• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

Kudlaty

Aktywny użytkownik
Reakcje
725 23 1
#1
Pierwsza edycja tych modeli


AM 500006 Zestaw 2 węglarek 401Wb, PKP ep.IIIc:
- AM 417001 Wagon 401Wb 417 512 WWzo, PKP, REV/Z-G/14.2.66
- AM 417002 Wagon 401Wb 417 650 WWzo, PKP, REV/Z-G/31.3.66

AM 500007 Zestaw 2 węglarek 401Wb, PKP ep.IVa:
- AM 595009 Wagon 401Wb 11 51 595 3486-2 .Eas (WWzo), PKP/OPW, REV/GD/31.12.69
- AM 595010 Wagon 401Wb 31 51 595 8005-1 .Eas (WWzo), PKP, REV/Z-G/29.4.70

AM 500008 Zestaw 2 węglarek 401Wd, PKP ep.IVb:
- AM 597013 Wagon 401Wd 20 51 597 8 695-8 .Eas, PKP, 4/REV/OW/29.7.74, St. Wodzisław Śl., DOKP Katowice
- AM 597014 Wagon 401Wd 20 51 597 8 703-0 .Eas, PKP, 4/REV/OW/29.7.74, St. Wodzisław Śl., DOKP Katowice

AM 500009 Zestaw 2 węglarek 401Wb/401Wd, PKP ep.IVc:
- AM 595011 Wagon 401Wb 11 51 595 3 811-1 Eas-x, PKP/OPW, 4/REV/OW/87.10.30
- AM 597015 Wagon 401Wd 82 51 597 8 305-9 Eas-x, PKP, 4/REV/OW/86.12.15

AM 597016 Wagon 401Wb 82 51 597 4 204-8 Eas, PKP, 4/REV/1040/27.10.03; St. Wałbrzych Gł., CZ Wrocław ("OCHRONNY"); ep.Vc

AM 597017 Wagon 401Wb 82 51 5974 525-6 Eas, PL-PKPC, 4/REV/720/26.09.12; St. Sędziszów, CT Wschodni; ep.VI.


AM 500006_2x WWzo_PKP Ep.IIIc.JPG
AM 500007_2x Eas (WWzo)_PKP Ep.IVa.JPG
AM 500008_2x Eas_PKP Ep.IVb.JPG
AM 500009_2x Eas-x_PKP Ep.IVc.JPG
AM 597017_Eas_PL-PKPC_Ep.VI.JPG
AM 597016_PKP_Ep.Vc.JPG
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
#4
Pierwsza edycja tych modeli


AM 500006 Zestaw 2 węglarek 401Wb, PKP ep.IIIc:
- AM 417001 Wagon 401Wb 417 512 WWzo, PKP, REV/Z-G/14.2.66
- AM 417002 Wagon 401Wb 417 650 WWzo, PKP, REV/Z-G/31.3.66

AM 500007 Zestaw 2 węglarek 401Wb, PKP ep.IVa:
- AM 595009 Wagon 401Wb 11 51 595 3486-2 .Eas (WWzo), PKP/OPW, REV/GD/31.12.69
- AM 595010 Wagon 401Wb 31 51 595 8005-1 .Eas (WWzo), PKP, REV/Z-G/29.4.70

AM 500008 Zestaw 2 węglarek 401Wd, PKP ep.IVb:
- AM 597013 Wagon 401Wd 20 51 597 8 695-8 .Eas, PKP, 4/REV/OW/29.7.74, St. Wodzisław Śl., DOKP Katowice
- AM 597014 Wagon 401Wd 20 51 597 8 703-0 .Eas, PKP, 4/REV/OW/29.7.74, St. Wodzisław Śl., DOKP Katowice

AM 500009 Zestaw 2 węglarek 401Wb/401Wd, PKP ep.IVc:
- AM 595011 Wagon 401Wb 11 51 595 3 811-1 Eas-x, PKP/OPW, 4/REV/OW/87.10.30
- AM 597015 Wagon 401Wd 82 51 597 8 305-9 Eas-x, PKP, 4/REV/OW/86.12.15

AM 597016 Wagon 401Wb 82 51 597 4 204-8 Eas, PKP, 4/REV/1040/27.10.03; St. Wałbrzych Gł., CZ Wrocław ("OCHRONNY"); ep.Vc

AM 597017 Wagon 401Wb 82 51 5974 525-6 Eas, PL-PKPC, 4/REV/720/26.09.12; St. Sędziszów, CT Wschodni; ep.VI.

Zobacz załącznik 947244 Zobacz załącznik 947245 Zobacz załącznik 947246 Zobacz załącznik 947247 Zobacz załącznik 947249 Zobacz załącznik 947248
TAK! KOLEJNY KAMIEŃ MILOWY wśród modeli PKP, obok 401K i 406R. Jeszcze brakuje rodziny 3/4W. Sam wybór też perspektywiczny bo 401W miał kilka pod wersji, a model piękny.
Co do politykiwydawniczej, ztcw będzie bez zmian. Może nie pamiętacie, ale ktoś proponował by się skrzyknąć i zawczasu zebrać zadatki na modele dla wszystkich chętnych - i co? I nic! Więc nie wymagajcie od kogoś by ryzykował własnymi pieniędzmi, wlaszcza, że może, i woli je zainwestować w nowy model.
Dodatkowo mamy sytuację podobną do stosunków AMC z Tilligiem. Model 401W powstał wyłącznie z inicjatywy PMR, ale PMR jest ograniczony "know how" Alberta, i to ostatecznie Albert decyduje co mu się opłaca. Więc by 401W uzyskał priorytet na innymi modelami Alberta musiałby kosztować o 50% więcej.
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.512 19 0
#5
Oby jakość była wyższa niż ostatnich modeli. Ja ostatnio kupiony set samowyładowczych z tego powodu zwróciłem.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 39 11
#7
TAK! KOLEJNY KAMIEŃ MILOWY wśród modeli PKP, obok 401K i 406R.
Nic dodać , nic ująć - dobór słów jak najbardziej właściwy dla podniesienia rangi tego "wydarzenia".
Długo to trwało, ale się wreszcie udało - i nie przypominają standardu węglarek innych typów produkowanych przez Alberta.... Są lepsze (w mojej ocenie).
I nikt inny nie chciał zrobić tego modelu.....

Sam wybór też perspektywiczny bo 401W miał kilka pod wersji, a model piękny.
Pewnie niebawem będziemy rozszerzać tytuł tego tematu - bo są duże szanse na kolejny typ 408W, być może i też 412W, a uwzględniając jeszcze planowany z inicjatywy Alberta model bułgarskiej "gondoli" - też w naszej odmianie - to może być naprawdę bardzo ciekawie.....
Dystrybucja / dostępność - to też zapewne będzie rozwijane, "samo życie" to wymusi....
Dla dobra nas wszystkich.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
#9
Nie dość, że nie znamy dokładnej godziny sprzedaży w SM (mowa jest o "godzinach popołudniowych"), to jeszcze nie jest podana cena. Czyli mamy siedzieć przed ekranem i odświeżać przez X godzin? Nie można chociaż zrobić tak jak to było ostatnio?
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 39 11
#16
Wagon ochronny oddziela lokomotywę od składu np. cystern z ładunkiem niebezpiecznym.
Wpis prawdziwy - ale dla tego wagonu / wagonów wyżej przedstawionych trochę nieprecyzyjny.
Co on ma chronić i czym się różni od zwykłego wagonu?
Wagony wyposażone z jednej strony w spzęgi automatyczne typu SA-3 - jst to inaczej wagon sprzęgowy pośredni dla grup wagonów. które u nas się znalazły po przestawce z toru szerokiego 1524 mm. Taka grupa wagonów jest "chroniona" przez dwa tak wyposażone wagony - na obu końcach.
Przedmiotowe modele to kopie wagonów, które nie są już używane do przewozów tzw. handlowych, a ich przesyłanie do i od obsługi grup wagonów "szerokich" odbywa się parami. Na drugie wagony do kompletu trzeba poczekać.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.827 108 12
#17
Wpis prawdziwy - ale dla tego wagonu / wagonów wyżej przedstawionych trochę nieprecyzyjny.

Wagony wyposażone z jednej strony w spzęgi automatyczne typu SA-3 - jst to inaczej wagon sprzęgowy pośredni dla grup wagonów. które u nas się znalazły po przestawce z toru szerokiego 1524 mm. Taka grupa wagonów jest "chroniona" przez dwa tak wyposażone wagony - na obu końcach.
Przedmiotowe modele to kopie wagonów, które nie są już używane do przewozów tzw. handlowych, a ich przesyłanie do i od obsługi grup wagonów "szerokich" odbywa się parami. Na drugie wagony do kompletu trzeba poczekać.
Dzieki. Coś kojarzyłem z chyba innej dyskusji na forum. Czyli takie wagony są używane tylko to jazd zespołów wagonów zza naszej wschodniej granicy czyli że sprzętami SA-3 (po wymianie wózków na 1435mm). Zastanawiałem się jak takie wagony znalazy sie na Dolnym Śląsku. Bo Wrocław/Wałbrzych, gdzie przypisany jest wagon, od Zamościa np gdzie takowe by byłyby używane chyba częściej jest ciut i jeszcze trochę
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
794 89 3
#18
Dzieki. Coś kojarzyłem z chyba innej dyskusji na forum. Czyli takie wagony są używane tylko to jazd zespołów wagonów zza naszej wschodniej granicy czyli że sprzętami SA-3 (po wymianie wózków na 1435mm). Zastanawiałem się jak takie wagony znalazy sie na Dolnym Śląsku. Bo Wrocław/Wałbrzych, gdzie przypisany jest wagon, od Zamościa np gdzie takowe by byłyby używane chyba częściej jest ciut i jeszcze trochę
Na Dolnym Śląsku jeździły dumpcary na SA-3. Myślę, że to pod nie były ochronne wagony st. mac. Wałbrzych Główny.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.576 8 0
#19
Tylko się cieszyć !!! Kolejny wagon polskiej konstrukcji i budowy (który też był produkowany w Ostrowie).
Czekam z utęsknieniem na przesyłkę zawierającą wagony w klasycznym malowaniu stosowanym przez producenta (z epoki IIIc), te pozostałe warianty malatury - jakoś mi "nie leżą".
W załączeniu kilka marnych (bo wykonanych "na szybko") fotek wspomnianych modeli.
 

Załączniki

Podobne wątki