Z uwagi na fakt, że na rynku modeli polskich cystern jest jak na lekarstwo zdecydowałem się na ściągnięcie posiłków z zagranicy. Pooglądałem sobie filmy na YouTube, poczytałem i wygląda na to że można by coś wybrać z cystern produkowanych dla modelarzy z zachodu. Praktyką jest teraz, że ORLEN, LOTOS i PKP CARGO / jest jeszcze jakaś firma która hurtowo używa cystern? / dzierżawią cysterny od takich firm jak GATX, VTG czy NACCO, a model takich cystern już można zakupić.
Teraz moje pytanie: czy poza zauważonymi przeze mnie naklejkami informującymi o fakcie dzierżawienia cysterny są jakieś jeszcze szczegóły które odróżniają te cysterny od tych jakie są dostępne w handlu? Bo z tego co widziałem to nawet oznaczenia ze stacjami macierzystymi mają te cysterny oryginalne. Jeśli to jedyny wyróżnik, to proszę o pomoc w ustaleniu jakie ewentualnie modele cystern firm modelarskich można by zakupić do składów Lotosu, Orlenu i PKPC oraz czym ciągnąć te składy?
Teraz moje pytanie: czy poza zauważonymi przeze mnie naklejkami informującymi o fakcie dzierżawienia cysterny są jakieś jeszcze szczegóły które odróżniają te cysterny od tych jakie są dostępne w handlu? Bo z tego co widziałem to nawet oznaczenia ze stacjami macierzystymi mają te cysterny oryginalne. Jeśli to jedyny wyróżnik, to proszę o pomoc w ustaleniu jakie ewentualnie modele cystern firm modelarskich można by zakupić do składów Lotosu, Orlenu i PKPC oraz czym ciągnąć te składy?