• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie DART

OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.499 252 31
#3
Marzy mnie się widzieć polskie pojazdy na polskich drogach,
a tu znowu w radiu o zakupie śmigłowców bojowych francuskich dla polskiej armii ,
i to w łódzkich zakładach ,które muszą im być wcześniej sprzedane.
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
860 1 0
#7
Ładna rzecz od PESY ,(...)
!! PRAWDA... ładne składy się zapowiadają, ale najważniejsze aby się nie psuły i dobrze sprzedawały nie tylko u nas ale w całej Europie :cool:.

ps / a po "polskiemu" nie dało się napisać :podstepny:,
Mnie DART bardziej przypomina chomika :D ale fakt konstruktorzy Pm36-1 mieli nosa do ponadczasowego dizajnu(y).
Kto wie, kto to wie ... może się inspirowali przy rysowaniu DARTA :rolleyes:.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#9
Trochę nowych zdjęć się pojawiło
Wygląda super, tylko zastanawia mnie sens tego zagłębienia na szybę czołową i ta "półeczka" przed nią zwłaszcza w kontekście opadów śniegu dość intensywnych. W czasie krótkiego postoju lub wolnej jazdy może się nazbierać tego. Podczas szybkiej jady to pewnie wydmucha, ale po prostu nasunęło się mi to na myśl.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#13
Pytanie do ekspertów: czy przyszłość przewozów pasażerskich na kolei to EZT jak np. Dart (lub ew. SZT) zamiast klasycznych pociągów składających się z lokomotywy + kilku-kilkunastu wagonów 4-osiowych? Czy to wychodzi taniej pod względem utrzymania, eksploatacji, zarządzania sprzedażą biletów, itd.?
 

BorekT

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
41 1 0
#15

W moim odczuciu połączenie szybkiej kolei i EZT. Szkoda, że nie ma osłon na dachu oraz u dołu pojazdu, wyglądałby dużo lepiej..

Zwróćcie uwagę w 2:33. Górna krawędź górnego okna kończy się na wysokości mniej więcej nosa maszynisty, nie mówiąc już o przestrzeni pomiędzy oknem na czele pojazdu, a bocznym. Jak dla mnie takie rozwiązanie to zagrożenie.
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#16
Brak przedziałów w moim mniemaniu kompletnie dyskwalifikuje dalekobieżne pojazdy. Okna też powinny być możliwe do otwarcia. To nie jest samolot ani autokar. Jak dla mnie regres a nie postęp.
 
Ostatnio edytowane:

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
374 26 4
#17
Górna krawędź górnego okna kończy się na wysokości mniej więcej nosa maszynisty.
Nie maszynisty, tylko osoby stojącej w kabinie, kilka sekund wcześniej i później widać że niewiele brakuje żeby maszynista widział pantograf. Masz zadatki na redaktora wielkonakładowych gazet w przystępnych cenach, nie zmarnuj talentu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.010 499 33
#18
Brak przedziałów w moim mniemaniu kompletnie dyskwalifikuje dalekobieżne pojazdy. Okna też powinny być możliwe do otwarcia. To nie jest samolot ani autokar. Jak dla mnie regres a nie postęp.
To co Kolega powie o ICE, TGV, Shinkansen i innych tego typu pociągach, którymi tak się zachwycamy? O pendolino nie wspomnę, bo ze względów ideologicznych nimi się nie zachwycamy :p. A zamknięte na stałe okna to kwestia bezpieczeństwa w razie wypadku i też jest to powszechnie stosowane, chociaż tu akurat ja również mam trochę wątpliwości. To wszystko jest obecnie standardem, nie tylko w pociągach dużej prędkości i nestety, niewiele na to poradzimy. Ja też lubię stare wagony z przedziałami i otwieranymi do dołu oknami, ale nie zawrócimy czasu. Ale my jesteśmy wyjątkami, większość normalnych podróżnych woli te nowe rozwiązania (w tym bezprzedziałowe wagony, w których czują się bezpieczniej), a nowoczesne pociągi są projektowane dla nich, a nie dla zwariowanych entuzjastów.
 
Ostatnio edytowane:

BorekT

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
41 1 0
#20
Nie maszynisty, tylko osoby stojącej w kabinie, kilka sekund wcześniej i później widać że niewiele brakuje żeby maszynista widział pantograf. Masz zadatki na redaktora wielkonakładowych gazet w przystępnych cenach, nie zmarnuj talentu.
Chodziło mi o okno boczne. Pomyłka. Dziękuję za uznanie :)