlaku, tylko o to, że w momencie ruszania z przystanku, za takim słupkiem może się schować cała osoba wczodząca akurat pod tramwaj. Jednak i w tramwajach projektanci nie raz zapominają o tym.