• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.291 41 5
The Red Caboose Motel is a 48-room train motel in Ronks, PA, adjacent to the Strasburg Railroad and consists of over three dozen cabooses and other railroad cars, such as a former PRR P70 coach that serves as a restaurant. It opened in 1970 and started with 19 surplus cabooses purchased at auction from the Penn Central. It is seen here on a beautiful autumn evening. 11/3/23

Motel "Czerwony Brankard" ;)
Około 3 tuziny brankardów i innych wagonów jako pokoje motelowe w Pensylwanii, w USA

Red Caboose Motel.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.922 111 7
Taa, spałem tam kilka razy za nim wprowadziłem się do Pennsylvanii. Super śniadanie i od czasu do czasu włączają maszynę która kołysze wagon restauracyjny aby się czuło jak w jadącym pociągu. Zaraz koło tego "motelu" idzie kolej parowa Strasburg Railroad, widoczna po prawej stronie. Można zobaczyć skład ciągnący przez parowóz co godzinę. Bystre oko zobaczy że większość tych brankardów to N5 (Pennsylvania RR) i "Northeastern" (Reading). Ale jest też kilka rodzynków.
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
Uwielbiam "Mikołajkowe pociągi" na Słowacji . Para napędza pociąg, trasa jest zawsze atrakcyjna , pasażerowie bardzo mili, jest wagon restauracyjny z gulaszem, borowiczką i wyśmienitą obsługą. W sobotę 9 grudnia2023 r. była też jeszcze jedna okazja , a mianowicie130 lat otwarcia linii nr 185 do Podolinca. Pociąg prowadziła "Papużka" 477.013, a na popychu i jako grzałka był okularnik T478.3300. Trasa wiodła przez Svit, Poprad, Keżmarok do Podolinca i z powrotem. Ok.38 kilometrów.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
7.JPG
8.JPG
6.JPG
9.JPG



Mój film z przejazdu:
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.922 111 7
No to jak świąteczne pociągi, to coś ode mnie. W sobotę 9 grudnia znalazłem się na Western Maryland Scenic w Cumberland. Ich mallet stał już gotowy do drogi w stronę Frostburga.
IMG_20231209_111610294_HDR~2.jpg
IMG_20231209_111619210~2.jpg

Zaraz musiałem lecieć na Zakręt Helmsteters aby go złapać, ale tu udało mi się nagrać coś co jest już praktycznie nie spotykane, uwaga na pierwszy zestaw napędowy:
. Tu już na zakręcie i jako lokomotywy pomocnicze na tyle; GP30 i B40-8;
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Coś innego. Nowy Stadler na końcowej stacji (jeszcze nie ukończonej) drugiej linii ”Trillium” Północ-Południe LRT w Ottawie (Linia w odróżnieniu od pierwszej „Confederation„ nie jest pod drutem). Jest to punkt przesiadkowy, perony linii 1 (Wschód-Zachód) są powyżej. W Kanadzie wszystkie projekty transportu publicznego są opóźnione i ponad koszty. Końca nie widać.
Zdjęcia z 8 grudnia 2023.


IMG_7626.jpeg
IMG_7628.jpeg
IMG_7627.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.291 41 5
Wiele razy to widziałem, także na filmach i dzisiaj też na jakimś filmiku z netu.
W Stanach pociągi dojeżdżające do przejazdu kolejowego, zwalniają, migają światłami na przemian i "drą japę" dobrych kilka razy.

Może takie zabiegi pomogłyby u nas zapobiegać pewnym wypadkom powodowanym przez debilnych "ślepców" ?
Napewno większa ilość larma i miganie światłami coś by dało.....

Jeśli jest gdzieś podobny temat, to można przenieść tę wypowiedź. ...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.853 116 22
Tak, szczególnie taki Pendolino. Leci te swoje 250 km/h i nagle hamuje do 20 km/h bo przejazd. Ledwo by się ponownie rozpędził trochę i znów hamowanie. I masz pociąg dużych prędkości co nad morze ze stolicy dojedzie nie w 2 godziny z kawałkiem tylko w 4, bo co moment zwalnia. Super pomysł.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
160 6 0
Tak, szczególnie taki Pendolino. Leci te swoje 250 km/h i nagle hamuje do 20 km/h bo przejazd. Ledwo by się ponownie rozpędził trochę i znów hamowanie. I masz pociąg dużych prędkości co nad morze ze stolicy dojedzie nie w 2 godziny z kawałkiem tylko w 4, bo co moment zwalnia. Super pomysł.
Linie kolejowe w Polsce powyżej 160 km/h nie mogą mieć skrzyżowań z drogami w poziomie torów więc Pendolino to nie grozi.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.922 111 7
Wiele razy to widziałem, także na filmach i dzisiaj też na jakimś filmiku z netu.
W Stanach pociągi dojeżdżające do przejazdu kolejowego, zwalniają, migają światłami na przemian i "drą japę" dobrych kilka razy.

Może takie zabiegi pomogłyby u nas zapobiegać pewnym wypadkom powodowanym przez debilnych "ślepców" ?
Napewno większa ilość larma i miganie światłami coś by dało...QUOTE]
Bo ja wiem?
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
306 1 0
Niemcy: dwa zdjęcia z Łużyckiego Zagłębia Węglowego (Węgiel Brunatny) - Lausitzer Braunkohlerevier:

Normalnotorowa* kolej przemysłowa łącząca odkrywki z elektrowniami.

DSCF6981mod.JPG



Lokomotywa EL2, w prawym górnym rogu widać chmurę pary wodnej z Elektrowni Jänschwalde na północny wschód od Chociebuża (Cottbus):
DSCF6996mod.JPG


Pociągi kursują w trybie Push-Pull, wagony końcowe wyposażone są w moduł z reflektorami oraz kamerą:
DSCF6992mod.JPG

Z góry przepraszam za jakość, fotografowane Półziemniakiem :)

*historycznie istniała równocześnie na tym obszarze sieć wąskotorowa 900mm, również zelektryfikowana (kursowały na niej lokomotywy EL3).
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.922 111 7
Kilka tygodni temu wysłano mnie na noc do Waterbury, Connecticut. Zamiast siedzieć bezczynnie w samochodzie, wybrałem się na eksploracje miasta. Było już ciemno i pociąg do Stamford czeka na odjazd:
IMG_20240220_184619566_HDR~2.jpg
IMG_20240220_184537250~2.jpg
IMG_20240220_185437882~2.jpg
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
IMG_1791.jpeg

IMG_7676.jpeg

Ottawa, Trillium line w czasie testów. Alstom Coradia LINT. Każdy skład ma własną nazwę. Górne zdjęcie „Northern Lights”, dolne „Rocket Richard” (legendarny hokeista Montreal Canadians). Białe napisy w ramkach pod oknem przy harmonijce. Sorki za płot, ale nie dało się podejść bliżej.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
IMG_1809.jpeg


Nowe zestawy VIA Rail, Siemens ”Charger” diesel, moc 4200 KM, prędkość maksymalna 200 km/h. Pociąg nr 43 Ottawa - Toronto. Lok z tyłu zestawu, kierunek jazdy w lewo zdjęcia.

IMG_1808.jpeg


Wagon „Business class”. Typowy serwis na dużo wyższym poziomie niż szybkich pociągach w UE, bilety odpowiednio droższe.

IMG_7698.jpeg


Wagony typu ”Venture” bazowane na Siemens „Viaggio” dla ÖBB „RailJet”. Przeprojektowane do standardów Północnoamerykańskich.
Na zdjęciu widać, jak sobie radzą z tzw. „dziurą” przy wysokich peronach. Platforma składa się do wewnątrz, tworząc pionową ścianę ostatniego stopnia samej podłogi w przypadku niskiego peronu.


IMG_7697.jpeg


Przystanek Ottawa Fallowfield. Wagon sterowniczy. Czoło i kabina identyczne z lokomotywą. Oczywiście wyposażony w charakterystyczny, tradycyjny, nieodłączny dzwon!.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki