• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
794 89 3
#23
Rozumiem, że wagon AM 597017 jest zwyczajnym wagonem (nie jest wagonem ochronnym) i może być włączony do składu zwyczajnych Eaosów i Eanosów od Roco PKP Cargo?
Jak nie, jak jest. Ma stosowne oznaczenie to raz, a dwa kto widział 401W w pociągach węglowych? Ja nie pamiętam...
Ten wagon można eksploatować w składach ale:
1. wagon musi być próżny i nie wolno patynować go ładunkiem,
2. Musi być eksploatowany na końcu składu,
3. Jak wyjdzie drugi do pary, to mogą jeździć w dowolnej części składu, ale zawsze razem obok siebie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.518 63 2
#24
Mnie bardzo cieszy że powstał ten projekt bo przy braku różnorodności węglarek mając tylko Fitowagony i Poprady Klein/Roco, zaczynałem się zastanawiać czy dobrze zrobiłem kiedy kilka lat temu zrezygnowałem z zakupu bułgarskiej węglarki udającej niezbyt dobrze właśnie wagon 401Wb. Jak się okazało podjąłem słuszną decyzję. Jednak cierpliwość to bardzo przydatna cecha w modelarstwie.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
#25
Jak nie, jak jest. Ma stosowne oznaczenie to raz, a dwa kto widział 401W w pociągach węglowych? Ja nie pamiętam...
Ten wagon można eksploatować w składach ale:
1. wagon musi być próżny i nie wolno patynować go ładunkiem,
2. Musi być eksploatowany na końcu składu,
3. Jak wyjdzie drugi do pary, to mogą jeździć w dowolnej części składu, ale zawsze razem obok siebie.
Przepraszam, ale gdzie jest to oznaczenie, że ten wagon jest ochronny? Owszem, model AM 597016 ma napis na burcie 'OCHRONNY', ale wagon w niebieskim malowaniu PKP Cargo takiego oznaczenia nie ma.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.973 275 41
#27
Węglarka 401Wb/401Wd to rdzeń ! towarowego spektrum PKP już od końca lat 60.
To oblicze polskich czterosiowych węglarek.
Żadna późniejsza seria nie osiągneła nawet zbliżonej zawrotnej ilości
28177 szt !
Kopertowane drzwi na dwa sposoby i 3 otwory drzwiowe to jej cechy rasowe...


"Węglarka 401W to imponująca i intrygująca, wybitnie europejska, aryjska psycho-konstrukcja" jak określił ten wagon prof.Maseczka ;)

Podstawowe Dane Ilościowe.

Węglarka 401Wb produkowana w latach :
- 1966-1975 Zielona Góra w liczbie
23908 sztuk !
- 1971-1974 Ostrów Wlkp. w liczbie 3067 sztuk.
Łącznie
26975 szt !


To model z drzwiami i ścianami kopertowymi na dwa sposoby czyli zestawy :
- w epoce IIIc AM 500006 malowanie oryginalne z
czarną krawędzią
- w epoce IVa AM 500007 malowanie oryginalne z czarną krawędzią
- w epoce IVc jeden wagon w zestawie AM 500009 całe pudło wagonu w czerwieni tlenkowej
Oraz pojedyńcze jako wagony ochronne w epoce V AM 597016 i VI AM 597017


Węglarka 401Wd produkowana w latach :
- 1973-1974 Ostrów Wlkp. w liczbie 1202 sztuk.
To model z drzwiami kopertowymi i ścianami gładkimi czyli zestawy :
- w epoce IVb AM 500008 całe pudło wagonu
w czerwieni tlenkowej
- w epoce IVc jeden wagon w zestawie AM 500009 całe pudło wagonu w czerwieni tlenkowej


Warto dodać dla zrozumienia zjawiska 401Wb/401Wd na skalę Europy że ówczesny główny kontrachent-importer polskiego węgla kamiennego w tym koksujacego - Obszar Wysokich Technologi czyli Republika Federalnych Niemiec dla którego PRL był strategicznym Obszarem Surowcowym,na produkcję własnej węglarki czterosiowejj zdobył się dopiero 12 lat później pod koniec lat 70 ( 1978 ) w istotnej liczbie, jednak z punktu widzenia 401W- tylko ! w liczbie nieco ponad 7000 sztuk : Eaos 106 DB .

Do mnie 4 zestawy w : IIIc/IVa/IVb/IVc + jeden wagon w Va powinny dotrzeć jutro ok.południa...
To bedą karnawałowe prezenty pod nadal ! :eek: stojacą żywą choinke z Dln.Śląskich Borów ...
Z tytułu 401W szykuje się huczna dwuosobowa impreza ze świecami,szampanem,żubrówką z sokiem z grajpfrutów i głośna muzyką !!!!! :obcy: m.in.



Na foto patynowana już w nowej Wilczycy Książęcej bratnia węglarka Eaos 106 DB ....


IMG_7796.JPG
 
Ostatnio edytowane:

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
794 89 3
#29
Węglarka 401Wb/401Wd to rdzeń ! towarowego spektrum PKP już od końca lat 60.
To oblicze polskich czterosiowych węglarek.
Żadna późniejsza seria nie osiągneła nawet zbliżonej zawrotnej ilości
28177 szt !
Kopertowane drzwi na dwa sposoby i 3 otwory drzwiowe to jej cechy rasowe...


"Węglarka 401W to imponująca i intrygująca, wybitnie europejska, aryjska psycho-konstrukcja" jak określił ten wagon prof.Maseczka ;)

Podstawowe Dane Ilościowe.

Węglarka 401Wb produkowana w latach :
- 1966-1975 Zielona Góra w liczbie
23908 sztuk !
- 1971-1974 Ostrów Wlkp. w liczbie 3067 sztuk.
Łącznie
26975 szt !


To model z drzwiami i ścianami kopertowymi na dwa sposoby czyli zestawy :
- w epoce IIIc AM 500006 malowanie oryginalne z
czarną krawędzią
- w epoce IVa AM 500007 malowanie oryginalne z czarną krawędzią
- w epoce IVc jeden wagon w zestawie AM 500009 całe pudło wagonu w czerwieni tlenkowej
Oraz pojedyńcze jako wagony ochronne w epoce V AM 597016 i VI AM 597017


Węglarka 401Wd produkowana w latach :
- 1973-1974 Ostrów Wlkp. w liczbie 1202 sztuk.
To model z drzwiami kopertowymi i ścianami gładkimi czyli zestawy :
- w epoce IVb AM 500008 całe pudło wagonu
w czerwieni tlenkowej
- w epoce IVc jeden wagon w zestawie AM 500009 całe pudło wagonu w czerwieni tlenkowej


Warto dodać dla zrozumienia zjawiska 401Wb/401Wd na skalę Europy że ówczesny główny kontrachent-importer polskiego węgla kamiennego w tym koksujacego - Obszar Wysokich Technologi czyli Republika Federalnych Niemiec dla którego PRL był strategicznym Obszarem Surowcowym,na produkcję własnej węglarki czterosiowejj zdobył się dopiero 12 lat później pod koniec lat 70 ( 1978 ) w istotnej liczbie, jednak z punktu widzenia 401W- tylko ! w liczbie nieco ponad 7000 sztuk : Eaos 106 DB .

Do mnie 4 zestawy w : IIIc/IVa/IVb/IVc + jeden wagon w Va powinny dotrzeć jutro ok.południa...
To bedą karnawałowe prezenty pod nadal ! :eek: stojacą żywą choinke z Dln.Śląskich Borów ...
Z tytułu 401W szykuje się huczna dwuosobowa impreza ze świecami,szampanem,żubrówką z sokiem z grajpfrutów i głośna muzyką !!!!! :obcy: m.in.


U mnie występuje inny problem. Od roku bronię się przed rosyjskimi cysternami z Rocolandu. Liczyłem, że wyjdą bez MC-1 ale wyszły z takim oznaczeniem. Później skutecznie odstraszyła mnie cena. A teraz wyszły wagony ochronne i boję się, że przynajmniej ze dwa wagony przyjdzie mi kupić :podstepny:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.973 275 41
#35
Miło, że o tym piszesz.
Tymczasem plebs w godzinach popołudniowych będzie wyczekiwał z napięciem jak przed otwarciem Lidla w dniu promocji torebek Wittchen.
Zapomnialleś chyba że jestem chyba jedynym "krewnym" Krzysztofa Koja który po zakupie 6 szutrówek poprosił o skreślenie z listy żeby mogli kupwać inni...
Po zakupie 6 cemenciarek również poprosiłem o skreślenie mnie z listy żeby mogli kupwać inni...
Raz zdarzyło mi się sprzedwać jeden zestaw na tutejszej giełdzie z doliczeniem... 20zł ! na piwo ...
Tak jutro wypakuję 9 węglarek i zrobię zdjęcia zbliżeniowe i je obrobię,dobrej jakości poświęcając pół dnia za free żeby inni mogli dobrze obejrzeć te wagony ... :D
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.248 166 19
#36
Mnie bardzo cieszy że powstał ten projekt bo przy braku różnorodności węglarek mając tylko Fitowagony i Poprady Klein/Roco, zaczynałem się zastanawiać czy dobrze zrobiłem kiedy kilka lat temu zrezygnowałem z zakupu bułgarskiej węglarki udającej niezbyt dobrze właśnie wagon 401Wb. Jak się okazało podjąłem słuszną decyzję. Jednak cierpliwość to bardzo przydatna cecha w modelarstwie.
Cierpliwość to potrzebna cecha w zbieractwie.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.511 119 86
#37

Tak jutro wypakuję 9 węglarek i zrobię zdjęcia zbliżeniowe i je obrobię,dobrej jakości poświęcając pół dnia za free żeby inni mogli dobrze obejrzeć te wagony ... :D
Ale zrobisz to z Własnej chęci czy pod przymusem? Jak z Własnej to po co to pisać ? Mamy teraz się kłaniać poniżej pasa z wdzięczności, czy jak?
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.248 166 19
#38
Zapomnialleś chyba że jestem chyba jedynym "krewnym" Krzysztofa Koja który po zakupie 6 szutrówek poprosił o skreślenie z listy żeby mogli kupwać inni...
Po zakupie 6 cemenciarek również poprosiłem o skreślenie mnie z listy żeby mogli kupwać inni...
Raz zdarzyło mi się sprzedwać jeden zestaw na tutejszej giełdzie z doliczeniem... 20zł ! na piwo ...
Tak jutro wypakuję 9 węglarek i zrobię zdjęcia zbliżeniowe i je obrobię,dobrej jakości poświęcając pół dnia za free żeby inni mogli dobrze obejrzeć te wagony ... :D
Ale że już jutro paczka będzie?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
#40
Patrząc na oznaczenia wagonów, czy dany wagon jest ochronny czy nie, jest bałagan. I tak:
- w modelu AM 597016, jest piktogram oraz napis 'OCHRONNY' tylko na burtach (nie ma na czołach)
- w modelu AM 597017, w ogóle nie ma napisu 'OCHRONNY', jest za to piktogram i to tylko na czołach (przynajmniej jednego, drugiego czoła nie ma na zdjęciach), w dodatku piktogramu nie ma burtach
- na zdjęciu Kolegi @dec87 , jest komplet oznaczeń, tzn. piktogram na burtach i na czołach (przynajmniej na jednym)

Na dodatek piktogram na modelach jest faktycznie lustrzanym odbiciem. Nie ma się co dziwić, że trudno się połapać.
 

Podobne wątki