• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Meingleis Weinert'a vs. Weller

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#1
Witam,

przeglądając materiał torowy różnych producentów, nasuwa mi się pytanie: materiał torowy którego producenta byłby aktualnie najlepszym wyborem na makietę, najbardziej oddającym obraz prawdziwych torów? Zwrócić uwagę należy na imitacje śrub/przytwierdzeń, użyte szyny, ich wymiary, profil itp, układ podrozjezdnic w rozjazdach etc. Z moich obserwacji wynika, że aktualnie najbardziej słusznym wyborem był by zakup Meingles od Weinerta. W porównaniu z np. materiałem torowym Pana Wellera, prezentuje się o wiele lepiej, głównie ze względu na lepiej wykonane imitacje śrub mocujących szynę do podkładu (odnoszę wrażenie, że u Wellera są one zbyt płaskie). Pozwoliłem sobie zebrać kilka zdjęć z internetu prezentujących materiał torowy obu producentów. Weinert wg. mnie wygrywa z Wellerem. Pierwsze 4 zdjęcia to Weinert, 4 ostatnie to Weller.

Weinert.jpg
Weinert2.jpg
Weinert3.jpg
meingleis.jpg
wellerweiche-04-003.jpg
wellerweiche-04-004.jpg
wellerweiche-04-005.jpg
wellerweiche-04-007.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#2
Weinert ma przepiękne słoje w podkładach, mistrzostwo świata normalnie.
Weller produkuje rozjazdy w układzie właściwie niedostępnym u innych producentów- angliki i podwójne we właściwej geometrii. Gorzej z wytrzymałością mechaniczną-szyny są klejone do podkładów i prócz kleju nic je nie trzyma, imitacje przytwierdzeń są płaskie.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.288 41 5
#3
A jak ma się Weinert cenowo np do Tilliga (w złotówkach) ? I jak wygląda z dostępnością, ilością różnych elementów ?
Czy w dobie Tilliga, Roco i Piko, ktoś "normalny" ze średnią zawartością portfela może sobie pozwolić na takie tory ?

Patrząc na tory Weinerta, to na prawdę kunszt i miodzio. W sam raz na makietę, na którą patrzy się z lupą :)
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#5
A jak ma się Weinert cenowo np do Tilliga (w złotówkach) ? I jak wygląda z dostępnością, ilością różnych elementów ?
Idziesz do sklepu i kupujesz :)
Np. tu: http://www.wagenwerk.de/h0de/catalogsearch/result/index/?p=1&q=weiche
Kris napisał(a):
Czy w dobie Tilliga, Roco i Piko, ktoś "normalny" ze średnią zawartością portfela może sobie pozwolić na takie tory ?
Faktycznie... wydać 40 ojro na wajchę W6 Tilliga czy 38,50 na wajchę 1:9 WM :cool: Albo 5,1 ojro za fleksa TE czy 5,8 za fleksa WM :D
Kris napisał(a):
Patrząc na tory Weinerta, to na prawdę kunszt i miodzio. W sam raz na makietę, na którą patrzy się z lupą :)
Z lupą to patrzy się na tory i wajchy Wilusia a nie na jednak masówkę od Weinert'a ;)
http://www.bahnsinn.de/groups/g_22/itemsna1.htm
Ale tu sie niestety zaczynają schodki cenowe :(
 
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#6
No właśnie Meingleis nie jest aż taki straszny cenowo, jak można było przypuszczać przed premierą. Ale owszem, Pan Władek ma rację, z lupą to można BahnSinna oglądać, ale wajcha wychodzi za jedyne 199 euro ;) Jak byłem w DE to zamówiłem u nich kilka drzewek z odlewami żeby namacalnie zobaczyć jak to się prezentuje. Nawet próbowałem odlewać te pierdółki z żywicy, efekty nie były tragiczne, ale to jednak nie to co odlew mosiężny.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.288 41 5
#7
Dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź. Nazwa Weinert mi się jedynie obiła o uszy do tej pory.
Teraz widzę szersze spectrum.
Jeśli można, wiecie może, czy ktoś z naszych modułowców porywa się na takie tory z wyższej półki, czy to sprawa bardzo indywidualna ? Z ciekawości pytam.
 
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#8
Z tego co wiem to po torach zbudowanych na BahnSinn nie pojedzie tabor na kołach NEM... jedynie RP25. Dlatego też np. w torach Weinerta nie ma po wewnętrznej stronie toru imitacji śruby, która jest jedynie po zewnętrznej ;)
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#9
Dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź. Nazwa Weinert mi się jedynie obiła o uszy do tej pory.
Teraz widzę szersze spectrum.
Jeśli można, wiecie może, czy ktoś z naszych modułowców porywa się na takie tory z wyższej półki, czy to sprawa bardzo indywidualna ? Z ciekawości pytam.
Na Okuninie są tory Weinerta serii Mein Gleiss. Rozważałem też BahnSinn, ale z uwagi na to że jak słusznie powiedział przedmówca nie pojadą na nich koła wg. norm NEM zrezygnowałem, gdyż eliminowałoby to Okunin z imprez modelarskich.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#10
Tillig EW6 też byłby zupełnie wystarczający do łyknięcia, gdyby produkowali go z podwójnymi podkładami jakże charakterystycznymi dla rodzimych linii lokalnych... Z tych co pokazaliście Weinert i to drugie to chyba jest z szyną code75 jak zauważył kolega 14D40. Rozumiem, że mimo to po Weinercie pojadą koła NEM z uwagi na okrojone imitacje mocowań szyny po wewnętrznej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#12
Weinert ma szyny o wysokości 1,9 mm (Code 75), podobnie, jak Rocoline (geoLine zresztą też) i Peco Streamline.

Tory Weinerta to podobno Peco w wersji de-lux robione na jego zamówienie.
Bardzo możliwe, bo Weinert jest dystrybutorem Peco w Niemczech, a w ulotce Mein Gleis, wydanej przez Weinerta, można przeczytać: Zur Ergänzung des PECO-Gleissystems bringen wir ein neues Gleissystem auf den Markt… (Jako uzupelnienie systemu torów PECO, wprowadzamy na rynek nowy system torów...).

Nazwa Weinert mi się jedynie obiła o uszy do tej pory.
Weinert jest znany przede wszystkim jako producent modeli taboru i akcesoriów z wyższej półki, najczęściej w postaci zestawów do samodzielnego montażu i wykończenia, także zestawów do waloryzacji i przebudowy modeli taboru innych producentów. Tory to uboczny zakres działalności...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#16
Macie rację, nie wiem dlaczego wydawało mi się, że Rocoline ma niższy profil od Tilliga. Sprawdziłem w katalogu Roco, nie jest wymieniony "Code", ale podana jest wysokość szyny: 2,1 mm.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#18
To może jeszcze ktoś ze znawców wyjaśniłby, czy tory Peco Code 83 różnią się czymś od Code 75 (poza oczywiście wysokością szyny) i dlaczego są one przeznaczone do modelowania kolei amerykańskich? Wygląda na to, że mają trochę mniejsze skosy rozjazdów i większe promienie łuków torów zwrotnych, ale to da się zrobić także przy niższej szynie (np. Code 75), więc nie rozumiem, dlaczego akurat te Code 83 są polecane do kolei amerykańskich? Czy nie byłoby prościej produkować rozjazdów Code 75 w większym asortymencie? Chyba właśnie system mein Gleis jest odpowiedzią na te pytania.